حیدرپور: علی جنتی "شهید زنده" است/ چه کسانی قانون صداوسیما را تدوین کردند؟

حیدرپور: علی جنتی "شهید زنده" است/ چه کسانی قانون صداوسیما را تدوین کردند؟

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرضا در مجلس با بیان اینکه علی جنتی "شهید زنده" است، گفت: اگر امروز یک صدا وسیمای خوب داریم که مقام معظم رهبری هم از آن راضی هستند، مدیون قانونی است که جنتی و روحانی به عنوان اعضای این شورا آن را تدوین کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه در ادامه جلسه علنی امروز پارلمان طی سخنانی در موافقت با علی جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت:  یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری بارها نسبت به آن توصیه‌هایی داشته‌اند، موضوع انتخاب وزرا از سوی نمایندگان مجلس است، بنابراین ما در انتخاب وزرا دقت می‌کنیم که فرد پیشنهادی ایمان داشته و فرد صالح و انقلابی باشد، سرد و گرم روزگار را چشیده و پایبند به انقلاب اسلامی باشد. 

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که انقلاب اسلامی به نام دین و فرهنگ پیروز شد و مهمترین تفاوت آن با دیگر نظام‌های جهانی در این است، همچنین در این انقلاب وزارت فرهنگ و ارشاد جایگاه بالا و ویژه‌ای دارد و همه ما نمایندگان دغدغه انتخاب یک وزیر خوب برای آن را داریم.

این نماینده مجلس همچنین گفت: پس از حماسه 24خرداد همه دشمنان و دوستان به انتخاب وزیر فرهنگ چشم دوخته‌اند و خدارو شکر که آقای روحانی فردی مثل آقای جنتی را به عنوان وزیر این وزارتخانه انتخاب کرده‌اند. همچنین معتقدم که جنتی صالح و معتقد به صلاح و اصلاح نسل آینده است.

حیدر پور با اشاره به سوابق کاری وزیر پیشنهادی فرهنگ گفت: در ابتدای انقلاب و اوایل جنگ آقای جنتی به صدا وسیمای اهواز رفت و من آن روزها در مناطق جنگی حضور داشتم و از نزدیک با وی آشنا بودم؛ آقای جنتی پس از اینکه به صدا و سیمای اهواز رفت آنجا را از نیروهای ضد ارزشی و ضد انقلاب پاکسازی کرد و به نیرو ساختن برای صداو سیما پرداخت. پس از آن به تهران منتقل شد و به عضویت شورای صدا وسیما در آمد و اگر امروز یک صدا وسیمای خوب داریم که مقام معظم رهبری هم از آن راضی هستند، مدیون قانونی است که جنتی و روحانی به عنوان اعضای این شورا آن را تدوین کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کارآمدی از ویژگی‌های جنتی است، گفت: وقتی آقای جنتی به وزارت فرهنگ و ارشاد رفت ما همواره عملکرد وی را رصد می‌کردیم و دلیل این موضوع هم علاقه‌ای بود که به ایشان و خانواده‌اش داشتیم بنابراین مطمئنم هر کجا که آقای جنتی کار کرد، به خوبی از پس آن مسئولیت بر آمد و برای بنده جنتی یک شهید زنده است که امروز این شهید زنده می‌خواهد وزیر شود. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه خوشحالم از اینکه مخالف صحبتی در مخالفت با آقای جنتی نداشت، گفت: ایشان همواره یک فرد انقلابی و ساده زیست بوده که امیدواریم این حال ساده زیستی، شهادت طلبی و انقلابی بودن خود را در وزارت فرهنگ و ارشاد هم حفظ کند. 

حیدرپور ادامه داد: آقای جنتی فقه و دین را به خوبی می‌شناسد و می‌داند چطور باید مشکلات را از نظر اسلامی حل کند چون در این زمینه اطلاعات کافی دارد البته آقای جنتی برای من جز آیات بود و من ایشان را به عنوان یک آیت الله می‌شناسم بنابراین آقای جنتی که می‌خواهد مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد را بر عهده بگیرد هم فرهنگ را خوب می‌شناسد و هم اسلام را بنابراین می تواند به خوبی به وظیفه خود در این وزارتخانه عمل کند.

در ادامه احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با استفاده از زمان باقی‌مانده از نماینده شهرضا به موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ پرداخته و گفت: با مطالعه دقیق برنامه‌های جنتی پی بردم که تمام دغدغه‌های ما در حوزه فرهنگ و همچنین دغدغه‌های مقام معظم رهبری و انتظارات ایشان از این حوزه در برنامه‌های پیشنهادی علی جنتی وجود دارد.

وی ادامه داد: ایشان به درستی می‌داند که حوزه فرهنگ و ارتباطات، تعامل گسترده‌ای با حوزه‌های دیگر دارد و با روزمره‌گی و حاشیه سازی نمی‌توان حوزه فرهنگی کشور را مدیریت کرد. همچنین آقای جنتی به خوبی می‌تواند عقبه دینی را وارد مسائل فرهنگی کند و از این نکات قوت وی خواهد بود. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه جنتی به خوبی می‌تواند عناصر فعال در حوزه فرهنگ را مدیریت کند، گفت: همانطوری که آقای جنتی به درستی در برنامه‌های خود اشاره کرده،‌ تبادل فرهنگی به بارور کردن فرهنگ کشور منجر می‌شود در حالی که هدف تهاجم فرهنگی ریشه کن کردن فرهنگ کشور است که شناخت این موضوع نیازمند دشمن شناسی است؛ جنتی این ویژگی را دارد و مطمئنم می‌تواند در مقام عمل این موضوع را انجام دهد.

دستغیب در پایان تاکید کرد: کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها برگزار کردن چند جشنواره نیست و موسسات و نهادهای غیردولتی هم می‌توانند این کار را انجام دهد و ایشان هم به این موضوع اعتقاد دارد. لذا از نمایندگان میخواهم با رای بالایی به وی اعتماد کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon