دستگیری ۱۰۰ عضو بزرگترین باند قاچاق تجهیزات ماهواره

دستگیری 100 عضو بزرگترین باند قاچاق تجهیزات ماهواره

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی از دستگیری ۱۰۰ نفر در رابطه با فعالیت باند قاچاق تجهیزات ماهواره خبر داد.

سرهنگ محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی صبح امروز در حاشیه نمایش کشفویات باند قاچاق تجهیزات ماهواره اظهار داشت: با دریافت اطلاعات و گزارشات درباره فعالیت گسترده یک باند قاچاق و توزیع تجهیزات ماهواره اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند آغاز شد.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده بخش‌های مختلف نیروی انتظامی عناصر اصلی این باند بعد از نفوذ نیروی اطلاعات درون شبکه شناسایی و دستگیر شدند همچنین بخش‌های مختلف این باند در 18 استان این کشور در حال فعالیت بوده است که حجم وسیعی از تجهیزات و قطعات دریافت ماهواره از جمله گیرنده را از استان‌های غربی کشور وارد کرده و به فروش می‌رساندند. این اقدام آنها که از طریق پولشویی و خروج ارز از کشور صورت می‌گرفت ضرباتی به وضعیت اقتصادی وارد کرده بود .

رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی گفت: حدود 4 هزار و 300 گیرنده در تهران و 11 هزار گیرنده در استان‌های کشور متعلق به این باند کشف شد همچنین حدود 1 هزار قطعه تجهیزات ماهواره در یک سوله در حال آماده سازی بود که توسط پلیس کشف و ضبط شد. 

زاهدیان با بیان اینکه در این زمینه 100 نفر از عوامل مرتبط با این باند دستگیر شدند گفت: اعضای این باند تجهیزات مورد نیاز را به طور مستقیم وارد کشور کرده و از مسیرهای مختلف به پایتخت می‌رسانند که با کار اطلاعاتی صورت گرفته از مرز تا تهران عناصر این باند دستگیر شدند .

وی با اشاره به اقلام به دست آمده از این باند قاچاق که از آن به عنوان بزرگ‌ترین باند قاچاق تجهیزات ماهواره یاد می‌کرد، گفت: ارزش ریالی این تجهیزات بالغ بر 20 میلیارد ریال است.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا به تعطیلی آرایشگاه‌هایی که اقدام به درج آگهی تبلیغاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای می‌کنند اشاره کرد و افزود: بیش از 6200 خط تلفن که برای آگهی‌های تبلیغاتی بود در 3 سال گذشته مسدود شد و این این کار همچنان ادامه خواهد داشت.مسدودسازی و تحت پیگیرد قرار گرفتن همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon