جلوه‌های بصری نمایش «من که دا نیستم» به کتاب «دا» نزدیک است

جلوه‌های بصری نمایش «من که دا نیستم» به کتاب «دا» نزدیک است

خبرگزاری تسنیم: مدیر تکنیک جلوه‌های صوتی و تصویری گفت: تصاویری که برای نمایش «من که دا نیستم» انتخاب کرده‌ایم نزدیک به کتاب «دا» است، من تقریبا نزدیک دو هفته است که آرشیو فیلم‌های دفاع مقدس را، روزانه نزدیک به ۱۰ ساعت نگاه می‌کنم.

میثم احمدی، مدیر تکنیک جلوه‌های صوتی و تصویری نمایش «من که دا نیستم» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: در بخش بصری ابتدا پیشنهاد دادم که در زمینه تصویرسازی کار کنیم، اما شرایط مهیا نشد، با گفت‌وگویی که با سیامک احصایی، طراح صحنه نمایش داشتیم به این نتیجه رسیدیم که تصاویری با فضای واقع‌گرایانه به مخاطب نشان دهیم، از طرف دیگر هم سعی کردیم فیلم‌های که کمتر دیده شده و یا اصلا دیده نشده است و در یک جاهایی به دلیل فضای خشونتی که دارد خط قرمز بوده‌اند استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: تصاویری که برای نمایش «من که دا نیستم» انتخاب کرده‌ایم نزدیک به کتاب «دا» است، من تقریبا نزدیک دو هفته است که آرشیو فیلم‌های دفاع مقدس را، روزانه نزدیک به 10 ساعت نگاه می‌کنم تا در نهایت بتوانیم ویدئویی 90 ثانیه‌ای به دست بیاوریم، فضای صوتی کار هم چون نمایش داستانی رئال دارد، از قابلیت صدای دالبی تالار اندیشه استفاده می‌کنیم. افکت‌هایی را انتخاب کرده‌ایم که همان فضای واقع گرایانه که گفتم را هم به لحاظ بصری و هم به لحاظ صوتی ایجاد کنیم.

نمایش «من که دا نیستم» به‌نویسندگی مهرداد رایانی مخصوص و کارگردانی حسین پارسایی، نمایشی متفاوت براساس کتاب «دا» است که این روزها مراحل تمرین خود را در حوزه هنری می‌گذراند تا از اول مهر ماه به‌مدت 30 شب روی صحنه برود. رؤیا نونهالی، علی سلیمانی، محسن قصابیان، لیندا کیانی، کاوه مهدوی بازیگران این نمایش هستند.

مرتضی مصطفی‌نژاد، مدیر تولید و مجری طرح، سیامک احصایی، طراح صحنه، مژگان عیوضی‌، طراح لباس، میثم احمدی، تکنیک جلوه‌های صوتی و تصویری دیگر عوامل این نمایش هستند.

مرتضی هاشم‌خانلو از دوبلور‌ها و هنرمندان باسابقه تئاتر نیز در این نمایش با گروه تولید همکاری می‌کند. در خلاصه داستان نمایش «من که دا نیستم» آمده است که «زینب زمانی» یکی از بازماندگان جنگ تحمیلی در خرمشهر که خاطرات او بارها به چاپ رسیده است و مقاومت و پایداری او زبانزد است، اشیا و اسناد موزه‌ای قابل توجهی دارد. او در تلاش است که بین حفار‌ی‌ها و ساخت‌ و‌ سازهای عظیم واحدهای تجاری که در خرمشهر در حال وقوع است، یک موزه کوچک جنگ برای ثبت و ضبط خاطرات عظیم جنگ و دسترسی آن به آیندگان احداث کند که ناگهان... .

نمایش «من که دا نیستم» از ابتدای مهر ماه هر روز ساعت 18:30 در تالا اندیشه حوزه هنری روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل