جلسه اضطراری در بانک مرکزی/ وعده حل مشکل ترخیص از ۱۲ مرداد

جلسه اضطراری در بانک مرکزی/ وعده حل مشکل ترخیص از 12 مرداد

خبرگزاری تسنیم: بالاخره بعد از گذشت چند ماه از دپوی دارو و کالاهای اساسی در گمرک امروز خبرهای خوشی دراین‌باره مطرح شد و باخبر شدیم صبح امروز جلسه اضطراری در بانک مرکزی به‌منظور پیدا کردن راهکار برای ترخیص این کالاها برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر "عدم ترخیص دارو و کالای اساسی از گمرک به‌خاطر مشکلات ارزی" سوژه اول تمام رسانه‌ها محسوب می‌شد و در مقابل مسئولان مربوطه در بانک مرکزی توجیهات خاصی را درباره ممانعت از ترخیص این محصولات اعلام می‌کردند.

محمود بهمنی سکاندار فعلی بانک مرکزی بارها در سخنانی علت جلوگیری از ترخیص دارو و کالاهای اساسی را حفظ بیت‌المال عنوان کرده و گفته بود: اجازه نمی‌دهیم با ترخیص دارو و کالای اساسی با ارز 1226 تومان بیت المال به هدر رود.

البته ممانعت بانک مرکزی از ترخیص دارو و کالاهای اساسی از گمرک موجب شد تا محمدرضا نادری معاون امور گمرکی گمرک شخصاً وارد عمل شود و با قبول مسئولیت نسبت به ترخیص دارو از فرودگاه امام خمینی اقدام کند. نادری می‌گوید: فقط به‌خاطر جان بیماران شخصاً دستور دادم که 50 درصد از داروها از گمرک از 7 مردادماه ترخیص شوند.

* بانک مرکزی بالاخره تشکیل جلسه داد/ مسئولان ترخیص دارو و کالا در میرداماد

طی روزهای اخیر از ستاد تنظیم بازار خبر رسید که مسئولان مربوطه توافق کردند کالاهای اساسی با ارز 1226 تومان از گمرک ترخیص شوند ولی پیگیری صحت و سقم این خبر از گمرک بیانگر روایت دیگری بود؛ مؤید آن‌هم ابراز بی‌اطلاعی مسئولان گمرک از این توافق بود.

ماجرای عدم ترخیص دارو و کالاهای اساسی به‌قدری طی هفته‌های اخیر با اعتراض رسانه‌ها و مسئولان سازمان غذا و دارو همراه شد که معاون اول رئیس جمهور شخصاً وارد عمل شد و به رئیس‌کل بانک مرکزی و وزارت بهداشت دستور داد که نسبت به ترخیص این محصولات اقدام کنند.

برهمین اساس امروز ساختمان بانک مرکزی در میرداماد میزبان نمایندگان دستگاه‌های مسئول، ترخیص کالاها از گمرک بود و طبق توافق این افراد با بانک مرکزی مقرر شد رویه ترخیص این محصولات تسریع شود.

در جلسه‌ اضطراری که امروز با حضور نمایندگان‌ «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «وزارت صنعت، معدن و تجارت»، «گمرک» و «بانک مرکزی» برگزار شد، مقرر گردید روند ترخیص کالاها سرعت بیشتری به خود گیرد.

* بانک مرکزی: مشکل ترخیص دارو از شنبه آینده حل می‌شود

بانک مرکزی اعلام کرده است که به‌منظور رفع مشکلات مربوط به واردکنندگان کالاهای واردشده در گمرک فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) از روز شنبه مورخ دوازدهم مردادماه به‌مدت یک هفته نمایندگان دستگاه‌های یادشده در محل حضور خواهند داشت تا نسبت به رفع مشکلات مربوط به واردات داروهای مورد اشاره هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد.

به گزارش تسنیم، براساس توافق صورت گرفته بین بانک مرکزی و وزارت بهداشت اعلام شده که مشکلات ترخیص دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی از روز شنبه دوازدهم مرداد ماه مرتفع خواهد شد. به همین منظور قرار است نمایندگان بانک مرکزی، وزارت بهداشت و گمرک در گمرک فرودگاه امام خمینی مستقر شوند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه