آیت‌الله اراکی: منشأ جنایات امروز بشر متلاشی کردن خانواده‌های پاک است

آیت‌الله اراکی: منشأ جنایات امروز بشر متلاشی کردن خانواده‌های پاک است

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: امروز جنایات، جنگ‌ها و بیماریهای روانی و جسمی عمدتا از یک منشاء سرچشمه می‌گیرد و آن متلاشی کرد خانواده‌های پاک و جلوگیری از پرورش انسانهای پاک در دامن‌های پاک است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان امروز 16 شهریورماه با حضور بیش از 120 میهمان داخلی و خارجی در هتل آزادی تهران آغاز به کار کرد.

آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب در ابتدای این همایش به ارائه سخن پرداخت و گفت: کنفرانس اتحادیه جهانی زن مسلمان را با نام فاطمه(س) آغاز می‌کنیم. دامانی که از آن خیر و نیکی به همه جهان بشریت سرازیر شد و امیدواریم اتحادیه جهانی زن مسلمان بتواند مکتب فاطمه را در سراسر جهان برپا کند. 

وی ادامه داد: معروف است که زنان نیمی ازجامعه بشریتند اما براساس منابع دینی ما نقش زن بیش از این است و بنیاد جامعه پاک به وسیله زنان پاک گذاشته می‌شود. زن و خانواده محور طهارت جهان بشریت هستند و تطهیر جامعه نیز بزرگترین رسالت انبیاء بوده است.

آیت‌الله اراکی در ادامه سخنان خود به تبیین تفاوت معنای خانواده در اسلام و سکولاریسم پرداخت و گفت: در اندیشه سکولار غرب جامعه عبارت از مجموعه‌ای از افراد است و نه مجموعه‌ای ازخانواده‌ها؛ و از همین روست که زنان نیمی از جامعه بشر محسوب می‌شوند. امروز مشکل اصلی جامعه بشری متلاشی کردن خانواده و محروم ساختن بشر از دامن‌های پاک است و از بزرگترین فجایع جهان امروز نابود کردن خانواده در جوامع بشری است. 

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب عنوان کرد: زن را از خانه بیرون آوردند، خانه را زندان زن برشمردند و زنی که در خانه بماند و انسان پاک بپرورانند به عنوان زن خانه‌دار معطل بیکار معرفی کردند و این یکی از بزرگترین خیانت‌هایی بود که بر جامعه بشری روا شد. امروز جنایت، جنگ‌هاو بیماری‌های روانی و جسمی عمدتااز یک منشاء سرچشمه گرفته و آن متلاشی کردن خانواده‌های پاک و جلوگیری از پرورش انسان‌های پاک در دامن‌های پاک است اینکه زن را به جای مرد و مرد را به جای زن نشاندند. 

وی با اشاره به زنان تاثیرگذار تاریخ اسلام مانند مریم، خدیجه، و حضرت زهرا(س) گفت: از وجود اینان بود که پاکی بنیان نهاده شد و تا به امروز ما در سایه نور فرزندان زهرا زندگی می‌کنیم و عالمان، مجاهدان و شهیدان پیرو این مکتب 14 قرن علیه تبعیض و زشتی و نفاق مبارزه کردند. 

آیت‌الله اراکی ادامه داد: به اعتقاد ما اگر فرصت داده می‌شد که فرزندان زهرا نقش حقیقی خود را در جامعه اسلامی ایفا کنند «انمن المومنون اخوه» محقق می‌شد. پیام اسلام و انقلاب اسلامی برادری جامعه اسلامی است که نمونه آن در سوره هل‌عطا معرفی شده است. سوره هل‌عطا همه جامعه اسلامی است و هسته‌ جامعه اسلامی را به عنوان نمونه جامعه اسلامی معرفی می‌کند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفرقه‌انگیزی دشمنان داخلی و خارجی، علمای  جهان اسلام از عربستان، مصر و پاکستان گرفته تا دیگر نقاط اسلام را مورد خطاب قرار داد و گفت: بیایید چاره‌ای برای حل مشکلات جهان اسلام بیندیشیم. چرا بذر دشمنی در جامعه می‌پراکنید. امروز به نام جهاد در جامعه اسلامی کشتار به راه می‌اندازید زمانی که در فلسطین خانه‌ها را خراب کردند و موجودیت اسلام را به خطر انداختند و غزه را نابود کردند فتواهای جهادتان کجا بود؟

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نقش تعیین کننده اتحادیه جهانی زن مسلمان در توقف خونریزی‌ها و حل مشکلات در جهان اسلام به ارائه توضیحاتی درباره جزئیات اساسنامه اتحادیه جهانی زن مسلمان پرداخت.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران