خلیج فارس را مانند قسمتی از خاک خود می‌دانیم/ واکنش مشترک ارتش و سپاه به تهدیدات

خلیج فارس را مانند قسمتی از خاک خود می‌دانیم/ واکنش مشترک ارتش و سپاه به تهدیدات

خبرگزاری تسنیم: جانشین فرمانده نیروی دریای ارتش تأکید کرد: تکنولوژی و سیستم دفاعی نیروی دریایی جمهوری اسلامی آن‌قدر پیشرفت کرده که خلیج فارس را مانند قسمتی از خاک خود می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر دریادار غلامرضا خادم بی‌غم جانشین فرمانده نیروی دریای ارتش طی سخنانی بیان کرد: برای نمره دادن به سیستمی مثل نیروی دریایی در ارتش، عوامل زیادی وجود دارد، چون در بحث دفاع نمی‌توانید این مقایسه‌ها را داشته باشید و دفاع مقوله بسیار وسیعی است که به یک نیروی خاصی منحصر نمی‌شود.

وی افزود: به‌عنوان مثال در جمهوری اسلامی ایران وقتی می‌گوییم استراتژی یا راهبرد ما دفاع همه‌جانبه است، برای رسیدن به آن نقطه باید تمام نیروها مانند یک زنجیره دفاعی با هم باشند. این نیروها شامل نیروی دریایی، نیروی زمینی، نیروی هوایی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که اگر هرکدام به‌نوبه خود کار خود را انجام دهند، می‌توان گفت که ما یک زنجیره دفاعی مستحکم و قوی داریم.

جانشین فرمانده نیروی دریای ارتش تصریح کرد: ما باید تجهیزات خود را برای رسیدن به یک دفاع مطلوب با توجه به نیازها و شناختی که از منطقه و دشمن داریم و همچنین با استناد به تجربیاتی که در زمان دفاع مقدس کسب کردیم، مهیا سازیم. روحیه‌ای که در نیروی انسانی، دولت و مردم ما وجود دارد سبب شده که ما با استفاده از تجهیزات مناسب به‌نحو احسن در نقاط مختلف از مملکت خود دفاع کنیم. جایگاه ما در منطقه به‌نوعی است که می‌توانیم از منافع خودمان به‌خوبی دفاع کنیم، به‌ویژه نیروی دریایی که با حضور در آب‌های بین‌المللی و دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران قدرت خود را به همگان ثابت کرده است.

"تکنولوژی و سیستم دفاعی نیروی دریایی جمهوری اسلامی آن‌قدر پیشرفت کرده که خلیج فارس را مانند قسمتی از خاک خود می‌دانیم، خلیج فارس دیگر مانند سابق نیست، یعنی اینکه ما بخواهیم از منافع خود در خلیج فارس استفاده کنیم نیاز به تکنولوژی بالا و تجهیزات خیلی پیچیده‌ای ندارد. بااین‌حال  تجهیزات بسیار خوبی در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و برادران ما در سپاه به‌نحو مطلوب و شایسته‌ای کار خود را در این زمینه انجام می‌دهند، نیروی دریایی هم تجهیزات بسیار خوبی در اختیار دارد که در حال حاضر با حضور در آب‌های جنوب شرق کشور، در ساحل و در آبهای انحصاری و اقتصادی به‌نحو احسن مشغول انجام وظیفه هستند".

دریادار بی‌غم ادامه داد: این نیرو حتی پا را فراتر گذاشته از منافع خود در آب‌های آزاد بین المللی هم دفاع می‌کند و با حضور در فضای بین‌المللی، اقتدار جمهوری اسلامی را حفظ کرده و تکنولوژی دریایی و سطح بالای علمی کارکنان خود را به منصه ظهور رسانده است.

وی درخصوص ارتباط ارتش و سپاه نیز تأکید کرد: الحمدلله ارتباط بسیار خوبی بین ما برقرار است. ما  در بحثهای علمی و دفاعی با مراکز، دانشگاه و صنایع مختلف در ارتباط هستیم. نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران کاملاً با هم هماهنگ هستند و در مقابل هر تهدیدی با هم یکی بوده با دشمن مقابله می‌کنیم.

جانشین فرمانده نیروی دریای ارتش تصریح کرد: نیروی انسانی ما در ارتش حدی دارد از جوان تا مُسن، در تمامی ابعاد کار می‌کنیم، جوان‌ها جایگاه خود را دارند. دانش جوان پویا و به‌روز است، اما آنها باید کنار باتجربه‌ها و متخصصین خدمت کنند تا این که انتقال تجربه صورت بگیرد. یکی از اصول بسیار مهم نیروهای مسلح، به‌خصوص نیروی دریایی انتقال تجربه است، البته این انتقال تجربه نیاز به زمان دارد که ان‌شاءالله جوانان جایگزین قدیمی‌ها شده و آنها نیز بازنشسته شوند.

دریادار بی‌غم درباره اینکه آیا کشتیرانی در آب‌های آزاد از امنیت لازم برخوردار است یا خیر، اظهار داشت: وظیفه ما همین است که امنیت را برای آنها برقرار کنیم، مگر ما در هشت سال دفاع مقدس چه کردیم؟ حتی یک بار هم  به دشمن اجازه ندادیم که از  آبراه تنگه هرمز و خطوط مواصلاتی خلیج فارس استفاده کند و در طول این هشت سال کشتی‌هایی به مقصد بنادر و پایانه‌های نفتی ما می‌آمدند، حتی بنادر و پایانه‌های نفتی ما نفت هم صادر می‌کردند و همگی  در امنیت کامل کار می‌کردند.

وی افزود: هرگز در دوران دفاع مقدس یک لحظه هم صادرات نفت متوقف نشد در حالی کشور متخاصم درگیر چنین اتفاقی شد و سکوهای نفتی عراق در همان 67 روز اول جنگ از بین رفت و آنها  دیگر قادر به صادرات نفت نبودند. اگر کمک‌های استکبار جهانی و ایادی آنها نبود ما جنگ را خیلی زودتر تمام کرده بودیم. البته با این‌همه کمک بازهم راه به جایی نبردند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon