آمریکایی‌ها مالکوم را سخت شکنجه کردند/ پیام همسر شهید شباز برای ایرانیان

آمریکایی‌ها مالکوم را سخت شکنجه کردند/ پیام همسر شهید شباز برای ایرانیان

خبرگزاری تسنیم: دوست شهید تازه شیعه‌شده آمریکایی «مالکوم شباز» گفت: وقتی که دوستانم او را غسل دادند، آثار شکنجه بسیاری در بدن او بود، به گونه‌ای که جسد مالکوم اصلا قابل شناسایی نبود، دوستانم تا یک ماه پس از غسل مالکوم کابوس می‌دیدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم بزرگداشت شهید مالکوم شباز جوان راه‌یافته آمریکایی که دو ماه پیش به شهادت رسید شب گذشته با حضور جمعی از روزه‌داران و علاقه‌مندان به آموزه‌های قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و در غرفه ره‌یافتگان برگزار شد. مالکوم شباز  از نوادگان مالکوم ایکس مبارز ره‌یافته آمریکایی بود.

اسلام جمال گلزاری، دوست شهید مالکوم شباز، از جمله سخنرانان این نشست بود. وی در ابتدای سخنان خود گفت: مالکوم شباز ادامه دهنده راه پدربزرگش مالکوم ایکس بود. وقتی که پدر بزرگ مالکوم را کشتند خانواده او را بسیار اذیت کردند و مادرش را وقتی که مالکوم 8 سال داشت به زندان انداختتند و او با مادر بزرگش زندگی می‌کرد و همواره تحت تعقیب بود.

دوست شهید مالکوم شباز اتهامات وارد شده به مالکوم را اتهاماتی نادرست عنوان کرد و گفت: مالکوم وقتی که کودک بود آتش کوچکی روشن کرد، اما آتش زیاد می‌شود و مادربزرگش که فکر می‌کند مالکوم در خانه است برای نجات او به داخل خانه می‌رود و در آن حادثه کشته می‌شود؛ پس از این حادثه مالکوم را به جرم قتل مادربزرگش دستگیر می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مصادیق دستگیری‌های بی مورد مالکوم، داستان درگیری او با یک پسر سفید پوست است. او در حال عبور از یک کوچه بوده است که پسری را می‌بیند که در حال آزار و اذیت دختر جوانی است. با پسر درگیر می‌شود و مالکوم را به زندان می‌اندازند و پدر آن دختر سفید پوست هیچوقت به دخترش اجازه نداد دخترش  در دادگاه به بی‌گناهی مالکوم شهادت دهد.

جمال گلزاری به تلاش رسانه‌های غربی برای تخریب شهید مالکوم شباز اشاره کرد و گفت:در تبلیغاتی که علیه مالکوم شباز صورت گرفت سعی کردند او را متهم جلوه دهند تا قتل او در اذهان مردم یک کار مثبت تلقی شود.

دوست شهید مالکوم شباز با اشاره به شکنجه مالکوم تشریح کرد: تقریبا 10 روز طول کشید تا مالکوم را از مکزیک به آمریکا منتقل کنند و وقتی که دوستان شیعه ما او را غسل دادند، آثار شکنجه بسیاری در بدن او دیدند، به گونه‌ای که جسد مالکوم اصلا قابل شناسایی نبود، همین مسئله باعث شده بود که دوستانش تا یک ماه کابوس ببینند.

وی گفت: وقتی می‌خواستیم مراسم تدفین مالکوم را برگزار کنیم دیدیم افراد زیادی از ادیان و مذاهب مختلف در این مراسم شرکت کردند. متوجه شدیم که مالکوم در بین اهل تسنن، مسیحیان و گروه‌های مختلف سیاه پوست می‌رفته و درباره اسلام و تشیع با آن‌ها صحبت می‌کرده است و همین عامل باعث دوستی آن‌ها با مالکوم شباز شده بود.

جمال گلزاری با بیان اینکه دشمنی با مالکوم و خانواده او پس از  شهادت او همچنان ادامه‌ خواهد داشت، افزود: یک ماه پس از تدفین مالکوم بر سر مزار او رفتیم و دیدیم که سنگ ندارد. حتی شماره قبر او را پنهان کرده بودند تا قبر او را پیدا نکنیم. اکنون هم خانواده مالکوم دچار مشکل هستند. فرزند مالکوم تا دو ماه دیگر به دنیا می‌آید ولی همسر او مشکلات مالی بسیاری دارد. همسر مالکوم گفت به مردم ایران بگو که ما هیچ وقت مالکوم را از یاد نمی‌بریم و آموزه‌های مالکوم را به فرزندش آموزش خواهیم داد و از ایرانیان می‌خواهم که پشت سر مالکوم باشند.

انتهای پیام/ی

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران