نامه نمایندگان‌ کنگره برای تعویق و تغییر‌ لایحه تحریم‌های‌جدید ایران

نامه نمایندگان‌ کنگره برای تعویق و تغییر‌ لایحه تحریم‌های‌جدید ایران

خبرگزاری تسنیم: امضاکنندگان نامه تأکید کرده‌اند لایحه تحریم‌های جدید قبل از آنکه رئیس‌جمهور ایران تصدی امور را به دست بگیرد غیرسازنده و غیرمسئولانه است و راه‌حل دیپلماتیک بهترین گزینه برای تضمین صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فارین پالیسی؛ چهار تن از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با تهیه نامه‌ای در حال جمع‌آوری امضا برای درخواست تعویق لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران که قرار است فردا به رأی گذاشته شود هستند.

در نامه‌ای که پایگاه اینترنتی فارین پالیسی منتشر کرده است، جیم مک‌درموت،‌جان کانیرز، کیت الیسون و جیم مک‌گاورن،‌ از هیئت رئیسه کنگره خواسته‌اند رأی‌گیری درباره لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق بیندازند؛‌ و هشدار داده‌اند این اقدام  ممکن است تلاش‌های اخیر دولت اوباما برای رسیدن به توافق هسته‌ای با دولت جدید ایران را به خطر اندازد.

در این نامه که به تاریخ 20 جولای [29 تیر ماه] است تأکید شده: «ما اعتقاد داریم که لایحه جدید  قبل از آنکه رئیس جمهور جدید ایران تصدی امور را به دست بگیرد غیرسازنده و غیرمسئولانه خواهد بود. یک راه‌حل دیپلماتیک بهترین گزینه برای تضمین صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است. مجلس نمایندگان نباید چنین فرصتی را با تصویب تحریم‌های جدید از بین ببرد».

این نمایندگان علاوه بر تعویق لایحه درخواست کرده‌اند تا بخشی از این لایحه را نیز در آخرین لحظات تغییر دهند: «در لایحه HR850 محدودیت‌های زیادی برای رئیس جمهور برای انصراف از تحریم‌ها در صورت توافق با ایران آورده شده است. درخواست داریم در لایحه به رئیس جمهور اختیارات کامل برای تضعیف یا حذف تحریم ها داده شود».

مشاور کیت الیسون در حال جمع‌‌آوری امضا برای ارسال این نامه به رؤسای کنگره است.

مسئله تحریم‌ها موجب افزایش شکاف بین کنگره و کاخ سفید شده است. در یک طرف اوباما و دولت او برخی تحریم‌ها را اخیراً کاهش داده‌اند و به‌دنبال رسیدن به تفاهمی با دولت حسن روحانی، رئیس جمهور میانه‌رو ایران در مذاکرات آتی هسته‌ای هستند؛ درسوی دیگر مجلس نمایندگان آمریکا است که با اکثریت جمهوری‌خواه به‌دنبال اعمال تحریم‌های شدیدتر بر صادرات نفت ایران است.

همچنین هفته گذشته به‌طرز بی‌سابقه‌ای بیش از یک‌سوم  نمایندگان کنگره در نامه‌ای به اوباما خواستار اتخاذ رویکرد دیپلماتیک در رابطه با دولت جدید ایران شدند.  پیشتر نیز 29 مقام سابق آمریکا خواستار استفاده از فرصت به دست آمده برای حل و فصل مسالمت آمیز برنامه هسته‌ای ایران شدند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان