سپاه باید پروژه‌های بزرگ را برعهده بگیرد/سپاه در درون مردم،با مردم و کنار مردم است/محبوبیت پاسداران در دل‌ها

سپاه باید پروژه‌های بزرگ را برعهده بگیرد/سپاه در درون مردم،با مردم و کنار مردم است/محبوبیت پاسداران در دل‌ها

خبرگزاری تسنیم: رییس جمهور با بیان اینکه شایعات در مورد سپاه که می‌خواهند سپاه را رقیب مردم در اقتصاد قرار دهند، قبول ندارم گفت: سپاه باید وارد عمل شود و سه، چهار پروژه بزرگ ملی را بر عهده بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم،‌ حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور صبح امروز در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه، ضمن تبریک  میلاد امام رضا (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: این جلسه یادآور جبهه‌های غرب و جنوب و میانی از سردشت و بانه تا اروندرود و سراسر آن جبهه مقدس که عزیزترین یاران انقلاب فدای شرق و غرب و استقلال این مرز و بوم شدند، است.

وی افزود: بوی همت‌ها، خرازی‌ها، باکری‌ها، کاظمی‌ها، زین‌الدین‌ها و همه بزرگان و سروران و افتخارآفرین‌ها از این جلسه استشمام می‌شود.

روحانی با بیان اینکه شما افتخار بزرگی را بر دوش دارید، گفت: پاسدار بودن نه‌تنها به معنای پاسداری از مرز و بوم کشور، بلکه پشت سر آن "فبشرالمومنین" خواهد بود. سپاه پاسداران فرزند انقلابی است که فاصله زمانی با پیروزی انقلاب ندارد و از اولین ساعات پیروزی انقلاب، پاسداری، ایستادگی و جهاد ویژگی سپاه پاسداران بوده است.

وی با بیان اینکه پاسداران اسلام در همه عرصه‌ها از جان مایه گذاشتند، از ترکمن صحرا تا خرمشهر و قلب ایران تهران جانانه ایستادند و فداکاری کردند، افزود: هر کجا احساس خطر شد، سپاه پاسداران در خط مقدم دفاع از انقلاب حضور یافت، از ترورهای کور آن زمان و ناامنی‌های گوشه و کنار ایران و توطئه‌هایی که استکبار و در راس آن آمریکا علیه انقلاب اسلامی طراحی کرده بود.

به گفته رئیس‌جمهور، سپاه پاسداران یک ارتش و یا یک نیروی نظامی از آنچه که در سایر کشورها وجود دارد، نیست. بلکه سپاه پاسداران که تشکیلش برای حراست و دفاع از انقلاب اسلامی بود، از دو سرمایه ویژه برخوردار است که کمتر نیروی مسلحی در دنیا از چنین سرمایه‌هایی برخوردار است.

روحانی سرمایه انسانی را نخستین ویژگی سپاه عنوان و تصریح کرد: اگر سپاه پاسداران دارای سرمایه انسانی است، به معنای آموزش، تعلیمات و پشت سر گذراندن انواع کلاس‌های نظامی و علم و دانش لازم است.

"اگر سپاه پاسداران دارای سرمایه سخت‌افزار نظامی است، آن را می‌توان در سایر ارتش‌ها و نیروهای مسلح دیگر کشورها نیز دید، اما سپاه پاسداران  از آغاز دارای دو سرمایه بسیار مهم بوده، یکی سرمایه معنوی و دیگری سرمایه اجتماعی است."

رئیس‌جمهور در تشریح سرمایه معنوی سپاه پاسداران با بیان اینکه سرمایه معنوی همانی بود که در عملیات‌ها و قبل از آنکه به نقشه‌ها نگاه کنند، به خطوط زیارت عاشورا نگاه می‌کردند، گفت: سرمایه معنوی همان بود که قبل از آنکه رمز عملیات را در شب عملیات‌ها بیاموزند، یاحسین و یا زهرا را آموخته بودند و بر زبان جاری می‌کردند.

وی تصریح کرد: سرمایه معنوی به مفهوم ارتش ایدئولوژیک کشورهای شرقی نیست. به معنای انگیزه‌های معنوی و دینی است که عمقش تا 1400 سال قبل و تا کنار سفره‌ای که یاران پیامبر آنجا داشتند و تا صحرای نینوای حسین‌بن علی با یاران کم اما پرافتخار و بی‌نظیرش که در وفا مثال‌زدنی بودند، می‌رود. سرمایه‌معنوی که تا کنار فرات عمق دارد، سرمایه معنوی که تا دادن همه یاران و عزیزان و اسیر شدن همه اهل بیت خود را آماده کرده است.

روحانی با بیان این مطلب که سرمایه معنوی سپاه، او را محبوب دل‌ها قرار داده است، تصریح داشت: خدای نکرده اگر این سرمایه سپاه سایش یابد که خدا آن روز را نیاورد و اگر دید مردم نسبت به ایثار این نیروی وفادار انقلاب به تردید بیفتد، سپاهی دیگر آن سپاهی نخواهد بود که امام فرمود ای کاش من یک پاسدار بودم.

رئیس‌جمهور برهمین اساس خاطرنشان کرد: سرمایه معنوی که سپاه پاسداران تا امروز آن را حفظ کرده و انشاءالله تا پایان هم حفظ خواهد کرد، به عنوان یک نقطه امتیاز برای این نیروی مسلح نسبت به سایر نیروهای مسلح جهان ترسیم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه معنویت موجود را باید در همان حدی که در جبهه‌ها بود، داشت، گفت: در جبهه وقتی به فضای معنوی رزمندگان وارد می‌شدیم، همه احساس آرامش و امید می‌کردیم و هم بوی عطر حسینی را استشمام می‌کردیم. معنویت امروز باید همان معنویت، صداقت، خلوص، اقتدار و همان روحیه‌ای کربلای 5باشد. همان روحیه که رزمندگان به عمق آب زدند و از اروند عظیم عبور کردند و به فاو رسیدند،باید حفظ شود.

روحانی در ادامه خطاب به پاسداران حاضر در مراسم گفت: اگر دشمن امروز از شما می‌ترسد به خاطر هواپیما، موشک، زیردریایی، ناوچه و یا ادوات نظامی نیست، چرا که اینها را ارتش‌های دیگر کشورها کمتر و بیشتر دارند، آن چیزی که دشمن را می‌هراساند انگیزه شما، معنویت و خلوص شماست و اتصال شما با خاندان رسالت و اهل بیت و جبهه بدر و کربلای حسینی است و این‌هاست که دشمن را می‌ترساند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن ویژگی اتصال به آسمان و معنویت را در شما پاسداران می‌بیند و این امتیاز بزرگی است برای شما پاسداران، گفت: باید این امتیاز را حفظ کرد و قطعا حفظ می‌کنید و حتی آن را ارتقا می‌بخشید. چرا که نه؟ شما تجربه‌های فراوانی را در فراز و نشیب‌های مختلف پشت سر گذاشته‌اید و در طول 35 سال هر روز بر علم و دانش و استقامت شما افزوده شده است.

وی سرمایه اجتماعی را دومین ویژگی سپاه پاسداران عنوان و خاطرنشان کرد: سرمایه دیگری که ویژه سپاه پاسداران است و یا به عبارتی متعلق به نیروهای مسلح ایران است، خصوصاً در سپاه پاسداران بیشتر است، سرمایه اجتماعی است. یعنی سپاه در دل مردم، با مردم و کنار مردم قرار دارد و به معنای واقعی "حصون رعیه" هستید.

به گفته رئیس‌جمهور، سپاه پاسداران باید دژ مستحکم و پناه همه مردم باشد و در برابر مسلمان و غیرمسلمان، شیعه و غیرشیعه، مرد و زن، روستایی و شهری "حصون رعیه" باشد.

روحانی با بیان اینکه تمام مردم ایران باید این احساس را پیدا کنند که وقتی سپاه پاسداران را می‌بینند و یا در گوشه‌ای یک پاسدار را می‌بینند، احساس آرامش و امنیت کنند، اظهارداشت: سپاه باید دژ مستحکم و مدافع حقوق مردم باشد. یعنی تمام شهروندان‌ حقوق شهروندان و حقوق مسلم جامعه اسلامی خود را در کنار سپاه اسلام و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه سپاه پاسداران ببینند.

وی با بیان اینکه جاذبه همه بزرگان کشور و زینت نظام با سپاه است، خاطرنشان کرد: سپاه است که وجودش، عملش، ایثارش، فداکاری‌اش، ایستادگی‌اش زینت‌بخش نظام است.

رئیس‌جمهور خطاب به پاسداران حاضر در مراسم گفت: امنیت توسط شما تامین می‌شود، عزت دین و به اهتزار درآمدن پرچم دین با شما عزیزان است. سرمایه اجتماعی بزرگترین سرمایه سپاه است و آن چیزی که بسیج 20 میلیونی و یا حداقل 10 میلیونی را درست می‌کند، سرمایه اجتماعی سپاه پاسداران است.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به جمله امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه نیروهای مسلح باید از بازی‌های سیاسی به دور باشند، تصریح کرد: سپاه مافوق جریانات سیاسی است و نه در کنار جریانات سیاسی، بلکه برتر از آن است و جایگاهش چیز دیگری است. جایگاهش در کنار مردم است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جایگاه سپاه پاسداران بالاتر از آن است که خود را درگیر این گروه و این تشکل و آن تشکل و حزب کند، تصریح کرد: اینکه امام در این نکته که آن هم نه در پایان جنگ، بلکه در همان بحبوحه جنگ تاکید داشتند که سپاه پیروز وارد سیاست نشود، اما سیاست را بفهمد و خوب هضم کند را لمس کنیم، می‌بینیم امام از همان روز اول این راه را نشان داد. چرا که سپاه پاسداران باید متعلق به کل ملت ایران باشد و اگر روزی نیاز به حضور همه مردم در صحنه باشد، به نام بسیج و زیر پرچم اسلام و کشورمان به این هدف نائل شود و این از وظایف سپاه است.

روحانی تصریح کرد: اگر خدای نکرده روزی حادثه‌ای پیش آید، سپاه باید بسیج اقلیت‌های دینی و مذهبی را هم دعوت کند. حتی غیرشیعه و غیرمسلمان و هرکسی که آماده دفاع از وطن است را به جبهه‌ها بیاورد.

وی با تاکید بر آنکه نباید جایگاه سپاه را کوچک، کوچک و کوچک کنیم، افزود: ما بیابان بزرگ می‌خواهیم در برابر دشمنان نه کوچه‌های تنگ که جای مقاومت در آن نباشد بنابراین نگذارید که ما را به کوچه‌های تنگ ببرند، بلکه باید در یک میدان باز ایستادگی کنیم.

رئیس‌جمهور  با بیان اینکه شرایط امروز منطقه و ایران حساس است خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که من اهل تعارف نیستم و همه دوستانم مرا می‌شناسند. وقتی حرفی می‌زنم حرف دلم است و الان می‌گویم و به آن اعتقاد دارم و آن نیرویی که امروز در خط مقدم و اولین نفرها در برابر توطئه‌ها ایستاده و باید بایستد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که شما بهتر از من می‌دانید که اولین قدم در مقابل تهدیدات، شناخت آن است و این تهدیدات هر روز به شکل جدیدی بیان می‌شود، گفت: آن روز که در 31 شهریور 59 دشمن به سرزمین ما تجاوز کرد، عمدتاً یک تهدید نظامی بود و سپاه پاسداران نیز در آن زمان از یک نیروی امنیتی شکل خود را عوض کرد و به یک نیروی مسلح شبه کلاسیک تبدیل شد. شرایط و تهدیدات متفاوت است. تهدید آن زمان عمدتا تهدید نظامی بود البته معتقدیم که پشت سر تهدید نظامی یک تهدید سیاسی هم خوابیده است، اما یادمان نرود هدف صدام از حمله به ایران با حمله به کویت متفاوت بود.

وی تصریح کرد: صدام از حمله به ایران آن هم با حمایت بخش زیادی از کشورهای غربی و شرقی هدف مقابله با انقلاب اسلامی را داشت، اما در کویت ترفند دیگری را دنبال می‌کرد و آن این بود که با تصرف کویت قدرت اول منطقه شود و نظم نوین جهانی جدیدی را رقم بزند.

رئیس‌جمهور با یادآوری این مطلب که صدام در نامه‌ای به رئیس‌جمهور وقت، گفته بود که مرز دریایی مشترک ما و ایران حدود 800 کیلومتر است، گفت: این نامه ما را تکان داد و تفسیرهای مختلفی از آن کردیم و دریافتیم که آنها می‌خواستند تا مرز عمان پیش بروند، بنابراین می‌خواهم این را بگویم که ماهیت تهدیدها به مرور زمان متفاوت شده است.

روحانی افزود: باید تهدید را شناخت و در این بین تهدیدات اولیه و اصلی را از بقیه تهدیدات جدا کنیم، باید ببینیم تهدید اول ما کدام است و اگر اشتباه کردیم راه خطا را اصلاح کنیم. بنابراین اولین شناخت، شناخت صحیح از تهدید، ترسیم برنامه درست برای مقابله با آن و اتخاذ استراتژی درست و تصمیم درست پایان کار با توجه به امکانات موجود از اولویت‌ها باید باشد.

وی خاطر نشان کرد: صدام در اتخاذ این استراتژی‌ها دوبار مرتکب خطا شد و آمریکایی‌ها نیز بارها مرتکب شدند. هم در عراق و هم در افغانستان و انشاءالله در سوریه هم نیز دچار خطا خواهند شد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به مساله سوریه اشاره کرد و افزود: مساله سوریه مساله مهمی است و آثار آن بر کل منطقه و جهان است، سوریه در یک نقطه حساس قرار گرفته است. دعوا در سوریه بر سر فرد نیست. بر سر این نیست که چه کسی رئیس جمهور کشور باشد. دعوا سر طایفه هم نیست که کدام طایفه در راس قرار گیرد، برای ما روشن است که غرب برای کل منطقه ما تصمیمی دارد چرا که منطقه ما را به صورت فعلی نمی‌پسندد و امروز می‌بینیم انگلیسی‌ها که سال‌هاست از منطقه رفته‌اند، قصد بازگشت به منطقه را دارند و یا فرانسوی‌ها نیز همین‌طور.

روحانی تصریح کرد: شرایط منطقه حساس است. از یک طرف شرایط جهت لیبی، مصر، تونس، بحرین و افغانستان مشابه هم هستند. همه اینها حلقه‌های یک زنجیره واحد هستند که یک هدف را دنبال می‌کنند و آن این است که به دنبال تثبیت قدرت اسرائیل و همچنین تضعیف مقاومت در برابر غرب و اسرائیل است.

وی با بیان اینکه مساله سوریه مساله کوچک در یک کشور نیست، بلکه یک مساله سرنوشت‌ساز برای یک منطقه بزرگ است. آن هم منطقه‌ای که در شرایطی می‌تواند سرنوشت جهانی را رقم بزند، گفت: امروز بهانه، بهانه سلاح شیمیایی است. البته نظر جمهوری اسلامی درباره سلاح شیمیایی همیشه روشن بوده است. ما با سلاح کشتار جمعی مخالفیم و اشتباه غرب این است که فکر می‌:کند جمهوری اسلامی ایران به دنبال فرصت یا موقعیتی است برای سلطه نظامی بر منطقه و این تفکر از اساس اشتباه است، چرا که ما دنبال سلطه نظامی بر منطقه نیستیم، اگر امروز قدرتمند هستیم، این قدرت ما سلطه گفتمانی ما است، نه سلاح ما.

رئیس‌جمهور برهمین اساس با بیان این مطلب که سپاه پاسداران، سپاه جنگ در منطقه نیست، سپاه صلح و امنیت و آرامش است، گفت: اگر غرب دست از توطئه خود بردارد متوجه خواهد شد که سپاه و جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهد در منطقه سلطه نظامی داشته باشد. گفتمان ما گفتمان مردمسالاری است. گفتمان ما وحدت و برادری است. گفتمان ما مبارزه با تروریسم در منطقه است.

روحانی در ادامه با طرح این پرسش که امروز چه کسی از تروریسم حمایت می‌کند، چه کسی قربانی ترور در دنیاست، گفت: جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریسم و سلاح کشتار جمعی و شیمیایی است، سپاه ما سپاه صلح و آرامش است.

وی خطاب به آمریکا و متحدانش گفت: شماها از منطقه که مهمان ناخوانده هستید، بیرون بروید. مشکل منطقه حل خواهد شد و خواهید دید که منطقه گلستان می‌شود یا نه. شما دست از قدرت‌طلبی بردارید. ما کجا مداخله کردیم و اصلا چه نیازی به مداخله داریم و اگر فریادی امروز داریم فریاد ما مردمسالاری است.

رئیس‌جمهور افزود: اگر در مصر مردمسالاری دینی را می‌بینید و ناراحت می‌شوید، این تصمیم مردم است و به ما ربطی ندارد، ما حتی در مورد سوریه و عراق بارها گفته‌ایم که باید نظر مردم حاکم باشد، در فلسطین هم همین را گفته‌ایم. مگر رهبری نفرمودند اجازه دهید همه فلسطینی‌ها برگردند و آزادانه رای دهند و هر که رای آورد ما آن را قبول داریم؟ گفتمان ما در منطقه گفتمان مردمسالاری است.

روحانی با بیان اینکه هر فردی در هر کجا از سلاح شیمیایی استفاده کند، ما آن را محکوم می‌کنیم، اظهار داشت: اصولا جنگ داخلی و کشتار مردم از نظر جمهوری اسلامی همیشه مردود بوده است و امروز هم تمام تلاش ما این است که سوریه از جنگ داخلی بیرون آید.

وی با بیان اینکه برخی‌ها تمایل ندارند که ثبات به منطقه برگردد، تصریح کرد: همه دیدند که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در عین حال که بر طبل جنگ می‌کوبیدند، لمس کردند که جنگ چه آثاری را در منطقه خواهد داشت و این تغییر تصمیم می‌تواند از تصمیمات غلط قبلی آنها در حمله به افغانستان و عراق نشأت گرفته باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکا می‌داند آن چیزی که عامل حراست از منطقه و عدم موفقیت در نقشه‌هایش است، جمهوری اسلامی است، به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر جنگ علیه سوریه اشاره و تصریح کرد: همه این حرف‌ها نشان دهنده این است که نقطه ضعف‌های دشمن کجاست، ما از نبود جنگ خوشحالیم و حقیقتا هم جمهوری اسلامی ایران با همه توان وارد عمل شد تا جنگی در منطقه رخ ندهد، اما مساله سوریه به دلیل اهمیتی که در منطقه دارد، برای ما مهم است و جمهوری اسلامی در این مساله سرنوشت‌ساز بی‌تفاوت نبوده و نخواهد بود.

روحانی تصریح کرد: انشاءالله به امید خدا ملت‌های منطقه در برابر توطئه‌های دیگران پیروز خواهد شد و از این مشکل کنونی به سلامت عبور خواهند کرد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با طرح این پرسش که باید بررسی کنیم که در توطئه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران، تهدید اول کدام است، گفت: دشمن در تهدید علیه جمهوری اسلامی معیشت مردم را در اولویت خود قرار داده است و تمام برنامه‌های تحریمی که غیرعادلانه و با بهانه‌های واهی همراه بوده است، در همین راستاست.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه دنبال سلاح هسته‌ای نبوده که دشمنان آن را بهانه خود قرار داده‌اند و چه بیانی واضح‌تر و دقیق‌تر از اینکه رهبری فرموده‌اند که سلاح هسته‌ای حرام است. آنها هم می‌دانند که ما از این بیان بالاتر نداریم. وقتی که رهبر جمهوری اسلامی و انقلاب به این صراحت مساله را بیان می‌کند، معلوم است که جمهوری اسلامی هرگز دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است.

روحانی گفت: البته و متاسفانه دشمن توانسته از این فرصت و بهانه نهایت استفاده را بکند و دیگران را در این توطئه با خود همراه کند و مصوباتی را در شورای امنیت تصویب کند. اما وقتی ما با تحریم نفتی و بانکی روبه‌رو می‌شویم، یعنی با زندگی و معیشت مردم سر و کار داریم. جالب است؛ ما حتی وقتی می‌خواهیم از طریق یک کشتی گندمی وارد کنیم، برای آن کشتی چندین مشکل درست می‌کنند، اما خوب است که بگویند آیا گندم هم سلاح است که دنبال تحریم علیه بر کشتی واردکننده گندم هستند؟

رئیس‌جمهور با قدردانی از صبوری و تحمل مردم در برابر این تحریم‌ها گفت: اولین علامت را مردم در انتخابات نشان دادند و واقعا باید در برابر فهم مردم تعظیم کرد، علی‌رغم همه تبلیغات نه‌تنها دشمنان بلکه دوستان هم این حضور مردم را پیش‌بینی نمی‌کردند و باید گفت: آن کسی که واقعا تقدیر نهایی را رقم زد، حق بود.

وی افزود: واقعا فکر می‌کردید که انتخابات با این شکوه، امنیت و جمعیت بدون آنکه کسی آسیبی ببیند و یا کشته شود و یا دعوا و اعتراضی در آن باشد برگزار شود؟ پس حماسه سیاسی آفریده شد و اولین ضربه به دشمن وارد شد.

روحانی افزود: اکنون موقع آن است که دشمن ضربه دوم را نیز بخورد و آن ضربه دوم حماسه اقتصادی است، رهبری به درستی امسال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی معرفی کردند. البته ممکن است به ذهن آید که چگونه حماسه اقتصادی رقم می‌خورد؟ اما وقتی می‌بینیم که آن اولی با حضور هوشمندانه مردم رقم خورد، دومی هم با حضور هوشمندانه مردم رقم خواهد خورد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سپاه پاسداران اگر در بررسی‌هایش به این نقطه روشن برسد - البته همانگونه که فرمانده کل سپاه گفت رسیده است - که هدف دشمن معیشت مردم است، باید رسالت سنگینی را بر دوش خود احساس کند، گفت: سپاه توان عظیمی در نیروی انسانی‌اش در بخش اقتصادی و فرهنگی‌اش دارد. البته هر نهادی وظیفه‌اش مشخص است، اما در تمام وظایف سپاه به عنوان یک مکمل و پشتیبان در شرایط مختلف وارد عمل می‌شود و امروز نیز بخش اقتصادی نیاز به این مکمل و پشتیبان دارد.

وی با اشاره به برخی شایعات مطرح در مورد سپاه گفت: آن شایعاتی که راجع به سپاه مطرح می‌شود را قبول ندارم. سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی نیست. سپاه پیمانکار معمولی هم نبوده و نیست. امروز سپاه با اتکا به توان انسانی و تجهیزاتی‌اش می‌تواند پروژه‌های مهمی را که بخش خصوصی توان آن را ندارد، به عهده بگیرد.

روحانی با اشاره به دیدار خود با فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: بنده با فرمانده محترم سپاه در این زمینه صحبت کردم، سپاه باید چند پروژه بزرگ ملی را بر دوش بگیرد و افتخار آن قطعا بر دوش خودش است و امروز هم در شرایطی که دشمن معیشت و اقتصاد را هدف قرار داده، سپاه باید وارد عمل شود و 4-5 پروژه بزرگ ملی را برعهده بگیرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سپاه به خوبی شرایط دولت و کشور را می‌داند، گفت: سپاه آستین بالا بزند و بخشی از بار دولت را بر دوش بگیرد. البته این بار، بار دولت نیست. بار نظام است و دولت جز خادم مردم بودن شأن دیگری برای خود قائل نیست.

روحانی مبارزه با فساد را از دیگر مباحث عنوان و تصریح کرد: سپاه توانمند است که در حوزه مبارزه با فساد نیز وارد شود. امروز ما مشکل قاچاق کالا را داریم که در پی آن ارز هم به هم می‌ریزد و مانع تجارت‌های مهم می‌شود و شرایط به گونه‌ای است که سپاه پاسداران باید کمک کند تا جلوی قاچاق کالا گرفته شود، چرا که سلامت اقتصاد به تولید است و اگر تولید در کشور نباشد، اقتصادی پویا نخواهیم داشت.

وی در بخش پایانی سخنانش خطاب به سرداران حاضر در مراسم گفت: من از شما سرداران و مسئولان که "حصون رعیه" هستید، به عنوان رئیس‌جمهور می‌خواهم در این دو بخش که دولت با مشکل روبه‌روست وارد عمل شوید و کمک کنید و قطعا آثار آن را مردم خواهند دید.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز یک بار دیگر مردم شاهد خلوص و ایثار سپاه برای شکست توطئه‌های دشمن خواهد بود. سپاه پاسداران در خط مقدم راه را باز می‌کند و ما توطئه دشمن را در هم می‌شکنیم و همانگونه که رهبری فرمودند با دست پرتوان ملت حماسه اقتصادی را خواهیم آفرید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon