درگیری‌‌ داخلی گروه‌های ارتش آزاد/جنگ داخلی تروریست‌های سوری در ۴ جبهه

درگیری‌‌ داخلی گروه‌های ارتش آزاد/جنگ داخلی تروریست‌های سوری در 4 جبهه

خبرگزاری تسنیم: گروههای مسلح مورد حمایت محور غربی عربی ترکی ضد سوری که این روزها به سبب موفقیتهای پیاپی ارتش سوریه در وضع بغرنج و پیچیده ای به سر می برند به سبب تشدید درگیری داخلی با یکدیگر سبب تشدید نگرانی حامیان خود شده اند.

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم، یک رسانه سوری از تشدید درگیریهای داخلی میان گروههای مسلح به ویژه گروه موسوم به ارتش آزاد و گردانهای سلفی وهابی خبر داده است که طی روزهای اخیر این درگیریها در بیش از یک جبهه گسترش یافته  است.

پایگاه اینترنتی سیریان تلگراف در گزارشی آورده است اطلاعات وارده از جبهه های مختلف درگیری در سوریه تصریح می کند که درگیری داخلی میان گردانهای موسوم به ارتش آزاد با یکدیگر و همچنین میان  این گروهها و گردانهای سلفی در حال گسترش است و طی روزهای اخیر در بیش از یک جبهه تشدید شده است.

بر اساس این گزارش، درگیریها میان این گروهها دست کم در چهار جبهه شامل حومه حمص،  ادلب، حلب و حومه لاذقیه ثبت شده است که شاهد درگیریهایی میان آنها پس از ترور کمال حمامی عضو  شورای نظامی عالی ارتش آزاد به دست گروههای دیگر در ارتش آزاد بوده است.

این منابع علل این درگیری داخلی را به عوامل مختلفی نسبت داده اند که برخی سیاسی ناشی از موفقیتهای ارتش سوریه در مناطق مختلف و برخی مربوط به منابع مالی است اگر چه این علت موثرتر و کارامدتر بوده است.

مخالفان سوری همدیگر را حذف می کنند

سلیم ادریس رئیس آنچه ستاد مشترک ارتش آزاد نامیده می شود اخیرا در گفتگو با روزنامه تلگراف انگلیس اعتراف کرده است که گروههای مسلح وابسته به وی هر کدام به طور جداگانه کار می کنند و همانند مزدوران هستند که پول تنها چیزی است که برایشان اهمیت دارد.

البته وی خواستار پولهای هنگفتی برای یکپارچه کردن نیروهایش از طریق خرید فرماندهانش شده است.

وی گفته است شمار زیادی از اعضای ارتش آزاد تحت فرماندهی وی به جبهه النصره و احرارالشام رفته اند چرا که این دو گروه منابع مالی فراوانی در اختیار دارند.

بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر کشته شدن برخی از مهمترین و خطرناک ترین سرکردگان گروهها در ارتش آزاد در چندین استان سوریه شنیده شده است.

درخواست ماهر النعیمی سخنگوی ارتش آزاد حاوی مفهوم مهمی در این زمینه است جایی که همه فعالان اینترنتی را دعوت کرد تا به گفته وی صدای ارتش آزاد را به تمام گردانها و تشکیلات ارتش آزاد برسانند. وی گفته است : "پیروزی انقلاب ما متعلق به اتحاد شماست بر این اساس، ما فرزندان سوریه آزاد اخرین درخواست را از شما برای وحدت و جنگ تحت فرماندهی واحد اعلام می کنیم و هر تشکل یا گروهی که این درخواست را نپذیرد، ما آن را دست پرورده نظام قلمداد خواهیم کرد."

النعیمی اعتراف کرده بود که فردی به نام ابوبصیر اللاذقانی( کمال حمامی فرمانده گروه موسوم به لواء العز بن عبدالسلام در حومه لاذقیه) یکی از خطرناک ترین فرماندهان ارتش آزاد از نظر وحشی گری و ارتکاب جنایت و مسئول تخریب بسیاری از پلها و ریلهای راه آهن و سرهنگ فراری یوسف الجادر ملقب به ابوفرات به دست گردانهایی از ارتش آزاد کشته شده اند که النعیمی آن را مشکوک خوانده است.

خاطر نشان می شود ابوبصیر که نام واقعی وی کمال حمامی  است اخیرا در حومه لاذقیه کشته شده بود و افراد مسلح بلافاصله انگشت اتهام را به سمت جبهه النصره به ترور وی در حالی نشانه رفتند که وی با این گروهها قبلا کارهای خود را هماهنگ می کرد.

در این گزارش آمده است: سلیم ادریس مزدور آمریکایی ترکی سعودی گفته است کشته شدن کمال حمامی خسارت سنگینی است وی عضو شورای نظامی عالی ارتش آزاد بود.

اما قاسم سعد  الدین سخنگوی ادریس هم جبهه النصره را به کشتن حمامی متهم کرده و به این نکته اشاره کرده است که این گروه تمام اعضای شورای عالی نظامی را به قتل خواهد رساند. سعدالدین فاش کرد که کمال حمامی هنگام قتل در نشستی با اعضای النصره در نزدیکی بندر لاذقیه حضور داشت.

درگیریها همچنان در منطقه الدانا در حومه ادلب میان ارتش آزاد و جبهه النصره در پی اقدام اعضای مسلح این جبهه به تعرض به کودکان این منطقه ادامه دارد.

حتی تلاشهای یکی از حامیان مالی گروههای تروریستی سلفی به نام ولید الطباطبائی نماینده پارلمان کویت برای توقف کشتار داخلی در میان گروههای مسلح نتیجه ای نداشته است با وجودی که وی بنا به درخواست برخی از اعضای گروههای مسلح برای مهار اختلافات و درگیریها به منطقه تحت سلطه گروههای مسلح آمده است .

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان