نیکزاد آمار وزرای روحانی درباره سهم ۴۰درصدی مسکن مهر در تورم را رد کرد

نیکزاد آمار وزرای روحانی درباره سهم 40درصدی مسکن مهر در تورم را رد کرد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر دیروز این کمیسیون برای تودیع و معارفه وزرای راه ‌و شهرسازی، گفت: در این جلسه نیکزاد آمار مطرح‌شده از سوی وزرای اقتصادی در خصوص نقش ۴۰درصدی مسکن مهر در تورم را رد کرد.

حسین محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، افزود:  آقای نیکزاد گزارشی را به‌صورت کلی ارائه کرد و آقای آخوندی هم به جزئیات مسکن ورود پیدا نکرد. نمایندگان جلوگیری از هرنوع دغدغه خاطر در بخش مسکن را خواستار شدند.

وی تصریح کرد: وزیر سابق راه و شهرسازی در این جلسه گفت که در سال 4 هزار میلیارد تومان به مسکن مهر اختصاص یافته است، حالا این مبلغ را در این سال‌ها حساب کنیم که در سرجمع چه میزانی می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: طبیعتاً در مجموع بحث 40 درصد تورم که اعلام شده از محل مسکن مهر است واقعاً با اعداد و ارقام نمی‌خواند، چراکه از کل بخش مسکن چه بخشی در اختیار دولت بوده، چه بخشی که خودمالک بوده و چه بخش خصوصی در مجموع سهمی 11.5 درصدی در اقتصاد داشته‌اند.

محمدزاده با بیان این‌که سهم بخش مسکن از این میزان 3.6 درصد بوده است، بیان کرد: به‌طور طبیعی آمار و ارقامی که در روزهای اخیر از سوی وزرای اقتصادی دولت یازدهم مطرح شده توسط نیکزاد رد شد.

وی ادامه داد: در جلسه قبلی کمیسیون عمران خواستار تشکیل جلسه با وزرای اقتصاد و راه و شهرسازی برای ارائه برنامه‌های دولت یازدهم در حوزه مسکن شدیم که این جلسه یک‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین