میانگین سن ازدواج مردان اردبیل ۲۴.۱۱ است


میانگین سن ازدواج مردان اردبیل 24.11 است

خبرگزاری تسنیم: معاون انفورماتیک ثبت احوال استان اردبیل میانگین سن ازدواج مردان در سطح کشور را ۲۷.۴ اعلم کرد و گفت: این در حالی است که میانگین سن ازدواج مردان در اردبیل ۲۴.۱۱ است.

وحید خلوصی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اردبیل با بیان اینکه میانگین سن ازدواج زنان این استان نیز 22 سال و در کشور 22.11 است، اظهار کرد: اردبیل با 10.9 ازدواج به ازای هر هزار نفر رتبه دوم کشوری را دارا است.

وی با تاکید بر اینکه این آمار در سطح کشور 14.5 ازدواج به ازای هر هزار نفر است، گفت: در بحث طلاق نیز این استان با 1.9 مورد طلاق در هر هزار نفر در مقابل همین آمار کشوری در بین استان ها رتبه 18 را به خود اختصاص داده است.

معاون انفورماتیک ثبت احوال استان آمار ولادت به ازا هر هزار نفر را در اردبیل 17.8 و در کشور 19.4 و وفات را 4.8 نفر و در  کشور 5.1 نفر برشمرد و تصریح کرد: این استان در زمینه ولادت رتبه 13 کشور و در وفات رتبه 10 کشور را دارا است.

وی با بیان اینکه اردبیل با یک میلیون و 274 هزار نفر جمعیت 1.7 درصد جمعیت کشوری را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: از این تعداد 64 درصد معادل 815 هزار و 598 نفر شهری و 36 درصد معادل 458 هزار و 774 نفر روستایی هستند.

خلوصی میانگین آمار جمعیت شهری را در کشور 71.4 و جمعیت روستایی را 28.6 درصد عنوان کرد و افزود: در بحث جنسیتی نیز از مجموع کل جمعیت استان اردبیل 5.6 درصد مرد و 49.4 درصد زن هستند.

وی بیشترین نرخ ولادت و ازدواج در این استان را مربوط به شهرستان گرمی برشمرد و گفت: بیشترین آمار نرخ فوت نیز مربوط به شهرستان خلخال و بیشترین آمار طلاق نیز با توجه به جمعیت مربوط به اردبیل می باشد.

معاون انفورماتیک ثبت احوال استان شهرستان های نمین، پارس آباد، نیر و گرمی را به ترتیب دارای کمترین نرخ ولادت، فوت، ازدواج و طلاق عنوان کرد.

انتهای پیام/ ق 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon