تکذیب ادعاهای گروهک منافقین از سوی نوری المالکی


تکذیب ادعاهای گروهک منافقین از سوی نوری المالکی

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر عراق ضمن تکذیب ادعاهای گروهک منافقین درباره ربوده شدن تعدادی از اعضای این گروهک از سوی نیروهای این کشور از جامعه جهانی خواست که به بغداد برای اخراج اعضای این گروهک غیرقانونی کمک کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، نوری المالکی گفت: نیروهای عراقی اقدامی علیه اعضای گروهک منافقین در اردوگاه جدید آنها یا هر اردوگاه دیگری انجام نداده اند.

نخست وزیر عراق بیان کرد: گروهک منافقین ادعا می کند که هفت نفر از اعضایش در حوادث اخیر ناپدیده شده اند و نیروهای عراقی آنها را ربوده اند اما این ادعایی کذب است زیرا نیروهای عراقی هیچگاه اقدامی علیه اعضای این گروهک انجام نداده است.

وی افزود: این اعضای گروهک منافقین که در فهرست گروه های تروریستی قرار دارند به نیروهای عراقی که وظیفه حمایت از اردوگاه آنها را  برعهده داشته اند اجازه ورود به داخل اردوگاه و تحقیق درباره حوادث شده اند و آنها تنها زمانی با تحقیقات موافقت کرده اند که مدت زمان زیادی از حادثه گذشته، اجساد منتقل شده و شواهد و مدارک نابود شده است.

نخست وزیر عراق بیان کرد: دولت عراق به توافق با سازمان ملل که گروهک منافقین بارها آن را نقض کرده اند پایبند است.

وی از جامعه بین المللی و سازمان ملل و همه کشورها خواست که به اجرای توافق امضا شده میان دولت عراق و سازمان ملل برای اسکان اعضای گروهک منافقین در کشوری دیگر کمک کنند و در اخراج اعضای این گروهک که حضورشان در عراق غیرقانونی است به بغداد کمک و یاری رسانند.

خاطرنشان می شود که اخیرا نیروهای مردمی که از جنایات گروهک منافقین به تنگ آمده بودند به اردوگاه اشرف یورش بردند.پس از این اقدام بازمانده منافقین این اردوگاه را به سوی اردوگاه لیبرتی در حومه بغداد ترک کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان