معرفی فرقه‌های ضاله در بخش «سراب و حقیقت» نمایشگاه قرآن

معرفی فرقه‌های ضاله در بخش «سراب و حقیقت» نمایشگاه قرآن

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزشی مؤسسه فرق و ادیان گفت: برای آگاهی‌بخشی به مراجعان، تابلوهای متعددی نصب شده که هرکدام از آنها درباره فرقه‌ها و عرفان‌های نوظهور اطلاعاتی را به مراجعان ارائه می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین علی گودرزی، معاون آموزشی مؤسسه فرق و ادیان، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بخش «سراب و حقیقت» بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و تابلوهای نصب شده در این بخش، گفت: ما برای آگاهی بخشی به مراجعان بخش، تابلوهای متعددی را نصب کرده ایم که هرکدام از آنها درباره فرقه ها و عرفان های نوظهور اطلاعاتی را به مراجعان ارائه می کند.

وی در ادامه با اشاره به تابلویی با عنوان «ترورهای فرقه‌ای» گفت: این تابلو درباره یکی از خاندان فرقه «اهل حق» به نام جریان «مکتب» سخن می‌گوید، آنها شاخه‌ای به نام شاخه ترور دارند که تاکنون چندین نفر را به شهادت رسانده و ترور کرده‌اند.

معاون آموزشی مؤسسه فرق و ادیان تصریح کرد: جالب آن است که برخی از آنها حتی افراد فرقه اهل حق و خاندان‌هایی را که از میان خودشان به مخالفت می‎پرداختند ترور کردند که از میان این افراد می‌توان از «خلیل عالی‌نژاد» نام برد که یک موسیقی‌دان بود و در سوئد در دفتر کارش، ترور شد.

گودرزی در ادامه از جمله دیگر ترورهایی که توسط "فرقه اهل حق" صورت گرفته است، به ترور امام جمعه سابق هشتگرد، حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ عباس صباحی اشاره کرد که در سال 1387 در شام شهادت حضرت زهرا(س) به شهادت رسید.

وی گفت: رهبر جریان مکتب، شخصی به نام «بهرام الهی» است که متواری بوده و در فرانسه اقامت داردغ او از دوستان سارکوزی است و حتی زمانی که سارکوزی وزیر کشور فرانسه بود، مجلس این کشور از او بابت ارتباط‌اش با بهرام الهی توضیح خواسته بود.

معاون آموزشی موسسه فرق و ادیان افزود: بهرام الهی همچنان در فرانسه اقامت دارد و در آنجا ساختمانی را که در واقع موزه بوده، جهت انجام فعالیت‌هایش به او هدیه داده‌اند و به نوعی تولیت این مرکز را به او داده‌اند که تمامی فعالیت‌های او در دیگر نقاط از این مرکز فرماندهی می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران