نخستین سفرنامه تصویری پیاده‌روی اربعین حسینی منتشر می‌شود


اشکوری

خبرگزاری تسنیم : سید صادق حسینی اشکوری نخستین سفرنامه تصویری پیاده روی اربعین حسینی را با عنوان «یازائر»‌از سوی مجمع ذخائر اسلامی منتشر می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق حسینی‌اشکوری رئیس مجمع ذخائر اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از انتشار سفرنامه تصویری «یا زائر» با موضع پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا خبر داد.

اشکوری که از دهم صفر سال جاری این سفر را آغاز کرده است،‌ می‌گوید:‌  طبق آمار رسمی اعلام شده در اربعین سال جاری حدود 15 میلیون نفر زائر پیاده خود را به حرم حضرت سید‌الشهدا(ع) رسانده‌اند. این آمار نشان از شکوه و عظمت عزاداری شیعیان در اربعین حسینی است که بارها از شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیونی نشان داده شده است.

وی می‌‌گوید: با وجود این همه عظمت و شکوه تاکنون این واقعه به صورت کتاب بازتاب داده نشده و یا کمتر پیش آمده است،‌ به همین منظور من تلاش کردم،‌ قطره‌ای از اقیانوس عظمت و ارادت شیعیان به امام حسین(ع) را در لنز دوربین به ثبت برسانم.

اشکوری در ادامه شمار عکس‌های موجود در این سفرنامه را 500 تصویر ذکر می‌کند و ادامه می‌دهد:‌ نکته جالبی که در طول این سفر به چشم‌می‌خورد،‌ پذیرایی مردمی از زائران امام حسین(ع) بود،‌ فرقی نمی‌کرد که تو سیاه باشی یا سفید،‌ ایرانی باشی یا عراقی،‌ عرب باشی یا فارس،‌ شیعه باشی یا سنی،‌ مهم این بود که زائر امام حسین(ع) هستی پس احترام به تو واجب می‌شد.

وی در پایان گفت:‌ «یازائر» که سفرنامه تصویری همراه با شرح و توضیحات است را پس از تنظیمات و پایان تالیف توضیحات از سوی مجمع ذخائر اسلامی منتشر خواهم کرد.

سید صادق حسینی اشکوری محقق،‌ نسخه شناس و رئیس مجمع ذخائر اسلامی هم‌چنین سفرنامه‌ای مصور با موضوع بررسی قرآن‌های خطی موجود در حرم امام حسین(ع) را نیز در دست انتشار دارد.

وی در این اثر حدود 50 قرآن خطی از مجموعه نسخ خطی موجود در حرم امام حسین(ع) در کربلا را معرفی کرده‌است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران