سخنان برخی مسئولان درباره حوادث منطقه کشور را به زمان فتحعلی‌شاه می‌برد

سخنان برخی مسئولان درباره حوادث منطقه کشور را به زمان فتحعلی‌شاه می‌برد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم کهگلویه و بهمئی در مجلس گفت: مسئولان نباید به گونه‌ای صحبت کنند که آمریکا خشنود شده و برای حمله به کشورهای مسلمان تشویق شود، چراکه این‌گونه سخنان کشور را به سوی تسلیم و سرنوشت زمان پادشاهی فتحعلی شاه می‌برد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید علی‌ محمد بزرگواری نماینده مردم کهگلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس در سخنانی گفت: جنایاتی که از سوی آمریکا و دست نشانده آن اسرائیل در کشورهای مسلمان در حال وقوع است، نشانه واضحی از نقض حقوق بشر است.

نماینده مردم کهکیلویه و بهمئی در مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی کشورهای مسلمان، اگر ولی فقیه و رهبرمان فرمان دهد نه تنها  در سوریه بلکه در همه جای دنیا آماده‌ایم که دلق نمایندگی را دور انداخته و با لباس خاکی بسیجی عرصه را بر دشمنان اسلام و مسلمین تنگ کنیم. نوشیدن شربت شهادت اگر با فرمان رهبری باشد، برای مردم ولایی ایران از هر چیزی بهتر است.

بزرگواری با انتقاد از اظهارات برخی از مسئولان که موجبات خوشنودی آمریکا را فراهم کرده است، عنوان کرد: مسئولان نباید به گونه‌ای صحبت کنند که آمریکا خشنود شده و برای حمله به کشورهای مسلمان تشویق شود.

وی در ادامه اظهارداشت: مسئولان کشوری نباید به گونه‌ای صحبت کنند که برخلاف نص صریح استراتژی رهبری باشد. آیا سخنانی که از سوی برخی مسئولان مطرح می‌شود، باری به هر جهت است و یا حساب شده است که کشور را به سوی تسلیم و سرنوشت زمان پادشاهی فتحعلی شاه بکشاند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: اگر برخی مسئولان در این فکر هستند که با سخنان بیهوده خود کشور را تسلیم بیگانه کنند، باید بدانند که هنوز بسیجیان، خانواده‌های شهدا و حزب الله زنده‌اند و هرگز در برابر دشمن به دریوزگی دچار نخواهد شد.

حجت‌الاسلام بزرگواری گفت: براساس اصل 84 قانون اساسی، هر نماینده‌ای در برابر ملت مسئولیت دارد و می‌تواند در همه مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر کند. برابر اصل 84 قانون اساسی، نمایندگان مجلس در مقابل ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر آزادی کامل دارند. از طرفی براساس ماده 77 آیین‌نامه داخلی نیز، نباید نماینده از حقوق استماعی محروم شود. نمایندگان مجلس اجازه نطق در دفاع از خود را دارند.

وی ادامه داد: بنده هم براساس وظایف نمایندگی خود به نمایندگی از مردم در مخالفت با صلاحیت کلی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم سخن گفتم و همانطور که در نطق مذکور اعلام نموده بودم، به 70 درصد کابینه آقای روحانی رای مثبت دادم، اما ملت شریف ایران بدانند تمام هجمه‌ای که بر علیه بنده به خاطر آن جمله شوخی مانند صورت گرفت و جنجال‌هایی که موج‌سواران به راه انداختند تا از احساسات پاک برادران و خواهران لر زبان استفاده کنند، همه بر علیه مواضع اصلی من بود که نسبت به فتنه‌گران حامیان آنها و رانت‌خواران گرفتم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: بنده به وظایف نمایندگی خود از همه ملت ایران به ویژه حوزه انتخابیه خود در مخالفت به صلاحیت کلی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم اقدام کرده‌ام، اما همانطور که در نطق مذکور نیز اعلام کردم، به 75 درصد کابینه آقای روحانی رأی مثبت دادم، اما ملت ایران به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران که مفتخرم جزئی از آنها هستم، بدانند که تمام هجمه‌ای که علیه بنده به خاطر آن جمله شوخی مانند انجام گرفت، حق بنده نبود.

بزرگواری تأکید کرد: هجمه‌هایی که علیه بنده در چند روز گذشته صورت گرفته، برای آزردن مردم "لر" زبان کشور بوده و اصل موضوع را به حاشیه برده‌اند.

وی در ادامه اظهارداشت: بنده هیچگونه توهینی را به قوم لرزبان بر نمی‌تابم. نماد لرها نشان ماد در کنار پارس‌ها است که این به معنی این است که این قوم هرگز خواهان تجزیه‌طلبی نیستند، زیرا آنها ذاتا متعلق به ایران بوده و کشور را متعلق به خود می‌دانند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس پس از تأیید اعتبارنامه و ادای سوگند متعلق به تمام ملت ایران هستند، گفت: ما نمایندگان وظیفه داریم در کنار قانونگذاری و نظارت باید از حقوق همه مذاهب و اقوام ایرانی دفاع کنیم.

بزرگواری تصریح کرد: این حق برای بنده وجود دارد که در دولتی که با نام "تدبیر و امید" مزین شده است، بتوانم از جوانان "لر" که از بهترین جوانان کشور هستند، دفاع کنم. وقتی که دولت یازدهم از تمامی استان‌ها وزرایی را انتخاب کرده است، این سؤال برای بنده پیش آمده که چرا نباید از خطه دلاورخیز استان لرستان وزیری برگزیده نشود.

وی ادامه داد: صحبت‌های گلایه آمیز بنده از سنگر مجلس که پشتوانه پیگیری حقوق ملت است، حق مسلم هر نماینده‌ای است. مسئولان باید بیش از پیش به تحقق وعده‌ها و شعارهای خود ایمان داشته باشند.

نماینده مردم کهکیلویه و بهمئی در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش افزود: کمبود آب به ویژه شرب و کشاورزی در حوزه انتخابیه مشکلات بسیاری را برای اهالی منطقه موجب شده که این امر توجه جدی مسئولان را می طلبد.

بزرگواری خاطر نشان کرد: بنده این حق را دارم که از وزرای مربوطه بخواهم که محرومیت‌های استان لرستان را مرتفع کرده و به ظرفیت‌های این استان توجه ویژه کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon