آغاز توزیع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در شهرستان‌ها/ دفاتر مشق با طرح شهدای هر استان

آغاز توزیع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در شهرستان‌ها/ دفاتر مشق با طرح شهدای هر استان

خبرگزاری تسنیم: مدیر تولید مجموعه نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی مؤسسه فرهنگی روشنا از توزیع این اقلام با ۱۰۰ طرح مختلف در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: قرار است دفاتر مشق در هر استان با طرح شهدای شاخص آن توزیع شود.

امیر الله‌ورن، مدیر تولید مجموعه نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی موسسه روشنا، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح‌های جدید لوازم‌التحریر این مؤسسه گفت: توزیع نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی مؤسسه روشنا از چند روز پیش همزمان با برگزاری نمایشگاه لوازم التحریر در تهران، در مصلی امام خمینی(ره) آغاز شد. در نظر داریم تا توزیع این نوشت‌افزارها در شهرستان‌ها را هم آغاز کنیم. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی هفته جاری لوازم التحریر به همراه نوشت‌افزارها با 100 طرح مختلف ایرانی اسلامی در مناطق مختلف کشور توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: این اقلام شامل دفتر مشق، کتاب کمیک استریپ، برنامه درسی، برچسب، مداد رنگی، پاک‌کن، جامدادی و ... خواهد بود. تمامی این تصاویر از طرح‌های ایرانی اسلامی انتخاب شده است. تصاویر شهدا مانند شهدای هسته‌ای، شخصیت‌های ملی مذهبی مانند تختی، حاج‌آقا مجتبی تهرانی، شهید مطهری و ... و همچنین تصاویری از سریال‌های موفق در ایران مانند قصه‌های مجید، آژانس شیشه‌ای، خانه مادربزرگه و ... از جمله طرح‌هایی است که این اقلام با وجود انها توزیع می‌شود.

توزیع دفتر مشق با طرح شهید شوشتری در سیستان و بلوچستان

الله‌ورن از طراحی نوشت‌افزارهای مؤسسه با نقوش جدید خبر داد و یادآور شد: همزمان با توزیع این آثار در مناطق مختلف کشور، اقدام به نظرسنجی از خانواده‌ها کرده‌ایم تا براساس آن نقوش و طرح‌های مورد علاقه خانواده‌ها شناسایی و نسبت به طراحی آنها اقدام شود. با توجه به همین امر، براساس نظرسنجی‌های انجام شده طرح شهدا و شخصیت‌های برجسته هر استان یکی از نظرات پربسامد بود که قرار است اعمال شود. همزمان با توزیع این آثار در شهرستان‌های مختلف، طرحی از شهدا و شخصیت‌های شاخص هر استان نیز طراحی و ترسیم می‌شود. به عنوان نمونه برای استان سیستان و بلوچستان در نظر داریم تا این لوازم‌التحریر با عکس شهید شوشتری همراه باشد.

تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی نیازمند حمایت نهادهای دولتی

او اظهار داشت: تاکنون استقبال خوبی از این نوع نوشت‌افزارها صورت گرفته است. با توجه به اینکه اقلام دیگری نیز در بازار لوازم‌التحریر وجود دارد و همزمان با نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی توزیع می‌شود، استقبال خانواده‌ها از این نوع اقلام نیز قابل توجه بود.

وی افزود: تولید نوشت‌افزارها با این نوع طرح‌ها به همت جمعی از دانشجویان انجام شده است. با توجه به نبود تنوع طرح‌های ایرانی اسلامی در بازار لوازم‌التحریر اقدام به طراحی این شخصیت‌ها کردیم تا خانواده‌ها حق انتخاب بیشتری داشته باشند. با توجه به اینکه طراحی و تولید این اقلام به صورت خودجوش انجام می‌شود، نیازمند حمایت‌های نهادهای دولتی هستیم. ایده‌پردازی و جمع کردن کسانی که دغدغه این کار را دارند دشوار و پرهزینه است، با توجه به این امر نیازمند این هستیم که نهادها حمایت‌های خود را بیشتر کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران