آغاز عرضه صندوق‌های قابل معامله از ۶ مهر‌ در فرابورس

آغاز عرضه صندوق‌های قابل معامله از 6 مهر‌ در فرابورس

خبرگزاری تسنیم: همزمان با پنجمین سالگرد راه اندازی بازار فرابورس، تابلو معاملات صندوق‌های قابل‌معامله (ETF) شنبه ۶ مهر‌ماه امسال افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، همزمان با پنجمین سالگرد راه اندازی رسمی بازار فرابورس ایران، تابلو معاملات صندوق‌های قابل‌معامله(ٍٍETF) با حضور رئیس سازمان بورس اوراق بهادار، مدیران ارشد اقتصادی و بازار سرمایه روز شنبه، ششم مهر‌ افتتاح می شود.

بر اساس این گزارش؛ با پایان یافتن پذیره‌نویسی و راه اندازی نخستین صندوق قابل معامله  امکان خرید و فروش واحدهای(یونیت) این صندوق‌ها در فرابورس فراهم می‌شود.
صندوق‌های قابل معامله (ETF) نوعی از صندوق‌های جدید سرمایه‌گذاری هستند که امکان خرید و فروش واحد‌های آنها از طریق تابلوی بورس یا فرابورس وجود دارد. تفاوت اصلی این صندوق‌ها نسبت به صندوق‌های رایج،  این است که واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری معمولی قابلیت خرید و فروش از طریق تابلوی بورس را ندارد.
هدف از راه اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری، جذب سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای بازار سهام عنوان شده است و این صندوق‌ها گزینه مناسبی هستند برای گروهی از سرمایه‌گذاران که تمایل به حضور در بورس اوراق بهادار دارند، اما اطلاعات، فرصت و شناخت کافی نسبت به بورس ندارند.
صندوق‌های قابل معامله در بورس، یکی از مهم‌ترین و منعطف‌ترین ابزارهای مالی هستند که در 30سال اخیر در دنیا معرفی شده‌اند. سهام این صندوق‌ها همانند سهام عادی در بورس معامله می‌شوند و اجازه دارند در سبد متنوعی، اعم از سهام، اوراق قرضه و حتی مستغلات سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه