موسیقی ایران به استانداردهای جهانی نزدیک می‌شود

موسیقی ایران به استانداردهای جهانی نزدیک می‌شود

خبرگزاری تسنیم: علیرضا قربانی گفت: تعامل هنرمندان و مسئولان فرهنگی باعث می شود تا استاندارهای موسیقی به حد مطلوب برسد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست رسانه ای کنسرت «حریق خزان» امروز 23 شهریور با حضور علیرضا قربانی خواننده، مهیار علیزاده آهنگساز، حمید اسفندیاری تهیه کننده در خانه هنرمندان برگزار شد.

علیرضا قربانی خواننده سنتی در این نشست خبری اصلی ترین دلیل برگزاری این کنسرت را اقبال عمومی مردم دانست و گفت: با توجه به استقبال مخاطبان از آلبوم «حریق خزان» بر آن شدیم تا کنسرت حریق خزان را در ایران به اجرا درآوریم. زیرا که یکی از ارکان مهم پویایی موسیقی، در هر جامعه ای اجرای زنده و برگزاری کنسرت برای مخاطبان‌اش است.

این خواننده سنتی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه تالار وحدت نسبت به دیگر مکان های برگزاری موسیقی از لحاظ نور، صدا و جایگاه و شان مخاطبان و .... از کیفیت بهتری برخوردار است، تصمیم گرفتیم که در تالار وحدت کنسرت را برگزار کنیم. زیرا با اجرای این کنسرت می خواهیم استاندارهای موسیقی را به حد اعلا برسانیم.

وی تصریح کرد: اجرای موسیقی در صحن تالار وحدت روح خاص و جدی را برقرار می کند که تجربه موسیقی جدی را در خود داشته است، زیرا با توجه به نوع موسیقی و کاراکتری جدی که اجرا می شود فضا با آن مطابقت دارد.

قربانی با اشاره به ارکستر اتریشی و انتخاب اعضای کنسرت برای برقراری و سنخیت فرهنگ موسیقیایی بیان کرد: برگزاری این نوع کنسرت برای گروه حریق خزان کار سخت و دشواری بود، امیدواریم که کنسرت خوبی شود.

به گفته ی قربانی مسئولان فرهنگی با هنرمندان باید تعامل بیشتری داشته باشند تا اجرای موسیقی از استاندارهای بالاتری برخوردار باشد.

مهیار علیزاده آهنگساز هم امروز 23 شهریور در نشست خبری کنسرت «حریق خزان» در خانه هنرمندان گفت: با توجه به استقبال مخاطبان از البوم حریق خزان و اقبال عمومی از کنسرت این آلبوم در اتریش، تصمیم گرفتیم تا کنسرت «حریق خزان» را در ایران به اجرا درآوریم.

این اهنگساز با اشاره به نوازنده‌های کنسرت «حریق خزان» تصریح کرد: ارکسترا این کنسرت جمعی از نوازندگان و خواننده های خوب و متبحر هستند که گروه 45 نفری را تشکیل می دهند. در این کنسرت قطعات موسیقی آلبوم «حریق خزان» و چند قطعه جدید اجرا خواهد شد.

علیزاده اشعار این قطعات موسیقی را منتخب از اشعارمشیری، هوشنگ ابتهاج، شاملو و مهدی اخوان دانست.

وی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم گروه کنسرت «حریق خزان» رو به تعالی موسیقی ایرانی پیش رود و موسیقی ایرانی به استاندارهای جهانی برسد یا حداقل نزدیک به آن استاندارها شود.

حمید اسفندیاری مدیر موسسه فرهنگی هنری آوای باربد در نشست خبری کنسرت «حریق خزان» گفت: هدف از برگزاری این کنسرت به خوانندگی علیرضا قربانی به دنبال بالا بردن سطح استاندارد در زمینه موسیقی بودیم تا سطح بالا بردن درآمد از فروش بلیط برگزاری این کنسرت. و تلاش کردیم تا کنسرت با شرایط استانداردهای رو به اجرا درآید.
مدیر موسسه فرهنگی هنری آوای باربد در ادامه اظهار کرد: دولت و وزارت ارشاد باید تصمیم هایی برای ساخت سالن های استاندارد برای موسیقی کشور داشته باشند. البته تالار وحدت نسبت به دیگر سالن ها در وضعیت بهتری قرار دارد و به همین علت تصمیم گرفتیم تا این سالن را برای کنسرت انتخاب کنیم.

اسفندیاری افزود: خبر خوبی که می توانم به مخاطبان بدهم اجرای کنسرت « حریق خزان» ضبط تصویری خواهد شد و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به نگرفتن اسپانسر برای اجرای این کنسرت گفت: هیچ وقت به دنبال اسپانسر برای کارها نبودم زیرا معتقد هستم که آنان از واقعیت امر آگاهی لازم را ندارند.

این تهیه کننده موسیقی نوید روزهای خوب را با حضور علی مراد خانی در عرصه موسیقی داد و گفت: برای موسیقی روزهای بهتری در راه است و من مجوز سمفونی خلیج فارس را از ایشان گرفتم.

مدیر موسسه فرهنگی و هنری آوای باربد در پاسخ به توزیع آثار و فروش آن در سوپر مارکت ها گفت: برای معرفی آثار باید رسانه ای قوی باشد نه اینکه آثار به سوپر مارکت ها برای فروش برود. شان و منزلت آقای قربانی به عهده من است و من حاضرم این محصول موسیقی را با فروش اندک حفظ کنم ولی دست سوپر مارکت نسپارم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران