نگرانی از حمله احتمالی آمریکا به سوریه شاخص سهام اروپا را کاهش داد

نگرانی از حمله احتمالی آمریکا به سوریه شاخص سهام اروپا را کاهش داد

خبرگزاری تسنیم: نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به حمله نظامی احتمالی آمریکا به سوریه موجب کاهش شاخص سهام در بازارهای اروپایی شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فرانس پرس؛ شاخص سهام اروپا امروز سه شنبه در حالی تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران نسبت به حمله احتمالی آمریکا به سوریه با کاهش روبرو شد که شاخص سهام در بازارهای بورس آسیا و وال استریت آمریکا نیز کاهش یافته است.
شاخص سهام بورس لندن اف تی اس ئی 100 امروز با افت 0.82 درصدی روبرو شد و به کمتر از 6438 واحد رسید. شاخص دکس بورس فرانکفورت آلمان نیز با 1.50 درصد کاهش به کمتر از 8308 واحد رسیده است.
شاخص کک فرانسه نیز بیش از 1.47 درصد کاهش داشته است. ارزش یورو پول واحد اروپایی در برابر دلار آمریکا نیز کاهش یافت و هر یورو در برابر 1.3340 دلار داد و ستد شده است.
نگرانی ها نسبت به اوضاع خاور میانه نیز قیمت جهانی نفت را افزایش داده است. آمریکا و سایر قدرت های غربی دولت سوریه را متهم به استفاده از سلاح های شیمیایی کرده اند تا با این بهانه زمینه لازم برای حمله نظامی به این کشور را فراهم کنند.
دولت سوریه به شدت این اتهامات را رد کرده است. شاخص سهام صنعتی داوجونز آمریکا نیز شب گذشته با 0.43 درصد کاهش روبرو شده است.
تهدید آمریکا برای حمله به سوریه موجب کاهش شدید ارزش لیره ترکیه نیز شد و ارزش لیره در برابر دلار آمریکا به شدت کاهش یافت.
انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت