طرح بینایی سنجی در پایگاه‌های دائمی زنجان انجام می‌شود

طرح بینایی سنجی در پایگاه‌های دائمی زنجان انجام می‌شود

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۳۰ آذر ماه پایان اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در پایگاه‌های غیردائمی استان زنجان بود، گفت: اجرای طرح بینایی سنجی در ۱۰ پایگاه دائمی استان زنجان ادامه می‌یابد.

گل‌نساء  آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: طرح تنبلی چشم در کشور 20 سال است که اجرا می‌شود و پیش بینی شده در طول امسال نیز چشم بیش از56 هزار کودک در زنجان مورد سنجش قرار ‌گیرد.

وی تصریح کرد: تعداد پایگاه‌های استان در اجرای این طرح 355 پایگاه‌های دائم و موقت است که شامل مراکز درمانی و بهداشتی، مهدهای کودک و پیش دبستانی و مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت روستایی است.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان افزود: در حال حاضر آماری از تعداد معاینه‌شدگان وجود ندارد و با اتمام طرح و ثبت اطلاعات معاینه شدگان در سامانه کشوری این طرح آمار دقیقی از معاینه‌شوندگان استان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ادامه اجرای طرح سنجش بینایی در پایگاه‌های دائمی در طول ایام سال ابراز کرد: بهترین زمان برای اجرای برنامه اختلال بینایی و درمان آن زیر شش سالگی است، که بهزیستی نیز امسال اقدام به اجرای طرح بینایی سنجی برای کودکان متولد 89، 90، 91 می‌کند.

آقامحمدی افزود: هزینه انجام طرح در کل استان یکسان بوده و سنجش با استفاده E چارت انجام می‌شود و کودکان با حرکت دست جهت علامت را نشان می‌دهند با هزینه 15 هزار ریال و با استفاده از دستگاه 20 هزار ریال است که برای افراد بی‌بضاعت به طور رایگان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: 10 پایگاه دائمی نیز در استان در طول ایام سال فعال است و شهروندان می‌توانند پس از پایان آذرماه به این مراکز مراجعه کنند.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان خاطر‌نشان کرد: در برخی مناطق روستایی استان نیز اجرای طرح از شهریورماه به وسیله پایگاه‌های سیار آغاز شده است که هم اکنون در بیشتر روستاهای استان اجرای طرح به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon