سد عمارت، پروژه استراتژیک اردبیل است


سد عمارت، پروژه استراتژیک اردبیل است

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل با اشاره به موقعیت سد عمارت در شهرستان گرمی گفت: سد عمارت گرمی پروژه ای استراتژیک برای استان اردبیل محسوب می شود.

اکبر نیکزاد در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: این پروژه می تواند تحولی در صنعت کشاورزی منطقه مغان و به خصوص شهرستان گرمی به وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه سد عمارت آب های جاری شده به سمت کشور آذربایجان را در خود جمع می کند، افزود: وقتی کشاورزی استان و کشور به این آب نیاز دارد پس چرا با تسریع در احداث سد عمارت هر چه زودتر از هدر رفتن این آب جلوگیری نکنیم.

نیکزاد با اشاره به ظرفیت سد عمارت برای جمع کردن آب رودخانه ها در پشت خود تصریح کرد: حجم این مخزن 230 میلیون متر مکعب است که این ظرفیت حجم قابل توجه است.

به گفته نیکزاد با 230 میلیون متر مکعب آب می توان وضعیت کشاورزی منطقه را متحول کرده و به توسعه کشاورزی در استان شتاب بخشید.

رئیس شورای اداری استان اردبیل تبدیل اراضی کشاورزی دیم به اراضی آبی را موجب افزایش راندمان محصولات تولیدی کشاورزان دانست و اضافه کرد: با بهره برداری از سد عمارت 20 هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان گرمی به اراضی آبی تبدیل می شود.

وی با اشاره به تامین هزینه تکمیل سد عمارت از محل فروش هتل لاله و آبدرمانی سبلان سرعین گفت: طبق توافقات انجام شده درآمد حاصل از فروش هتل و آبدرمانی در سد عمارت هزینه می شود.

رئیس کارگروه کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: می خواستند درآمد حاصل از فروش هتل لاله و آب‌درمانی سبلان را به دلیل مصرف در پروژه های استراتژیک از استان خارج کنند اما جلوی این کار را گرفتیم چون سد عمارت پروژه استراتژیک برای استان محسوب می شود.

انتهای پیام / الف

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon