پیشنهاد حضور هاشمی رفسنجانی در جلسات مشترک قوای سه‌گانه

پیشنهاد حضور هاشمی رفسنجانی در جلسات مشترک قوای سه‌گانه

خبرگزاری تسنیم: رئیس حوزه علمیه اصفهان به رئیس‌مجلس پیشنهاد کرد که بهتر است به جای جلسه سران ۳ قوه، جلسات قوای چهارگانه با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شود زیرا این جلسات می‌تواند به بهبود اوضاع کمک کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به اصفهان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یک روزه‌اش به اصفهان در دیدار با آیت‌الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه این شهر، طی سخنانی گفت: بنده جزو ارادتمندان شما هستم. شما جزو استثنائات میان مراجع هستید زیرا هم در تابستان و هم در زمستان کلاسهای درس خود را دایر می‌کنید. همت شما بسیار بلند است. امیدوارم بتوانید طلبه‌های خوبی را تربیت کنید.

وی افزود: انتخابات صورت گرفته وحدت را در کشور ایجاد کرد و توقع نیز این است که دولت برخی نابسامانی‌ها را مرتفع کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله مظاهری در ادامه این دیدار به لاریجانی پیشنهاد کرد که بهتر است به جای جلسه سران 3 قوه، جلسات قوای چهارگانه با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شود زیرا این جلسات می‌تواند به بهبود اوضاع کمک کند.

لاریجانی نیز در پاسخ به پیشنهاد آیت‌الله مظاهری گفت: پیگیری می‌کنیم که جلسات سرا قوا به صورت مستمر برگزار شود.

در ادامه رئیس حوزه علمیه اصفهان نیز اظهار داشت: جلسات قوای چهارگانه از جلسات مجلس هم مهمتر است به طوری که پیشنهاد می‌دهم که این جلسات هفته‌ای یکبار و یا بیشتر برگزار شود زیرا با برگزاری این جلسات روند امور بهتر پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس‌مجلس در ادامه افزود: رویکرد کمیسیون اقتصادی مجلس کمک به دولت است. شعار دولت آقای روحانی اعتدال بوده است که این شعار می‌تواند مسائل را حل کرده و وفاق ایجاد کند. البته مسئولان دولتی گفته‌اند که بودجه سال آینده در موعد مقرر به مجلس تقدیم می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر به دلیل تاخیر در ارائه بودجه از سوی دولت به مجلس کشور همواره با مشکلاتی مواجه شده بود. البته ما در مجلس طرح بهبود فضای تولید و کسب و کار را تصویب کرده‌ایم که به رونق تولید کمک می‌کند.

آیت‌الله مظاهری نیز گفت: همه باید کمک کنیم تا تحریم‌ها با حفظ شان نظام جمهوری اسلامی از بین برود.

لاریجانی با بیان اینکه در مجلس نکات حمایتی به دولت وجود دارد، تصریح کرد: وقتی وزرا از سوی دولت به مجلس معرفی شدند، قوه مقننه به طور کامل در جهت همکاری با دولت تلاش کرد و پس از بررسی شرایط کشور و صلاحیت وزرا به آنها رای اعتماد داد. در آن زمان بحث‌های بسیاری مطرح بود اما رویکرد اکثر نمایندگان مجلس حمایتی بوده است.

رئیس‌مجلس در ادامه اظهار داشت: شرایط اقتصادی در کشور به گونه‌ای است که همه باید برای بهبود آن تلاش کنند. اگر می‌خواهیم تحولاتی در عرصه بین‌المللی ایجاد شود، نخست باید به بحث اقتصاد داخلی توجه کنیم زیرا عرصه بین‌المللی تحت تاثیر این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه در کابینه دولت افراد با تجربه‌ای حضور دارند و می توانند با نگاه عالمانه شرایط کشور را بهبود بخشند، گفت: کمک‌های بانکی و ارزی می تواند در حوزه رونق تولید موثر باشد. تلقی هم‌اکنون دولت این است که اقتصاد و تولید در اولویت اول قرار گیرد. از طرف دیگر در این زمینه ظرفیت های خوبی در کشور و دولت وجود دارد که باید با تدبیر ساماندهی و بهبود یابد. ما هم در مجلس پیگیری می‌کنیم تا دولت شرایط را بهبود دهد.

لاریجانی تاکید کرد: دولت باید با حساب و کتاب در حوزه امور اقتصادی عمل کند و توجه داشته باشد که کار اقتصاد، کار روزمره نیست بلکه باید به این حوزه نگاه بلند مدت داشته باشد. بنده امیدوارم دولت جدید بتواند پیچیدگی‌های اقتصاد کشور به ویژه بدهی‌های بانکی را بهبود بخشد تا اقتصاد متوازن شود.

رئیس‌مجلس با بیان اینکه در حال حاظر شرایط برای بهبود اوضاع فراهم است، خاطرنشان کرد: نگاه مجلس در این رابطه مثبت بوده و از این رو دولت باید گامهای اساسی در این مسیر بردارد.

به گزارش تسنیم، در ادامه آیت‌الله مظاهری گفت: مشکل اقتصادی باید در کشور حل شود که این خواست مردم است. برنامه‌ریزی دولت با کمک مجلس محقق می‌شود. لذا همه باید بویژه شما و هیات رئیسه‌ مجلس به دولت کمک کنید. دولت باید برای اجرای امورات خود از افراد متخصص بویژه روحانیت و دانشگاه‌ها استفاده کند.

وی افزود: وزیر اقتصاد باید از مشاوران و همکاران قوی استفاده کند. البته همه امور باید تحت نظر رهبر معظم انقلاب باشد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان خطاب به لاریجانی گفت: شما از نظر عقل و گفتار بسیار قوی هستید و از طرفی اتحاد بین مجلس و دولت نیز مهم است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon