رضایی‌نژاد؛ شهید "ترور پیچیده" موساد

رضایی‌نژاد؛ شهید "ترور پیچیده" موساد

خبرگزاری تسنیم: شهید رضایی‌نژاد از دانشمندان هسته‌ای کشور در سال ۱۳۹۰ به‌ضرب گلوله توسط عاملان موساد به‌شهادت رسید که وزیر اطلاعات درباره این ترور گفت: برای رسیدن به تروریست‌ها و دستگیری آنها پیچیدگی خاصی نسبت به بقیه ترورها وجود داشت.

داریوش رضایی‌نژاد از شهدای هسته‌ای کشورمان ساعت 16 اولین روز مردادماه مورد سوءقصد 2 موتورسوار قرار گفت و باعث شد که داریوش رضایی‌نژاد مزد زحمات خود را در راستای خدمت به نظام جمهوری اسلامی‌ بگیرد و شهید شود.

شهید داریوش رضایی‌نژاد همراه همسر و فرزندش در ماشین پژوییمقابل خانه خود در خیابان بنی‌هاشم بودند که 2 موتورسوار با شلیک 5 گلوله به‌طرف آنها باعث شد که داریوش رضایی‌‌نژاد به شهادت برسد و همسر و فرزندش نیز مجروح شدند.

به گزارش تسنیم، داریوش رضایی‌نژاد 20 بهمن سال 1356 در شهرستان آبدانان از شهرستان‌های استان ایلام به دنیا آمد و تحصیلات خود را در دوره راهنمایی و دبیرستان در ایلام گذراند و در سال 1373 برای تحصیل در رشته مهندسی برق به اصفهان رفت تا در دانشگاه مالک اشتر اصفهان تحصیل کند.

داریوش رضایی‌نژاد پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه مالک اشتر در مراکز مهم تحقیقاتی و علمی کشور فعالیت خود را آغاز کرد ولی همچنان دست از ادامه تحصیل برنداشت و توانست در سال 1378 برای ادامه تحصیل به ارومیه برود و در دانشگاه ارومیه رشته مهندسی برق را در گرایش قدرت ادامه تحصیل داد.

از دیگر فعالیت‌های کاری شهید رضایی‌نژاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که معمولاً بعد از دوران تحصیل دوره کارشناسی ارشد وی است:

• نماینده دانشگاه شهید بهشتی در امور اجرایی و همکاری با سازمان انرژی هسته‌ای بهمن‌ماه 83 تا زمان شهادت
•  عضو انجمن هسته‌ای ایران از بهمن ماه 1383 تا بهمن‌ماه 1385
• مدیر گروه کاربرد پرتو‌ها از مهرماه 1384 تا زمان شهادت
• عضو شورای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه از مردادماه 85 تا مهرماه سال 86
• عضو شورای فناوری دانشگاه از آذرماه 1381 تا مهرماه 1386
• عضو کمیته تخصصی فنی و مهندسی هیئت ممیزه از بهمن‌ماه 1386 تا زمان شهادت
• مشاور جمهوری اسلامی ایران در پروژه سزامی از خردادماه 1383 تا زمان شهادت
• برگزار کننده چهار کمیته علمی و کارگاه آموزشی از 1385 تا زمان شهادت

به گزارش تسنیم، شهید داریوش رضایی‌نژاد در سال 1390 با قبولی در تمام مراحل آزمون دکترا برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی پذیرفته شد ولی نتوانست درس خود را در این مقطع به پایان برساند و مورد طمع دشمنان قرار گرفت و در اول مردادماه به شهادت رسید.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات پس از یک سال در مراسم سالگرد شهادت شهید رضایی‌نژاد خبر دستگیری عوامل ترور این شهید علمی را اعلام کرد و گفت: ترور شهید رضایی‌نژاد از پیچیدگی خاصی برخوردار بود. این ترور ویژگی خاصی داشت و آن متفاوت بودن آن نسبت به ترورهای قبلی بود. تروریست‌ها قصد داشتند دستگاه اطلاعاتی ما را منحرف کنند. در ترور شهید رضایی‌نژاد به‌خلاف ترورهای قبلی از اسلحه کلاش و تیراندازی استفاده شد.

همچنین فریدون عباسی دوانی در مورد شهید رضایی‌نژاد و خصوصیات این شهید علمی کشورمان می‌گوید: نداشتن بخل علمی  از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار بود.

وی در مورد سابقه خدمت علمی شهید رضایی‌نژاد با بیان "در طول چند سالی که از نزدیک با این شهید والامقام کار کردم، مباحث زیادی از وی یاد گرفتم"، گفت: شهید رضایی نژاد در 20سالگی و پس از گرفتن مدرک کارشناسی وارد خدمت علمی به کشور شد و تلاشی مستمر برای کسب علم داشت و همواره سعی می‌کرد زکات علمی را که به دست می‌آورد، از طریق نشر آن پرداخت کند.

همچنین همسر شهید رضایی‌نژاد در واکنش به شهادت همسرش در مسیر تحقق اهداف علمی و هسته‌ای کشور گفت: در حقیقت شهادت دانشمندان هسته‌ای یک روند و یک جنبش بود که با شهید علی‌محمدی شروع شد و با شهادت شهید شهریاری، شهید رضایی‌نژاد و شهادت احمد‌ی‌روشن ادامه پیدا کرد. این جنبش تعهد و مسئولیت بود که آگاهانه و عاشقانه ادامه یافت.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon