درخواست تاسیس بانک قرض‌الحسنه زنان از شورای پول و اعتبار

درخواست تاسیس بانک قرض‌الحسنه زنان از شورای پول و اعتبار

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل اتاق تعاون ایران با ابرازی امیدواری برای اینکه امسال شاهد ورود تعاونی های سهامی عام به بورس باشیم، گفت: ایجاد بانک غیردولتی تعاون و بانک قرض الحسنه زنان در دستور کار قرار دارد.

داریوش پاک‌بین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه کمیسیونی در اتاق تعاون برای برنامه‌ریزی در حوزه زنان تشکیل شده است بیان کرد: در حوزه زنان طبق برنامه ریزی هایی که انجام شد توانستیم کمیسیونی را در اتاق تعاون فعال کنیم و اکنون در این بخش به یک ساختار نسبی دست پیدا کردیم.

وی از در دستور کار بودن راه اندازی بانک های غیردولتی تعاون و بانک قرض الحسنه زنان خبر داد و تصریح کرد: این موارد را از طریق شورای پول و اعتبار دنبال خواهیم کرد.

دبیرکل اتاق تعاون ایران ادامه داد:بانک بین المللی نیازمند مجوز از سوی دولت است یعنی تعهدات اولیه بانک‌های بین المللی باید از سوی دولت تعیین شود.

پاک بین با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در این زمینه همکاری لازم را نکرده است بیان کرد:دولت هم اراده‌ای در این زمینه به خرج نداد، اما کارهای اولیه و مطالعاتی آن انجام شده است و حتی از کارشناسان مالی در این حوزه استفاده شده است و شرایط آماده است.

دبیرکل اتاق تعاون ایران با ابرازی امیدواری برای اینکه امسال شاهد ورود تعاونی های سهامی عام به بورس باشیم، گفت: ایجاد بانک غیردولتی تعاون و بانک قرض الحسنه زنان در دستور کار قرار دارد.

دبیرکل اتاق تعاون ایران اظهار داشت: به دنبال پذیرش تعاونی های سهامی عام در بورس هستیم ولی متاسفانه سازمان بورس همکاری لازم را انجام نمی دهد اما طبق قانون این موضوع به عهده آنها است. یکی از دلایل عمده موانع ایجاد شده برای حضور تعاونی ها در بورس محدودیت هایی است که طبق قانون در بخش تعاون وجود دارد.

پاک بین با اشاره به اینکه تعاونی ها به دنبال ایجاد فرهنگ سهامداری هستند ولی تفکر حاکم بر بورس به سمت اقتصاد سرمایه داری است تصریح کرد:  امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ورود تعاونی های سهامی عام به بورس باشیم. در حال حاضر تنها یک تعاونی به بورس وارد شده است.

این مقام مسئول در بخش تعاون درباره سهم فعلی تعاونی ها در اقتصاد ملی گفت: در حال تفکیک سهم واقعی تعاونی ها از اقتصاد هستیم و این موضوع در دست بررسی است. با این حال هنوز سهم بخش تعاون به صورت روشن مشخص نیست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه