هیئت ۹ نفره ایران برای واردات چای به هند رفت

هیئت 9 نفره ایران برای واردات چای به هند رفت

خبرگزاری تسنیم: منابع هندی اعلام کردند در حالی که ایران قصد دارد امسال ۲۰ میلیون کیلو چای از هند وارد کند یک هیئت ۹ نفره ایرانی برای حل مشکل پرداخت پول چای وارداتی از هند به دهلی‌نو سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیا تایمز، در حالی که ایران قصد دارد امسال 20 میلیون کیلو چای از هند وارد کند، واردکنندگان ایرانی به دنبال یافتن راه هایی برای حل مشکل پرداخت ها هستند.
یک هیئت 9 نفره ایرانی در حال حاضر در هند حضور دارد تا با صادرکنندگان چای هندی مذاکره کند. این در حالی است که ارسال چای هند به ایران مدتی است شروع شده است. سفر هیئت ایرانی به هند نتیجه انعقاد یادداشت تفاهمی است که بین اتحادیه چای ایران و اتحادیه چای هند در مارس 2013 به امضا رسیده و هدف از آن افزایش میزان صادرات چای هند به ایران به 30 میلیون کیلو در طی یک دوره چند ساله بوده است.
آن سینگ، رئیس اتحادیه چای هند گفت: «در سال جاری، ما انتظار داریم صادرات چای هند به ایران به 20 تا 21 میلیون کیلو برسد.»

تمایل ایران به خرید چای بیشتر، قیمت چای ارتودکس هند را افزایش داده است. در حالی که ارزش روپیه هند در برابر دلار کاهش یافته است، افزایش صادرات چای به صادرکنندگان هندی کمک خواهد کرد تا درآمدهای ارزی خود را افزایش دهند. در سال 2012، ایران 13 میلیون کیلو چای از هند وارد کرد. ایران تمایل دارد تا از چای ارتودکس کشت شده در ایالت اسام هند خریداری کند.
سی اس بدی، مدیر کل شرکت راسل هند گفت: «مشکل اصلی ما با ایران مشکل پرداخت هاست. اعتبارات اسنادی به تاخیر افتاده اند و این مسئله دریافت پول از طرف ما را به تاخیر انداخته است. ما تلاش خواهیم کرد این موضوع را با خریداران ایرانی حل کنیم تا روند صدور چای هند به ایران همچنان ادامه یابد.»
ایران که تحت تحریم های  غرب قرار دارد مایل است خرید چای از هند را افزایش دهد تا حجم ذخایر چای خود را بالا ببرد و از یکی از کانال های پرداخت خود برای این موضوع استفاده کند.
انتهای پیام/ 14

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه