دولت یازدهم وعده‌های انتخاباتی خود را عملی کند/ مازنی‌ها پیشتاز تأسیس حکومت شیعی


دولت یازدهم وعده‌های انتخاباتی خود را عملی کند/ مازنی‌ها پیشتاز تأسیس حکومت شیعی

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مردم خطه مازندران پیشتاز حکومت شیعی و علوی هستند، از دولت یازدهم خواست تا نسبت به تحقق وعده‌های انتخاباتی خود اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر امروز در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله صالحی مازندرانی در شهر شیرگاه سوادکوه شمالی گفت: مردم خونگرم مازندران از لحاظ عاطفه کم‌نظیر هستند و به صمیمیت بین ملت ایران مشهور بوده و بنده علاقه‌مند به دیدار با مردم  این خطه هستم.

وی با بیان اینکه معادن وسیع منطقه که در گذشته فعال بوده اکنون راکد مانده اظهار داشت: این مسئله سبب شده است تا خانواده‌ها از بیکاری و محرومیت مضاعف رنج ببرند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید مسئولان منطقه مازندران نسبت به احیای صنایع احساس وظیفه کنند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مازندران دارای منابع بسیار غنی و بکری برای اشتغال‌زایی و توسعه صنعتی است، گفت:‌ نباید اتکای کشور صرفاً به نفت باشد. چرا که به‌واسطه تحریم نمی‌توانیم نفت را به‌راحتی بفروشیم و برای کشور هزینه کنیم.

وی با تأکید بر توسعه صنایع تبدیلی در استان مازندران اظهار داشت: با تقویت صنایع در مازندران می‌توانیم بیکاری را از منطقه دور کنیم.

وی با بیان اینکه تقویت صنایع در مازندران می‌تواند نیاز سه استان کشور را رفع کند، افزود: دولت باید با تحقق شعارهای انتخاباتی نسبت به رفع محرومیت در این استان اقدام کند.

نخستین حکومت شیعی در مازندران شکل گرفت

هاشمی با بیان "مردم مازندران در گذشته تاریخ اسلامی ما پیشتاز استقبال از حکومت اسلامی بودند" تصریح کرد: نخستین حکومت شیعی در مازندران شکل گرفت و نخستین حکومت طبرستان با شیعه در این استان محقق شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خصوصیات اخلاقی و مبارزاتی آیت‌الله صالحی مازندرانی گفت: بنده با آیت‌الله صالحی مازندرانی آشنا هستم و از نقش مبارزاتی این عالم وارسته در دوران قبل و بعد از انقلاب آگاهی دارم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله صالحی مازندرانی مبارزات انقلابی خود را با امام خمینی در سال 52 و 53 به اوج رساندند، تصریح کرد: سخت‌ترین دوران مبارزاتی در این سالها بوده که کمیته مشترک ضدخرابکاری تشکیل و اقدام به کشتار و شکنجه روحانیون مبارز در آن دوران کرده بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مطهری و بهشتی از شهدایی بودند که در جریان این توطئه‌ها شکنجه‌های زیادی دیدند، گفت: شهید رجایی بدترین شکنجه‌ها را بین مجاهدان دیده است و آیت‌الله صالحی مازندرانی نیز در سالهای مبارزاتی انقلاب همواره از ساواک و از زندان‌ها شکنجه‌های بسیاری دیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه آیت‌الله صالحی مازندرانی بعد از پیروزی انقلاب به‌فرمان امام برای احصای نیازهای مردم به شهرستان‌های کشور عزیمت کرده بود، افزود: به‌واسطه روح بلند و حالات معنوی این مجاهد نستوه دعوت ستاد برگزاری مراسم را پذیرفته به سوادکوه آمدم.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه به‌واسطه بداخلاقی‌هایی که اواخر سال گذشته در کشور احساس می‌شد، صدماتی به انقلاب وارد شد، گفت: به روحانیت بی‌توجهی شد ولی ملت ایران با حضور حماسی خود بین شخصیت‌های حاضر در انتخابات ترجیح دادند به یک روحانی رأی دهند که این نشان می‌دهد هنوز مردم به روحانیت دل بسته‌اند و رفع مشکلات کشور را از یک روحانی خواستار شدند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به شرایط خاص بین‌المللی در کشورهای منطقه خصوصاً ایران گفت: جمهوری اسلامی اکنون در شرایط تحریم قرار دارد بنابراین باید با حفظ منابع موجود نسبت به رفع مشکلات و نیازمندی‌ها در کشور اقدام کنیم.

وی با اشاره به جنگ‌افروزی‌های آمریکا و کشورهای غربی در سوریه افزود: خدا به داد مردم سوریه برسد چرا که ممکن است از سوی غربی‌ها مورد آماج موشک‌ها قرار گیرند.

شرایط منطقه در عراق، یمن و بحرین نیز بهتر از سوریه نیست

هاشمی با بیان اینکه مردم سوریه در چند سال اخیر آسیب‌های زیادی از جنگ دیدند، افزود: شرایط منطقه در عراق، یمن و بحرین نیز بهتر از سوریه نیست.

وی بیان کرد: امیدواریم دولت تدبیر و امید بتواند وعده‌های عملی خود در انتخابات را اجرایی کند و مشکلات خارجی را رفع و راه را باز کند تا جلوی بیکاری در کشور گرفته شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه خدمت به ملت ایران به‌عنوان یک وظیفه برای دولت‌مردان قلمداد شود، افزود: باید دولت با رونق کسب و کار و ایجاد صنایع در استان‌ها نسبت به رفع معضل بیکاری اقدام کند.

وی افزود: اگر دولت به وعده‌های انتخاباتی خود جامع عمل نپوشاند نمی‌تواند پیش خدای بزرگ پاسخگو باشد بنابراین ما مجبوریم به‌حکم الهی به مردم خدمت کنیم.

به گزارش تسنیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار است تا ساعاتی دیگر در بیت‌ آیت‌الله نظری در ساری سخنرانی کند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon