سیدحسن نصرالله خواستار حضور گسترده در روز جهانی قدس شد

سیدحسن نصرالله خواستار حضور گسترده در روز جهانی قدس شد

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل حزب‌الله لبنان خواستار حضور گسترده مردمی در تظاهرات روز جهانی قدس شد و تأکید کرد: تحولات منطقه ایجاب می‌کند در چنین روزی حضور پررنگ تری نسبت به سالهای گذشته داشته باشیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری «المنار»، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی که در مراسم شب قدر در ضاحیه جنوبی بیروت ایراد کرد، بر اهمیت حضور گسترده مردمی در تظاهرات روز جهانی قدس تأکید و تصریح کرد: با توجه به تحولات منطقه، ما بیشتر از هر زمان دیگری به حضور گسترده مردمی در این روز نیازمندیم.

سیدحسن نصرالله گفت: «همان‌طور که می‌دانید روز جمعه روز جهانی قدس است که امام خمینی(رض) نامگذاری کرده‌اند. ما پیش از جنگ ژوئیه یعنی جنگ 2006، در چنین روزی مراسم‌های بسیار بزرگی مانند نمایش‌های نظامی برگزار می‌کردیم که با استقبال گسترده مردمی مواجه می‌شد.

دبیرکل حزب‌الله افزود: «اما پس از جنگ سال 2006 شرایط ما و رژیم صهیونیستی تفاوت کرد، به‌گونه‌ای که در ارتباط با اسرائیل شرایط امنیتی در اولویت است. هرچند محاسبات سیاسی داخلی مؤثر نیز مطرح است، اما اصلی‌ترین معیار در ارتباط با اسرائیل، مسئله امنیتی است».

وی اضافه کرد: «جنگ ژوئیه سبب انتقام‌ گیری تاریخی و شدید بین ما و اسرائیل شد. اسرائیل در کمین همه ما (فرماندهان، نیروها، موجودیت و کیان) است و بر همین اساس، فرمانده حاج عماد مغنیه و دیگران را هدف قرار داد. ازاین‌رو، ما شکل برگزاری مراسم (روز قدس) را تغییر دادیم؛ زیرا منطق، عقل و مسئولیت شرعی می‌گوید زمانی که تو در جبهه نامحدودی با دشمن غاصب و زخم‌خورده قرار گرفته‌ای که به‌دنبال انتقام‌جویی از تو است، نباید هزاران نیروی نظامی، فرماندهان و نیروهای خود را در یک مکان جمع کنی و (به دشمن) بگویی بفرما».

سیدحسن نصرالله در ادامه گفت: «می‌خواهم به همه کسانی که در منازل و مساجد، به‌ویژه  در منطقه بیروت، بیروت بزرگ، منطقه الجبل و مناطق اطراف بیروت، ساکنان جنوب، منطقه بقاع، شمال و مناطق دور که تصویر مرا از تلویزیون می‌بینند، اهمیت حضور گسترده را در مجتمع سید الشهدا تأکید کنم. ما این مراسم (روز قدس) را در این مکان برگزار می‌کنیم. امسال با توجه به تحولات منطقه بایستی عنایت ویژه به این مراسم کنیم و حضور متمایزتری نسبت به سالهای گذشته در احیای این مراسم داشته باشیم تا بر مفاهیم آن تأکید شود که امام خمینی(رض) با نامگذاری این روز، بر معانی آن تأکید کرد. ما به‌علت تحولات منطقه بیش از سالهای گذشته به‌ویژه پس از سال 2006، نیازمند حضور متمایز در این مراسم هستیم».

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت