توسعه ورزش بومی و محلی در کشور نیازمند حمایت دولتی است


توسعه ورزش بومی و محلی در کشور نیازمند حمایت دولتی است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: توسعه ورزش بومی و محلی نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان و خود ورزشکاران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید ملکی در مجمع انتخابی هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان مرکزی با اشاره به اهمیت و ارزش حفظ این ورزش ها در روستاها به عنوان یک فرهنگ اظهار کرد: این رشته ورزشی رتبه برتر ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان مرکزی را در کشور از آن خود کرده و تا کنون بیش از 45 هزار نفر زیرپوشش ورزش روستایی قرار گرفته‌اند.

ملکی تصریح کرد: براساس انتخاب اعضای مجمع علی عشوری با بیشترین رای به مدت 4 سال رئیس هیئت ورزش روستایی و محلی شد.

وی افزود: استان مرکزی دارای بیش از 2 هزار روستا است که هماهنگی در امور ورزش و تجهیز امکانات بدون کمک اعضا ممکن نیست و در این راستا ارئه تجهیزات و تخصیص اعتبارات می تواند در ارتقای این ورزش و ترویج فرهنگ ورزش در روستا ها کار ساز باشد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی  تصریح کرد: با توجه به بروز مشکلات عدیده‌ در زمینه‌های اعتیاد، ازدواج و مسائل فرهنگی توجه به ترویج فرهنگ ورزش در میان جوانان روستایی ضروری است و باید اماکن ورزشی را در روستاها گسترش داد.

ملکی با اشاره به بهره گیری از تمام نیروهای انسانی و امکانات موجود و برقراری تعامل با دیگر دستگاه‌ها گفت: رشد فرهنگ ورزش می تواند راهگشای بسیاری از مسائل فرهنگی باشد و در داشتن جامعه ای سالم بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: به جایگاه ورزش در اسلام  و تاثیر آن برسلامت جسم و روح، نوجوانان و جوانان وبه تسلط بر هوای نفس، جوانمردی و تقویت روحیه نشاط و اتحاد بسیار توصیه شده و ورزشکاران باید روحیه جوانمردی را در خود تقویت کنند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: پرداختن به ورزش، اصلاح روح، دوری از خشونت، تقویت صلح و دوستی و روحیه تعاون و همکاری را به دنبال دارد.

ملکی با اشاره به تعدد و تنوع بازی‌های بومی محلی استان مرکزی گفت: این مهم سبب شده تا مسئولیت ما در هیئت ورزش‌های بومی محلی افزایش یابد، اما متاسفانه عدم اختصاص بودجه به ورزش‌های بومی محلی و روستایی سبب شده تا ما آن گونه که باید و شاید نتوانیم فعالیت‌هایمان را به صورت گسترده‌ای انجام دهیم.

وی افزود:  در توسعه ورزش روستایی و بومی و محلی هیچ تفکیک سنی و جنسیتی وجود ندارد  و این اداره کل به شرط داشتن منابع مالی، از ورزش سالمندان نیز حمایت می کند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: تدوین آئین نامه مورد نیاز ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، مطالعه و بررسی مشکلات این حوزه، احیای ورزش‌های بومی و محلی، استعدادیابی و گردآوری کتاب بازی‌های محلی از برنامه‌های تدوین شده این هیئت در امسال است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon