شکست اسرائیل در القصیر علت مقابله اروپا با حزب‌الله بود

شکست اسرائیل در القصیر علت مقابله اروپا با حزب‌الله بود

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: شکست اسرائیل در القصیر، موجب قرار گرفتن نام حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی شده است.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، در مورد تصمیم اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله لبنان و قراردادن نام شاخه نظامی آن در لیست گروه‌های تروریستی اظهار داشت: اتحادیه اروپا در قرار دادن حزب‌الله در لیست سازمان‌های تروریستی تحت تأثیر فشار و لابی‌صهیونیستی قرار گرفته و ثابت کرده است که توان اداره لازم برای رسیدگی به مشکلات را  ندارد و تمام اقدامات آنها تحت فشار لابی صهیونیسم و آمریکا صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: قرار دادن نام حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی در واقع پاسخی به عملیات القصیر و شکست اتاق مشترک رژیم صهیونیستی و نیروهای آن بود چراکه این رژیم جعلی شکست‌های بسیاری را متحمل شد و علی‌رغم وجود اتاق‌های مشترک اما از ارتش سوریه و حزب‌الله شکست خورد لذا اتحادیه اروپا سعی کرد با قرار دادن نام شاخه نظامی حزب‌الله این شکست را جبران کند و حزب‌الله را در منطقه منزوی کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: این اقدام اتحادیه اروپا به‌همراه رژیم صهیونیستی، محبوبیت حزب‌الله را میان کشورهای منطقه و جهان اسلامکاهش نخواهد داد و در واقع شکست رژیم صهیونیستی در القصیر و شکستمعارضین سوری موجب این امر موجب شده است.

هانی‌زاده اظهار داشت: اتحادیه اروپا همواره در راستای سیاست‌های رژیم صهیونیستی حرکت کرده و مشکلات داخلی و جنایات این رژیم را نادیده گرفته است لذا با این اقدامات تنها موجب اعتبار حزب‌الله لبنانمیان مسلمانان شده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان