روایت عسگراولادی از ضربه موسوی و کروبی/احمدی‌نژاد: یکشنبه به دانشگاه ایرانیان می‌روم


روایت عسگراولادی از ضربه موسوی و کروبی/احمدی‌نژاد: یکشنبه به دانشگاه ایرانیان می‌روم

خبرگزاری تسنیم: حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان گفته: جدا ماندن موسوی و کروبی از امت و امامت باعث شد بیداری اسلامی که از ایران الگو گرفته شده بود دچار اختلال شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه تهران امروز در ستون آن سوی سکه سیاست امروز یکشنبه خود نوشت:

*احمدی‌نژاد تغییرات اموالش را اعلام کرد

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق دیروز در نامه‌ای تغییرات پدید آمده در اموال خود، در مدت هشت سال ریاست‌جمهوری را به ریاست قوه قضائیه اعلام کرد.در نامه احمدی‌نژاد به آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه آمده:در اجرای اصل یکصد و چهل و دوم قانون‌اساسی و پیرو اعلام اموال اینجانب در سال 1384 به اطلاع می‌رساند که در این مدت تغییری که در اموال اینجانب پدید آمده است بازسازی و نوسازی منزل مسکونی قدیمی نارمک است که با کمک همسر و فرزندان و با استقراض از بانک و همچنین صندوق نهاد و برخی بستگان چهار واحد حدود یکصد متر مربعی احداث شده که با فرزندان در آن سکونت داریم.مساحت زمین 175 متر مربع و زیربنای فرسوده قبلی حدود 130 متر مربع بوده است.

*آخرین حکم

مریم مجتهدزاده به سمت معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده منصوب شد.به گزارش مهر، رئیس‌جمهور در حکمی که در آخرین ساعت عمر دولت دهم منتشر شده مرکز امور زنان و خانواده را به معاونت ارتقا داده است.در این حکم که 5 مرداد ماه به امضای رئیس‌جمهور رسیده و 12 مرداد ماه در سایت مرکز امور زنان و خانواده قرار گرفته است، مریم مجتهدزاده به سمت معاون امور زنان و خانواده منصوب شده است.

*روایت عسگراولادی از ضربه موسوی و کروبی

حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان گفته: جدا ماندن موسوی و کروبی از امت و امامت باعث شد بیداری اسلامی که از ایران الگو گرفته شده بود دچار اختلال شود.به گزارش فارس، عسگراولادی گفته: عذرخواهی نکردن آنها از مردم و نظام باعث می‌شود این بیداری اسلامی که از ایران الگو گرفته است به اختلاف کشیده شده و این اختلافات پا بر جا بماند.

*نامه 76 سناتور به اوباما برای تشدید فشارها بر ایران

به گزارش تسنیم به نقل از جروزالم پست؛ 76 سناتور آمریکا با ارسال نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران ‌بدون توجه به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری شدند. سناتورهای آمریکایی اعلام کرده‌اند: «زمان برای دیپلماسی به سرعت در حال سپری شدن است.

ایران در گذشته و در زمانی که روحانی مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای بود از مذاکرات برای وقت‌کشی استفاده کرده و در هر حال رهبر ایران تصمیم‌‌گیر اصلی درباره پرونده هسته‌ای ایران است.»در این نامه آمده است: «آقای رئیس‌جمهور ما از شما درخواست داریم تا به این روند جنبه فوری بدهید. ما نیاز داریم که فورا آگاه شویم تا تهران بالاخره برای مذاکره آماده است یا خیر؟ تهران باید بداند که زمان برای دیپلماسی در حال به پایان رسیدن است.»

سناتور‌های آمریکایی در این نامه که دو روز قبل از مراسم تحلیف روحانی و یک روز پس از تصویب طرح تحریم‌های جدید از سوی کنگره فرستاده می‌شود از دولت آمریکا خواسته‌اند تا تحریم‌ها را تشدید کند و بر گزینه استفاده از نیروی نظامی همزمان با پیشبرد راه‌حل دیپلماتیک تاکید کند. «رابرت منندز» دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به همراه «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی و از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا از جمله سناتورهای پیشرو در نامه روز گذشته هستند.

منابع نزدیک به گنگره به این روزنامه صهیونیستی گفته‌اند دو ماه آتی – اواخر سپتامبر زمانی که سنا لایحه تحریم‌ها را به رای می‌گذارد-برای آمریکا و ایران بسیار حساس خواهد بود و فرصت کوتاهی است که دو کشور قبل از تحریم‌های جدید به یک توافق دیپلماتیک دست یابند.

*دولت یازدهم به استخدام بی‌بلیت‌ها رسیدگی می‌کند

اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه رفتارهای دولت دهم در روزهای آخر نشان از همیاری با دولت یازدهم نداشت، گفته: فروش یا واگذاری دارایی‌های دولت، استخدام و عقد قراردادهای جدید مواردی نیست که با سرعت و عجله انجام شود. ترکان در گفت‌وگو با خانه ملت درخصوص استخدام‌های مشکوک و خارج از قانون در روزهای پایانی دولت دهم گفته: استخدام‌هایی که قبل از 24 خرداد 92 صورت گرفته، طبق روال عادی کار دولت بوده و مجلس درباره آنها نظر داده است.

مشاور رئیس‌جمهور گفته: اگر استخدام‌های عجولانه‌ای در فاصله 24 خرداد تا ایام انتقالی دولت انجام شده باشد، باید بررسی دقیق شود.ترکان همچنین گفته: استخدام«بی‌بلیت»‌ها تعبیری بود که آقای روحانی به کار برد و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد و جای نگرانی است که این استخدام‌ها از روی بررسی و انصاف نبوده باشد.

وی گفته: گزارش‌هایی رسیده که در آزمون‌های برگزار شده، اشخاصی با نمره‌های بالا که سواد و شایستگی‌مناسب داشتند از استخدام محروم ماندند و در مقابل کسانی با امتیاز ضعیف اما ارتباط قوی استخدام شدند. ترکان گفته: تنها بحث استخدام‌ها نیست و به نظر می‌رسد در روزهای اخیر قراردادها و واگذاری‌ها نیز خارج از قاعده و قانونی در حال انجام است.

*حق روسای جمهور سابق

علی مطهری، درباره اینکه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، مهمانان خارجی زیادی از سراسر دنیا به صورت رسمی دعوت شده‌اند و همچنین رئیس‌جمهور منتخب حق دارد از روسای جمهور سابق دعوت کند که در این مراسم حضور داشته باشند، گفت: برای روز تحلیف 2 مسئله مطرح است، مسئله اول مهمانان خارجی مثل جک استراو است که نمی‌دانم تصمیم به آمدن دارد یا نه و دیگری بحث شرکت آقای خاتمی در مراسم تنفیذ و تحلیف است.

به گزارش قانون، مطهری با تاکید براینکه مهمان همیشه باید محترم شمرده شود گفته: گرامی داشتن مهمان جزو تعالیم دینی ماست و جز رژیم صهیونیستی، مقامات بقیه کشورها اگر خواهان حضور در مراسم رسمی ایران باشند باید آن را تکریم کنیم و دلیلی ندارد اختلافات صد ساله خود را در هر ملاقاتی دخالت دهیم.مطهری با اشاره به اینکه همین حضورهاست که می‌تواند در بهبود روابط خارجی و فضای اقتصادی کشور موثر باشد گفته: اظهارات آقای حسینیان که گفته با گوجه فرنگی به جک استراو حمله می‌کنیم حرف سخیفی است که با تدبیر و اعتدال سازگار نیست.

وی همچنین درباره شرکت خاتمی در مراسم تحلیف گفته: این حق روسای جمهور سابق است که بتوانند در چنین مراسمی شرکت کنند و اگر برخی معتقدند خاتمی از سران فتنه است باید وی را به صورت علنی محاکمه کنند و مردم حرف‌های وی را بشنوند و با حقایق آشنا شوند و دادگاه درباره آنها حکم دهد.مطهری گفته: نباید اجازه دهیم این افراد خودشان درباره خاتمی و دیگران حکم بدهند و آنها را مفسد فی‌الارض بدانند و آنها را از حق حضور در عرصه سیاسی و حقوق اجتماعی و شهروندی خود محروم کنند. آنها حق ندارند خاتمی را از حضور در مراسم تحلیف منع کنند.

مطهری همچنین در توصیه‌ای به افراطیون گفته: پیام انتخابات اخیر را که همان اعتدال و آشتی ملی بود جدی بگیرند و اجازه بدهند این آشتی ملی، نمود عینی و واقعی پیدا کند و این افراد دست از روش‌های 4 سال اخیر خود بردارند.مطهری گفته: مردم باوجود تخریب‌هایی که افراطیون علیه افراد معتدل داشتند، به اعتدال رای دادند و معلوم است روش آن‌ها موثر نبوده و آنها باید روش خود را اصلاح کنند.مطهری گفت: رئیس‌جمهور منتخب قرار است سوگند بخورد که از آزادی و حقوق مشروع مردم حمایت کند ولی تندروها این حق را برای وی قائل نیستند.

*این زنگنه همان زنگنه نیست؟

روزنامه کیهان در مطلبی نوشت: آقای روحانی در آذرماه سال 81 و از جایگاه دبیر شورای عالی امنیت ملی با ارسال نامه‌ای خطاب به آقای خاتمی رئیس‌جمهور وقت به عملکرد بیژن زنگنه وزیر نفت کابینه اصلاحات به شدت اعتراض کرده و اقدام ایشان در انعقاد قرارداد نفتی «کرسنت» را بیرون از چارچوب قانون و از طریق «واسطه» دانسته و این قرارداد را دارای آثار منفی فراوان برای جمهوری اسلامی ایران دانسته بود و اکنون زمزمه نام بیژن زنگنه به عنوان گزینه احتمالی تصدی وزارت نفت با توجه به سوابق زنگنه که مورد اعتراض روحانی نیز بوده است، در میان صاحبنظران اقتصادی و سیاسی با تعجب آمیخته به تاسف روبه‌رو شده است.

بنابر آخرین خبرها و احتمالا به خاطر برخی فشارهای فزاینده به رئیس‌جمهور منتخب، احتمال معرفی زنگنه به عنوان وزیر نفت به مجلس افزایش یافته و این در حالی است که زنگنه دارای سوابق تخلفات بزرگ اقتصادی و سیاسی است. وی ضمن اینکه یکی از نقش آفرینان فتنه و آشوب سال 88 در مرکزیت ستاد موسوی بود، یکی از عوامل و متهمان اصلی امضای قرارداد خائنانه فروش گاز به امارات است.

*احمدی‌نژاد: یکشنبه به دانشگاه ایرانیان می‌روم

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق که پس از برگزاری مراسم تنفیذ و تحویل کلید پاستور به رئیس‌جمهور جدید به محله نارمک، محل سکونت خود بازگشت، در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که حس شما پس از 8 سال خدمتگزاری چیست، گفت: من از مردم تشکر می‌کنم و ما همیشه خدمتگزار مردم بوده‌ایم.احمدی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 منتظر شما باشیم یا نه، گفته: منتظر امام زمان (عج) باشید تا ان‌شالله زودتر بیاید.رئیس‌جمهور سابق در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه برنامه شما برای روز یک‌شنبه چیست، تأکید کرد: بنده به سر کار در دانشگاه ایرانیان می‌روم.

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon