تازه‌ترین انتصابات وزارت خارجه

تازه‌ترین انتصابات وزارت خارجه

خبرگزاری تسنیم: یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه از عزل و نصب‌های جدید در وزارت خارجه خبر داد.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، در مورد تغییرات جدید در وزارت امور خارجه اظهار داشت: بر اساس آخرین اخبار، ‌علی‌اصغر خاجی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه قرار است به‌جای حسین امیرعبداللهیان به‌عنوان معاون عربی و افریقایی وزارت امور خارجه منصوب شود.

وی ادامه داد: همچنین خبرها حاکی از این است که سیدعباس عراقچی فعلاً به‌عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه باقی خواهد ماند و به‌عنوان معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه به‌جای محمدمهدی آخوندزاده منصوب خواهد شد.

این منبع آگاه افزود: آقای دانش یزدی نیز به‌عنوان معاون اداری و مالی جانشین بهروز کمالوندی خواهد شد ولی هنوز شخص خاصی به‌عنوان معاون آسیا و اقیانوسیه مطرح نشده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه‌کسی قائم‌مقام وزیر امور خارجه خواهد شد، تأکید کرد: آقای سرمدی نیز به‌عنوان قائم‌مقام وزیر امور خارجه و به‌جای امیر منصور برقعی مطرح شده است.

این منبع آگاه در وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: همچنین قرار است آقای مجید تخت روانچی به‌عنوان معاون اروپا و آمریکا و به‌جای علی‌اصغر خاجی منصوب شود.

وی تأکید کرد که انتصاب خاجی و دانش یزدی تقریباً قطعی شده مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

پیشتر هم یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم از جانشینی رضا نجفی به‌جای علی‌اصغر سلطانیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داده بود.

نجفی پیشتر رئیس اداره خلع‌سلاح وزارت خارجه بود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان