فتنه‌گران را معرفی کنید تا تکلیف همه مشخص شود

فتنه‌گران را معرفی کنید تا تکلیف همه مشخص شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم بناب در دفاع از برنامه‌ها و وزرای پیشنهادی دولت یازدهم تاکید کرد: باید مشخص کنیم در این کشور بعد از ۴ سال چند نفر فتنه گر هستند تا وارد بحث های سیاسی نشود، تا کی جریان‌های سیاسی باید از فتنه نان بخورند؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمد باقری نماینده بناب که به عنوان نماینده رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس در دفاع از برنامه‌های و وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور سخن می‌گفت، با بیان اینکه  ما از اصولگرایان واقعی کشور هستیم و کابینه روحانی را اصولگرای واقعی همراه با اصلاح طلبان واقعی می‌دانیم، گفت: انسان نباید تصمیمات خود را برمبنای توهم و تخیل قرار دهد. تصمیمات انسان باید از روی علم و آگاهی و شناخت باشد، نه توهم و حدسیات و مطالب غیرواقعی.

وی تاکید کرد: در انتخابات 24 خرداد، مردم همانطور که به افراطیون دوم خرداد یعنی جبهه مشارکت رای منفی دادند، به افراطیون اصولگرا یعنی طالبانیزم هم رای منفی دادند و خط بطلان کشیدند. این خط تفکر فقط 10 درصد رای داشتند.

نماینده مردم بناب  با اشاره به مواضعی که از سوی منتقدین وزرای پیشنهادی در مجلس مطرح شد، افزود: برخی گفتند که سن وزرا پیشنهادی بالاست. باید دید کشور در کدام مرحله و شرایط است. اگر اینها آمدند سکانداری کنند به خدا قسم ایثار کردند.

باقری در ادامه سخنانش در خصوص فتنه 88 که مورد بحث برخی از نمایندگان مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی قرار گرفته است، اظهار داشت: ما فتنه را محکوم می‌کنیم. اما کدام فتنه؟ چرا بعد از 4 سال فتنه و فتنه‌گران را مشخص نمی‌کنند؟ الان هر کسی را در تعارض با منافع خود می‌بینند، به او انگ فتنه می‌زنند. بله کاسب فتنه بلکه دلال فتنه هستید. چرا که بدون علم حرکت می‌کنید.

 وی با بیان اینکه باید مشخص کنیم در این کشور بعد از 4 سال چند نفر فتنه گر هستند تا وارد بحث های سیاسی نشود و کاندیدا نشوند، تاکید کرد: نمی‌خواهیم دادگاهی تشکیل شود، ولی وزارت اطلاعات و دستگاه‌ها اعلام کنند که شما وارد فعالیت‌های سیاسی نشوید. تا کی جریان‌های سیاسی باید از فتنه نان بخورند و به مطامع خود برسند؟

نماینده مردم بناب خاطرنشان کرد: بعد از فرمایشات رهبر انقلاب بعد از 29 خرداد، هرکسی آمده در خیابانها و اعتراض کرده و کشت و کشتار راه انداخته، فتنه‌گرند. ولی قبل از آن برخی که در ستادها فعالیت داشتند را نمی شود گفت فتنه‌گر. شورای نگهبان صلاحیت آن کاندیداها را تایید کرده بود.

باقری با طرح این پرسش که اگر دستگاه های امنیتی اسناد محکمه پسند درباره برخی افراد دارند، چرا به ما ارائه نمی‌کنند؟ تصریح کرد: مگر ما نامحرمیم؟ مردم بدانند؛ تا الان هیچ مدرکی مبنی بر مجرم بودن کل کابینه ارائه نکردند و فقط بر اساس توهم خود قضاوت کردند و می‌خواهند ما را در توهم خود همراه کنند.

وی اضافه کرد: اصل بر برائت است و اینکه افرادی که معرفی شدند باتجربه و ریشه دار و اخلاقمدار و خردمند هستند. کابینه کابینه عقلاست.  هرچند من درباره برخی نقطه نظراتی دارم.

نماینده مردم بناب با بیان اینکه ای کاش همه افرادی که منتسب به جریان اصلاح طلبان هستند، مانند افراد معرفی شده و مانند تابش ها و پزشکیان‌ها و نوبخت ها و زنگنه ها بودند، اظهار داشت: ای کاش برخی از ما اصولگرایان هم مانند این‌ها بودیم.

به گزارش تسنیم، در پایان سخنان حجت‌الاسلام باقری تعدادی از نمایندگان مجلس نسبت به سخنان وی تذکر دادند. لاریجانی خطاب به آنها گفت:  بعدا تذکرات را گوش میکنیم. الان رای نمی‌گیریم. با رای فاصله چند روزه داریم.

تذکر پی‌درپی نمایندگان باعث شد تا رئیس مجلس به توکلی اجازه ارائه تذکر را بدهد. توکلی در تذکر خود گفت: ماده 226 درباره استیضاح وقتی صحبت میکند. بر اساس این ماده، تصریح نشده که رئیس جمهور می‌تواند وقتش را به نماینده بدهد.

لاریجانی خطاب به توکلی گفت: این تشخیص شماست، ولی من تامل کردم و نظر بنده این است که می‌تواند. تشخیص من اینجا ملاک است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon