خرید ۲۱ هزارتن گندم از گندمکاران چهارمحالی

خرید 21 هزارتن گندم از گندمکاران چهارمحالی

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۲۱ هزار تن گندم ازگندمکاران این استان خریداری شد.

محسن ضیایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار کرد: افزایش نرخ خرید تضمینی و برنامه‌ریزی کارشناسی سال گذشته برای افزایش تولید از مهمترین علل این افزایش و ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای استان است.

وی افزود: از ابتدای فصل خرید این محصول تاکنون 21 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از گندمکاران استان به صورت تضمینی خریداری شد.

ضیایی با اشاره به ادامه خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان تا مهرماه، تصریح کرد: سال گذشته به دلیل خشکسالی‌های پی در پی، آفات و امراض وکاهش تولید فقط 50 تن گندم از کشاورزان استان خریداری و گندم مصرفی مردم این استان نیز از استان‌های فارس و خوزستان خریداری و ذخیره‌سازی شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نرخ خرید گندم با 800 ریال افزایش برای هرکیلوگرم از هفت هزار و 200 ریال به هشت هزار ریال رسیده است.

ضیایی خاطرنشان کرد: به هر میزان که کشاورزان استان گندم تولید کنند قادر به خرید تضمینی و پرداخت وجوه آن هستیم و کشاورزان در این خصوص هیچگونه دغدغه خاطری نداشته باشند.

وی، ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در این استان را 130 هزار تن اعلام کرد و گفت: از این میزان100هزار تن مربوط به بخش خصوصی و مابقی بخش دولتی است.

ضیایی افزود: کشاورزان برای تحویل گندم خود می‌توانند همه روزه از ساعت هشت صبح تا 16 عصر به سیلوی دولتی شهید استکی مراجعه کنند و در صورت استقبال امکان تمدید ساعات کار روزانه نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اکنون هشت باب کارخانه آرد با ظرفیت تولید 180 هزار تن در سال در استان فعال است، گفت: براین اساس تمامی کشاورزانی که گندم‌های خود را پیش ازافزایش قیمت به شرکت غله و یا شرکت‌های تعاونی تحویل داده‌اند با ارائه رسید فروش خود می‌توانند مابه‌التفاوت قیمت رادریافت کنند.

ضیایی خاطرنشان کرد: گندم در چهارمحال و بختیاری در  دو منطقه گرمسیر و سردسیر برداشت می‌شود که مناطق گرمسیر شامل شهرستان لردگان و کیار و مناطق سردسیر شامل شهرستان‌های بروجن و شهرکرد است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon