فرآیند محوری در نوسازی بافت های فرسوده جایگزین پروژه محوری می‌شود

فرآیند محوری در نوسازی بافت های فرسوده جایگزین پروژه محوری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل جدید شرکت عمران بهسازی شهری ایران با اشاره به سخنان وزیر راه و شهرسازی گفت: سال‌ها بود منتظر شنیدن این سیاست‌ها بودم و خیلی خوشحالم که از منظر جدیدی به شهروندی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده نگاه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد سعید ایزدی در مراسم معارفه خود اظهار داشت: سیاست‌های کلی نوسازی بافت‌های فرسوده 16 سال پیش توسط وزیر وقت مسکن و شهرسازی ابلاغ شد و این سیاست‌ها مبنای خوبی برای اقدامات آتی ما در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده است.

وی با تاکید بر اینکه فرآیندمحوری را جایگزین پروژه محوری خواهم کرد گفت: برنامه‌ها باید با دیدگاه بازآفرینی پایدار بافت‌های فرسوده انجام شود. در دنیا شرط لازم  تمام اقدامات مشارکت شهروندان است و بدون این مهم به چیزی دست نخواهیم یافت.

به گفته ایزدی در راستای اجرای سیاست‌های کلان نوسازی بافت‌های فرسوده برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تهیه می‌شود.

همچنین در این مراسم  مجید کیان‌پور مدیر عامل سابق شرکت عمران بهسازی شهری ایران طی سخنانی اظهار داشت: نوسازی امری فرابخشی است که نیازمند تعامل همه‌جانبه برای استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

وی با اشاره به اینکه نوسازی نسبی 9 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده انجام شده افزود: علاوه بر این فعالیت‌های دیگری از جمله تعیین محدوده بافت‌های فرسوده شهرهای بالای 12 هزار نفر جمعیت در 495 شهر کشور انجام شده است. همچنین برای 210 شهر دیگر نیز این اقدام صورت گرفته و برای 103 شهر دیگر نیز در دست تهیه است.

مدیر عامل سابق شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اجرای پروژه‌های توانمندسازی در 77 شهر بالای 55 هزار جمعیت گفت: همچنین در 18 شهر دیگر نیز برنامه توانمندسازی در دست اجراست.

کیان‌پور با اشاره به اینکه در سال 88 تا 91 حدود 9 هزار و 152 واحد از خط اعتباری مسکن مهر نوسازی شده است خاطر نشان کرد: همچنین 27 هزار و 843 واحد با شرایط خودمالکی و 122 هزار و 861 واحد با منابع داخلی بانک‌ها نوسازی شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه 920 دوره آموزشی در شهرها و 210 دوره آموزشی برای مدیران انجام شده است گفت: در نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند مدیریت شهری واحد هستیم، اگر در رویه فعلی، فکری به حال سکونت‌گاه‌های غیررسمی نشود توسعه این سکونت‌گاه‌ها برنامه نوسازی را ناکارآمد می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه