کسب رتبه اول امداد و نجات کشور ازسوی جمعیت هلال احمر قم


کسب رتبه اول امداد و نجات کشور ازسوی جمعیت هلال احمر قم

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: استان قم در بحث امداد و نجات رتبه اول را در کشور کسب کرده است و پرسنل جمعیت هلال احمر در طول محورهای استان حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علیرضا ظهیری در مراسم افتتاح نمایشگاه صنعت خودرو، با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر یک نهاد خدمت گذار است و اظهار کرد: پرسنل جمعیت هلال احمر در حوادث مختلف از جمله حوادث های جاده ای کار نجات را انجام می دهند و نیروهای زبده هلال احمر در 2 پایگاه ثابت و پایگاه های سیار به خدمت رسانی مشغول هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به آمار تصادفات در محورهای استان قم گفت: سال گذشته 542 تصادف در اتوبان قم تهران، 367 تصادف در محور قم سلفچگان،  165 تصادف در اتوبان قم کاشان، 123 تصادف در جاده قدیم قم تهران، 90 تصادف در جاده قم ساوه و 83 تصادف در جاده قدیم قم کاشان بوده است و 37 درصد تصادفات در اتوبان قم تهران و قم سلفچگان رخ داده است.
ظهیری عمده دلیل تصادفات را خطای انسانی دانست و افزود: علی رغم افزایش تولید خودرو در سال های تلفات حوادث رانندگی کاهش یافته که البته یک نفر کشته در حوادث رانندگی هم زیاد است.
وی ادامه داد: 11 درصد تصادفات در تیرماه بوده است و سال گذشته  تصادفات در جاده پردیسان ورجان 100 درصد و در محور قم گرمسار 31 درصد افزایش پیدا کرده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به جایگاه استان قم در بحث امداد و نجات اظهار کرد: استان قم در بحث امداد و نجات رتبه اول را در کشور کسب کرده است و پرسنل هلال احمر در 5 تا 20 دقیقه خود را به محل حادثه می رسانند و تجهیزات هلال احمر در نمایشگاه صنعت خودرو در معرض دید قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: ما محور کار را در امداد با پلیس قراردادیم و پلیس پس از رسیدن به محل تصادف در صورت لزوم اورژانس را مطلع می کند و پس از آن در صورت لزوم هلال احمر مطلع می شود.
ظهیری یکی از مشکلات هلال احمر در بحث امداد رسانی را دخالت مردم در صحنه تصادفات دانست و افزود: هلال احمر در نمایشگاه فعالیت آموزشی دارد و چگونگی برخورد با صحنه تصادف را به مردم آموزش می دهد و کارگاه های آموزشی را در این زمینه برگزار می کند.
وی ادامه داد: هلال احمر کتابچه ای را در طول برگزاری نمایشگاه توزیع می کند که مردم با پاسخ دادن به سوالات مندرج در انتهای این کتابچه در مسابقه شرکت کنند.

انتهای پیام/م

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon