معماری ایرانی اسلامی در ساخت مسکن به کار رود/آشپزخانه باز، خلاف معماری اسلامی است


معماری ایرانی اسلامی در ساخت مسکن به کار رود/آشپزخانه باز، خلاف معماری اسلامی است

خبرگزاری تسنیم: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با انتقاد از گسترش فرهنگ غربی در ساخت و ساز مسکن گفت: متاسفانه در ساخت و ساز مسکن‌های جدید معماری ایرانی اسلامی رعایت نمی‌شود که باید این امر توسط انبوه سازان مسکن مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری امروز در دیدار با دبیر کل جامعه اسلامی کار آفرینان ایران اسلامی به موضوع ساخت و ساز‌های واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت: اسلام بر توجه به رعایت حال مردم تاکید دارد و ساخت و سازها بسیار مهم بوده که نباید از آن غافل شد.

وی افزود: دین مبین اسلام در همه زمینه‌ها دستورات خاص خودش را دارد و در خصوص ساخت و ساز مسکن هم به این امر توجه داشته و دستورات خاصی داده است که باید مورد رعایت و توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه رعایت معماری ایرانی اسلامی نباید در ساخت و سازها مورد غفلت قرار گیرد گفت: رعایت ضوابط معماری ایرانی اسلامی امر مهمی است که باید در این راستا کار صورت گیرد و با ساخت و سازهای غلط مشکلات مردم را اضافه نکنیم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به جایگاه و موقعیت شهر مقدس قم گفت: در سال های اخیر ساخت و سازهای بسیاری در قم صورت گرفته که جای تقدیر دارد و بسیاری از مردم صاحب خانه شدند، اما متاسفانه عدم توجه به معماری ایرانی اسلامی مشکلات بسیاری را به بار آورده و جای نگرانی دارد.

وی عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از ساخت و سازهای فعلی که در کشور صورت می گیرد، مبتنی بر معماری اسلامی – ایرانی نیست و باید بر اساس فقه اصیل اسلامی به این موضوع توجه شود.

امام جمعه قم تاکید کرد: ما آموزه‌های بسیار خوبی داریم و نباید مقلد رفتارهای غربی باشیم، متاسفانه در این راستا برخی مقلد غرب شده‌اند و ساخت‌و سازهای ما هم غربی شده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ساخت آشپزخانه‌های اوپن گفت: متاسفانه این موضوع موجب شده تا حریم زن و خانه از بین رفته و خدشه دار شود که باید یک ایست محکم به این موضوع گفت.

انتهای پیام/الف

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon