دیدار با مقام معظم رهبری نقطه عطفی در نهاد کتابخانه های عمومی است

دیدار با مقام معظم رهبری نقطه عطفی در نهاد کتابخانه های عمومی است

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی گفت: دیدار تاریخی مسئولان و کتابداران سراسر کشور با مقام معظم رهبری نقطه عطفی در تاریخچه نهاد کتابخانه های عمومی و تجربه ای معنوی برای کتابداران تلاش گر این مجموعه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، محمد قریب با بیان اینکه درک دیدار رهبر فرزانه انقلاب و شنیدن بیانات گهر بار ایشان از نزدیک و با تمام وجود، خود خاطره ای امیدبخش است،‌ اظهار کرد: بیانات معظم له در انجام وظایف فرهنگی برای کارکنان این نهاد بزرگترین نیروی محرکه و حمایت گر محسوب می شود.

قریب با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در جریان این دیدار نکات و توصیه های مهمی را به حاضرین گوشزد کردند، گفت: نتیجه این راهنمایی ها را امروز در رشد چشمگیر شاخص های کتاب وکتابخوانی در کشور به خوبی می توان مشاهده کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کتابداران یک جمع بندی از نکات مهم و رهنمودها و ارشادات خویش را در مورد کتاب و کتابخوانی ارائه نمودند، تصریح کرد: از آن دیدار تاکنون نوعی تحرک و پویایی در مجامع فرهنگی کشور بویژه در نهاد کتابخانه های عمومی به چشم می خورد.

محمد قریب با بیان اینکه تدبر و جستجو در بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری نشان می دهد سه گروه مورد خطاب ایشان است، گفت: تشکیل نهضت مطالعه مفید، راه اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای، انجمن خیرین کتابخانه ساز، سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه های عمومی و ایستگاه های مطالعه و طرح پیک مهر از برکات این دیدار است.

قریب مردم را به عنوان مصرف کنندگان و استفاده کنندگان از کتاب اولین گروه مورد خطاب رهبری دانست و با بیان اینکه مؤلفان و ناشران به عنوان تولید کنندگان کتاب در گروه دوم مخاطبین ایشان قرار دارند، افزود: سومین گروه مورد خطاب، مسئولین و متولیان فرهنگ کشور هستند.

وی با بیان اینگه گروه سوم مورد خطاب مقام معظم رهبری می توانند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم دست اندر کار امر کتاب و کتابخوانی باشند، گفت: این گروه بیشتر امر سیاست گذاری، برنامه ریزی، حمایت، نظارت، ایجاد تسهیلات و تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به عهده دارند.

مدیر کل کتابخانه های عموم استان خراسان جنوبی یکی از دلایل پایین  بودن سرانه مطالعه در کشور به خصوص در استان خراسان جنوبی را وضعیت نامناسب وکمبود فضای فیزیکی دانست و افزود: جبران این کمبود تنها از طریق دولت امکان پذیر نیست بلکه مشارکت خیرین را در این عرصه مهم  فرهنگی می طلبد.

انتهای پیام / ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon