پاسخ مدیر اسبق حقوقی شرکت نفت گچساران به اظهارات مدیرعامل جدید

پاسخ مدیر اسبق حقوقی شرکت نفت گچساران به اظهارات مدیرعامل جدید

خبرگزاری تسنیم: رییس اسبق امور حقوقی و قراردادهای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به اظهارات محمد باورساد مدیرعامل جدید این شرکت درباره دلایل برکناری وی از این سمت پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کرم خلیلی رییس اسبق امور حقوقی و قراردادهای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران که به تازگی از این سمت برکنار شده، به اظهارات محمد باورساد مدیرعامل جدید شرکت نفت و گاز گچساران که در باره دلایل برکناری وی از این سمت مدعی شده بود، «مدیر امور حقوقی و قراردادها اقدام به سوزاندن مدارک رسمی شرکت کرده است»، پاسخ داد که مشروح آن به شرح زیر است:

در پاسخ به اظهارات مدیر عامل محترم شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران جناب آقای محمد باورساد، لازم است به استحضار برسانم، بنده علاقه مند نبوده و نیستم که مسایل اداری را به سایت ها و جراید بکشانم و علیرغم گذشت یک ماه از صدور حکم عزل بنده و انتصاب فرد دیگری ، مصاحبه ای نداشتم و حتی در این ایام سایت ها را نیز مطالعه نکردم تا حاشیه درست نشود. زیرا همیشه بر این باور بوده و هستم که ما تکلیف داریم خدمت کنیم آن هم خدمت بی منت – می گویند پرونده برکناری از سوی مقامات خاصی در جریان رسیدگی قرار گرفته ، چنان چه صحت داشته باشد ، حکومت به حکم وظیفه حکومت داری وظیفه خود دانسته از مدیران سالم خود دفاع نماید زیرا ما اعتقاد داریم ولایت مطلقه فقیه اجازه نخواهد داد تا حاصل خون شهدا ، جانبازان و ایثارگران که در عرصه دفاع بخشی از جسم خود را هدیه کردند و در میدان کار آنچنان سرگرم خدمت شدند که ساعت به آنها سرزنش می کرد ، از بین رود.
خدا را شاکریم که شیخ الوزرا در دولت تدبیر و امید برای وزارت نفت رقم خورد و وزیری قوی با سابقه طولانی بر اریکه نفت تکیه داده تا عرصه بر مدیران نالایق  تنگ شود به طوری که گروهبان ها احساس کردند دیگر جایی برای تکیه زدن بر جایگاه ژنرال ها را ندارند لذا فرصت طلبان در خلال اخذ رای اعتماد وزیر جدید از مجلس و بر خلاف دستور معاونت محترم رییس جمهور جناب آقای دکتر جهانگیری که فرموده بودند مسئولین حق هیچگونه جابجایی ، عزل ، نصب ، ترفیع و ... را تا استقرار کابینه جدید  ندارند در یک تمردآشکار وبا بی حرمتی به ایشان کسانی را که  مشغول خدمت صادقانه بودند ازشرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران کنار گذاشتند به زعم اینکه ماه در زیر ابر پنهان می ماند لذا نکاتی را به محضر خوانندگان عزیز  تقدیم خواهم کرد.
مدیر عامل محترم جناب آقای باورساد فرمودند: رییس اسبق امور حقوقی و قراردادهای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران  ( کرم خلیلی ) مدارک را آتش زده اند.
1- در پاسخ شاید کهولت سن مدیر عامل محترم و عقب افتادگی از قافله علمی امر را بر ایشان مشتبه کرده و گرنه سال هاست شرکت ملی نفت ایران که مناطق نفتخیز جنوب و شرکت نفت گچساران یکی از شرکتهای تابعه آن است ، قاعده کهنه و قدیمی استفاده از کاغذ در مکاتبات اداری را کنار گذاشته و مکاتبات بصورت الکترونیکی انجام می شود. لذا بایستی عرض بنمایم این موضوع کذب محض است و ناشی از عدم اطلاع ایشان است و گر نه تمام امورات شرکت نفت سیستمی است و سرور در مکانی امن قرار دارد و هر کس نمی تواند به آن جا وارد شود که بتواند آنرا به آتش بکشد.
2- بایستی به استحضار برسانم در دوره تصدی مهندس پاکدل قاعده عدم استفاده از کاغذ بدانجا رسید که اگر رییس اداره ای اقدام به چاپ و اسکن نامه ها می کرد مورد اعتراض واقع می شد ، البته این موضوع  از مزیت مدیریت علمی و به روز شده  می باشد. لذا ایشان اجازه ندادند سیستم دوباره عصر حجری و کاغذی گردد تا امروز امثال بنده بتوانیم شفاف اتهامات را پاسخ دهیم.
3- اگر مکاتبات کاغذی بود که نیاز به اداره فناوری و اطلاعات عریض و طویل و صرف هزینه سر سام آور نبود- اگر باور ندارند از رییس محترم فناوری و اطلاعات یا کارشناسان آن جویا شوند تا به یقین برسند که همه مصوبات ، مکاتبات و ارجاعات سیستمی است و لا غیر – وقتی عزیزانی فرمودند در سایت چنین مطرح فرمودند بهت زده شدم خواستم سکوت کنم و مظلومیت را پیشه کنم تا خدا داد ستاند لیکن ترسیدم بعضی از مومنین باور کنند و خدمات سیستمی وزارت نفت زیر سوال برود لذا ناچار شدم و این عرایض را به اختصار دراختیار سایت قرار دادم .
4- اگر آتش سوزی بوده قطعا بایستی در اداره ایمنی ثبت میشد و گروه آتش نشانی به محل اعزام می شدند تا روز 2/5/92 که بنده مشغول خدمت  بودم آتش سوزی در هیچ کجای اداره مرکزی و ادارات مستقر در رینگ اتفاق نیفتاده است که خدای نکرده در نتیجه آن خسارتی وارد شده باشد مضافا به اینکه اداره حقوقی علاوه بر 3 نفری که بنده را تحت الحفظ داشتند در فاصله 10 متری نگهبانی حراست است و در صورت بروز هر گونه آتش سوزی بلافاصله در محل حاضر می شدند.
5-  جناب باورساد همزمان با عزل بنده تیمی از حراست برای تحت الحفظ قرار دادن بنده مامور کرده بودند اگر به فرض مثال چنین بود که مدارک سیستمی نمی بود پس این 3 نفر، رئیس عملیات حراست جناب آقای نورمحمد نارکی و مسئول حراست پرسنلی جناب آقای سجودی مقدم و جناب آقای رودشتی مامور ویژه حراست چگونه از آتش زدن مدارک توسط بنده جلوگیری نکردند- این افراد تا آخرین لحظه حضور بنده در اتاقم تمام اموال و مدارک شخصی ام را برگ به برگ وارسی کردند و بنده همکاری کامل با آنها داشتم حتی اجازه تفتیش بدنی به آنها نیز دادم و خودروی بنده بدقت بازرسی شد سپس اجازه خروج دادند. شایان ذکر است علیرغم همه این موارد از جلوی نگهبانی دروازه یک که خواستم خارج شوم تا مجددا خودرو را نگهبانان بازرسی نفرمودند خارج  نشدم. اگر چه مسئولین آنها به نگهبانان گفته بودند که بررسی دقیق صورت گرفته لیکن از باب احتمال ایجاد شایعات در آینده اصرار بر بازرسی مجدد کردم تا امروز از این تهمت و هر سوء ظن دیگری نیز مبری باشم.
6- تیم تحت الحفظ گیرنده فرمودند از 2 مرداد ( تاریخ عزل ) تا روز 5 مرداد حق ورود به اداره حقوقی و محدوده ادارات شرکت را ندارم و بنده هم اطاعت امر کردم. لذا اولین لحظات روز شروع کار اداری به دفتر مدیر منابع انسانی رفتم و منتظر ماندم تا رییس حراست آمدند و با حضور ایشان تمام اموالی که تحویلم شده بود به سرپرست جدید تغییر و تحول گردید و ایشان و رییس حراست در صورتجلسه ای که به امضا آنها رسیده است اعلام نموده اند که بنده هیچگونه دسترسی به اسناد و اموال پس از عزل خودم وانتصاب نفر جدید نداشته ام. لذا ممکن است توضیح دهند با این تدابیر شدید و صورتجلسه امضاء شده توسط رییس حراست و سرپرست جدید امور حقوقی چگونه من مدارک را سوزانده ام.
7- خوانندگان محترم بدانند علت برکناری بنده اجرا نمودن قانون و برگرداندن حقوق بیت المال بوده و در این راستا مورد هجمه کسانی بودم که بیت المال را علیرغم اعلام مدیر عامل و مسئولین وقت مبنی بر استرداد به نا حق و عدوانا به تصرف غیر قانونی ادامه میدادند – این مطلب را  مجبورم بنویسم  زیرا ایشان در جلسه با بنده در جهت توجیه برکناری ، علت را  اجرای قانون برنامه پنجم اعلام کردند. در حالی که اجرای این برنامه و اجاره ای شدن مغازه های نفت که در دست عده محدودی  بود و بیش از 4 دهه مفت و مجانی از آن استفاده میکردند ، که از نکات ضعف بنده تلقی گشت ، عمل و احترام به قانون بود این در حالی است که بر اثر اجرا شدن این قانون ماهیانه بیش از بیست میلیون تومان حقوق تضییع شده بیت المال به جایگاهش برگشت می شود–در این راستا  برای اجرای آن بنده  مورد هجمه، فحاشی و تهدید قرار گرفتم تا بلاخره بجای تشویق ازخدمت عزل شدم. لذا خدا را شاکرم پاک وارد شدم و پاک خارج شدم. اکنون در پیشگاه الهی و شهدا شرمنده نیستم بلکه سرافراز و سربلند هستم. اگر چه خیلی ها به خاطر عناد یا جلوگیری از قانون گریزی ممکن است مرا ملامت کنند لیکن نزد وجدان یگانه محکمه بدون شاهد سرفراز هستم.
8-بنده از بذل جان و مال خود برای این نظام در دوره ستم شاهی و دوره انقلاب و بعد از انقلاب دریغ ننمودم و مردم خداجوی گچساران تلاش بی وقفه بنده در راه اندازی گروه ضربت مبارزه با گروه های مخالف و معاند نظام و سایر اقدامات را در خاطر خود  ثبت کرده اند و تا دهها سال دیگر عزیزانی هستند که آن خدمات را به یاد بیاورند لذا پاک کردن حافظه مردم از خدمات حافظان و دلسوزان نظام سخت است. در زمان دفاع مقدس هم در جبهه و پشت جبهه با مخالفین نظام مبارزه کردم. مستحضرید که در راستای حمایت از دفاع مقدس توسط مسئولی از پروژه تزریق گاز گچساران کنار زده شدم تا پایگاه حجر ابن عدی به تعطیلی کشانده شود و حمایت از جبهه در پروژه تعطیل شود لیکن خدا از جایی که ما و شما نمی دانیم حمایت از نظام الهی را ادامه داد - شاید ما لیاقت شهادت نداشتیم ،  نمی دانم شاید هم خدا به صریح اللهجه بودن ما توجه کرد و وظیفه اهتزاز پرچم راه شهدا در جامعه را تکلیف بعدی ما قرار داد تا در مبارزه جهاد اکبر نظاره گر ما باشد که آیا برای حفظ پست اداری ، خود را ذلیل می کنیم یا چون کوه با مصائب و قانون شکنی مبارزه ودر دفاع از بیت المال لحظه ای آرام و قرار نمی گیریم من وشما باید بدانیم  این هم امتحانی الهی است.
جناب آقای باورساد ، جا داشت به عنوان مدیر عامل به جای اشاعه این خبر کذب به خدمات بنده در دفاع از حقوق شرکت اشاره می نمودید:
بخش کوچکی از خدمات امور حقوقی در طول دوره تصدی بنده
1- آیا من نبودم که به خاطر دفاع از حقوق شرکت نفت مورد تهدید ،  فحاشی و تهمت قرار گرفتم و خم به ابرو نیاوردم لیکن از حقوق بیت المال صرف نظر نکردم – آیا لحظه ای حاضر به معامله شدم و مصلحت اندیشی کردم – چه کسی قرارداد اجاره مغازه های شرکت را که سالیان سال (حدود 4 دهه) مفت و مجانی در اختیار عده خاصی بود را پیگیری و تا انعقاد آن لحظه ای مسامحه  ننمودم - آقای مدیر عامل این خدمت بود یا خیانت ( ماهیانه حدود20 میلیون کرایه )
2- بازگشت 14000 مترمربع اراضی شرکت نفت  معادل چند میلیارد تومان در دوران بنده بود یا قبل از بنده؟
3- برگشت تعدادی از منازل شرکت که مورد استفاده ادارات غیر شرکتی بود و مورد مکاتبه دادسرای دیوان محاسبات قرار گرفته بود ازخدمات بنده نبود؟ آیا یک منزل در زمان بنده به جایی واگذار شد که مورد ایراد دیوان محاسبات قرار بگیرد؟
4- پرونده اراضی طالقانی و اداره مرکزی نتایج و محصول کدام تلاش است.
5- تکریم ارباب رجوع – کوتاه کردن مسیر دست یابی همکاران بازنشسته به حقوق قانونی خود – برداشتن هزینه کارشناسی از بودجه شرکت
6- سند دار شدن تمام املاک و مستغلات شرکت نفت بعد از چند دهه مرهون تلاش چه کسی بود؟
7-حل مشکل اراضی جاده اسلام آباد با بنیاد مسکن و رفع مشکل آن.
8- تمهیدات لازم برای جلوگیری از اتفاقات و آگاهی دهی به کارکنان در جهت جلوگیری از حوادث پرسنلی و عواقب آتی
9- آیا ایجاد انظباط خاص زبانزد عام و خاص در اداره حقوقی از افتخارات من نیست؟
10- یک میلیارد و سیصد میلیون تومان صرفه جویی در قرارداد بیمه مسئولیت مدنی شرکت جزو افتخارات من است.
11- رفع تمام اشکالات شکلی قراردادی مورد عنایت قانون گذار و مقامات محترم دلسوز بازرسی از افتخارات بنده در این 3 سال است.
در پایان ضمن عذر خواهی از محضر خوانندگان عزیز در تصدیع اوقات ، قضاوت را بر عهده عقلا و کسانی می گذارم که خود را در محضر الهی ببینند که در سیستمی که مکاتباتش بصورت الکترونیکی است و تمام مکاتبات در سرور موجود است چگونه امکان سوزاندن وجود دارد؟
به فرض محال اگر مکاتبات شرکت نفت سیستمی نمی بود چگونه با تحت الحفظ بودن توسط حراست چنین امری مقدور می شد؟
آیا جمع ضدین ممکن شده ، که ایشان فرموده اند مکاتبات آتش زده شدند. سرپرست منصوب شده و رییس اداره حراست ایشان امضا کرده اند هیچ کمبودی نیست و اقرار کرده اند که بنده هیچگونه دسترسی به اسناد از لحظه عزل نداشته ام ؟
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه