اعلام موضع معاونت فرهنگی ارشاد درباره شابک تا هفته آینده

اعلام موضع معاونت فرهنگی ارشاد درباره شابک تا هفته آینده

خبرگزاری تسنیم: مشاور علمی‌، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی از تشکیل کارگروه تصمیم‌گیری درباره شابک در این معاونت خبر داد و گفت:‌ تلاش داریم تا هفته آینده موضع معاونت در این زمینه را اعلام کنیم.

همایون امیرزاده مشاور علمی‌، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از تشکیل کارگروهی ویژه در این معاونت به منظور پیگیری بحث صدور شابک خبر داد و گفت:‌ این کارگروه به دستور معاون فرهنگی تشکیل می‌شود،‌ تا موضوع شابک را پیگیری کند،‌ بخشی از این موضوع در اختیار هیئت امنای خانه کتاب است که مسیر خود را دنبال می‌کند؛ بخشی نیز نازل بر بحث‌های حخقوقی است‌.

وی ادامه داد:‌ در این راستا در اسرع وقت جلسه‌ای با اداره کل حقوقی وزارتخانه خواهیم داشت،‌ مبنای اعلام نظر ما در خصوص چگونگی اجرایی شدن پیشنهاد پولی شدن شابک معطوف به این است که ما نظرات حقوقی را هم اخذ کنیم، این نظرات به هیئت امنای خانه کتاب،‌ ارائه می‌شود و و براساس آن عمل خواهد شد.

امیرزاده با اشاره به پیشنهاد اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران مبنی بر پذیرش صدور شابک برای ناشران گفت:‌ بارها اعلام شده که مسیر وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی در خصوص واسپاری فعالیت‌های قابل تفویض یک مسیر جدی و موضوع مهم و راهبردی است. در این زمینه از ظرفیت همه تشکل‌ها و اتحادیه‌های نشر قرار است،‌ استفاده شود.

وی گفت:‌ این اتحادیه نیز به عنوان یکی از اتحادیه‌های خوش‌نام و به عنوان یک مجموعه دارای سابقه خوب شناخته شده است،‌ بر روی  این پیشنهاد باید بحث‌های کارشناسی ما در مجموعه نیز وجود داشته باشد، ما در این فرایند بررسی‌ها برای رسیدن به یک نتیجه اجرایی از نظرات اتحادیه هم استفاده خواهیم کرد.

امیرزاده در پایان با اشاره به این کارگروه گفت:‌ این کارگروه متشکل از مسئولان خانه کتاب،‌ مسئولان ارشاد‌، ناشران و نماینده تشکل‌ها به زودی تشکیل می‌شو‌د،‌ در این زمینه وظیفه‌ای که بر عهده معاونت است را ما تلاش می‌کنیم تا هفته آینده به نتیجه برسانیم و موضع معاونت را اعلام کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران