اجرای ۷ برنامه برای هوشمندسازی جاده‌ها

اجرای 7 برنامه برای هوشمندسازی جاده‌ها

خبرگزاری تسنیم:رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اجرای ۷ برنامه برای هوشمندسازی جاده‌ها خبر داد و گفت: ایجاد سیستم‌های هوشمند و توسعه آنها باعث مدیریت مناسب برجاده‌های کشور و انجام سفر ایمن برای مردم خواهد شد.

شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، افزود: راه‌اندازی 31 مرکز مدیریت راه‌های کشور، نصب 400 دوربین نظارت تصویری، 1000دستگاه تردد شمار آنلاین، 170 تابلو پیام متغیر، دستگاه‌های هواشناسی، دستگاه‌های GPS و نصب تابلو‌های سرعت متغیر (VSL) هفت برنامه‌ای بوده که در راستای هوشمندسازی جاده‌ها و اطلاع‌رسانی در خصوص ضعیت ترافیک انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که بر اساس برنامه تعداد دوربین‌های نظارت تصویری، دستگاه‌های ترددشمار و تابلو پیام متغییر تا پایان سال به ترتیب به 550، 1300 و 200 دستگاه افزایش می‌یابد،ادامه داد: یکی دیگر از کارهای دیگری که در این زمینه انجام شده نصب دستگاه‌های هواشناسی به‌عنوان یکی از برنامه‌های مشترک سازمان راهداری و سازمان هواشناسی بود که در این راستا 70 دستگاه هواشناسی جاده‌ای در جاده‌ها به خصوص در گردنه‌ها نصب شده است.

وی تصریح کرد: اطلاعات بسیار مهمی از گردنه‌ها نیاز داریم، چراکه در زمستان‌ها اطلاع‌رسانی به مسافران کمک می‌کند تا امکانات لازم را برای عبور از جاده‌ها در اختیار داشته باشند. این دستگاه‌ها اطلاعات را به مرکز مدیریت راه‌ها ارسال می‌کند و با استفاده از تلفن گویای 141، پیامک یا سایت iran141.ir در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده از دستگاه‌های GPS را یکی دیگر از برنامه‌های سازمان راهداری در خصوص هوشمندسازی جاده‌های کشور اعلام کرد و گفت: حدود 8000 ناوگان راهداری و 2 هزار گشت راهداری در کشور داریم که تمام گشت‌های راهداری مجهز به  GPS هستند. با استفاده از این دستگاه‌ها موقعیت حرکت گشت‌های راهداری از طریق سامانه‌ها در اختیار مرکز قرار می‌گیرد تا برای کمک‌رسانی به وسایل نقلیه اطلاع‌رسانی می‌شود.

افندی‌زاده افزود: ناوگان گشت راهداری با 680 راهدارخانه سراسر کشور ارتباط دارند که با سیستم‌های هوشمند خدمات را در زمان کمتری ارائه می‌دهند که به‌طور قطع با استفاده از این سیستم‌ها کاهش شدت حوادث در جاده‌ها را به دنبال دارد.

وی با اشاره به نصب تابلو‌های سرعت متغیر (VSL) در جاده‌ها، گفت: این تابلوها سرعت را با متناسب با وضعیت جاده و روشنایی نشان می‌دهد و کمک زیادی به مسافران می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه