اعطای نشان درجه یک قرآنی به ابوالقاسمی، ستوده‌نیا، شهیدی‌پور و فاطمی

اعطای نشان درجه یک قرآنی به ابوالقاسمی، ستوده‌نیا، شهیدی‌پور و فاطمی

خبرگزاری تسنیم: خادمان نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، مترجمان و آثار نفیس قرآنی در اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفتند. اساتید برجسته قرآنی کشور در این مراسم نشان درجه یک قرآنی معادل دکترای قرآنی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیین اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم روز گذشته 13 مرداد ماه با حضور وزیر ارشاد برگزار شد. بخش اول این مراسم با تجلیل از قاریان و مربیان برتر قرآنی همراه بود که علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن به تصویب و اجرای طرح ارزیابی قاریان و مربیان قرآنی اشاره و تشریح کرد: این طرح از دستاوردهای نظام قرآنی کشور است که در اواخر سال 89 در شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصویب و براساس آن مقرر شد کسانی که خواهان مدرک تخصصی قرآنی هستند پس از طی آزمون، باتوجه به نمره کسب شده مدرک دریافت می کنند.

در ادامه اساتیدی چون ابراهیم پور فرضی مولایی، سید مرتضی سادات فاطمی، حجت الاسلام شهیدی پور، محمدرضا ستوده‌نیا و استاد ابوالقاسمی نشان درجه یک قرآنی کشور معادل دکترای قرآنی دریافت کردند.

در بخش تقدیر از خادمان نهج البلاغه  از استاد حسین استاد ولی و دکتر مصطفی دلشاد تهرانی تقدیر به عمل آمد. همچنین از حجت الاسلام بهشتی در حوزه پژوهش نهج البلاغه، محمد مهدی علی‌قلی در حوزه آموزش، مرکز تحقیقات علوم اسلامی در بخش نرم افزار تقدیر شد.

در ادامه از سایت نهج البلاغه نیوز، موسسه فرهنگی امیرالمونین و موسسه قرآن و نهج البلاغه قم در حوزه تبلیغ و ترویج، از فصلنامه نهج البلاغه در بخش نشریات و اطلاع رسانی و از موسسه امیرالمؤمنین کاشان در زمینه آموزش نهج البلاغه تقدیر به عمل آمد.

در بخش دیگر مراسم از خادمان صحیفه سجادیه تقدیر شد.

در بخش ترجمه و شرح، از آیت الله حسن ممدوحی کرمانشاهی و علی موسوی گرمارودی تقدیر به عمل آمد.همچنین در حوزه تبلیغ و ترویج از حجت الاسلام محمد بهرام محمدیان، در بخش ترجمه به زبان های خارجی از فریده مهدوی دامغانی تقدیر شد.

در بخش چاپ و نشر از دو انشارات انصاریان و الهدی به واسطه تلاش در حوزه نشر صحیفه سجادیه با اهدا لوح یادبود تقدیر به عمل آمد.

در حوزه تحقیق و انتشار از پژوهشکده‌های باقرالعلوم(ع) قم و بنیاد بین‌المللی دعا و در بخش حفظ صحیفه سجادیه از منصوره یوسفی و طاهره دوست تقدیر شد.

در این مراسم از چندین اثر برتر و نفیس قرآنی از جمله قرآن نفیس استاد نوح سرشت رونمایی شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران