الشباب سومالی: ۱۳۷ گروگان را در کنیا به قتل رساندیم

الشباب سومالی: 137 گروگان را در کنیا به قتل رساندیم

خبرگزاری تسنیم: جنبش الشباب سومالی از کشته شدن ۱۳۷ گروگان در جریان حادثه تروریستی در پایتخت کنیا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز؛ جنبش الشباب سومالی اعلام کرد: در ماجرای گروگان گیری در مرکز خریدی در کنیا دست کم 137 گروگان در ویست گیت نایروبی کشته شدند.

گفتنی است پیش از این نیز رئیس جمهور کنیا روز گذشته از پایان عملیات پاکسازی پاساژ تجاری ویست گیت نایروبی از تروریست ها خبر داد.

عملیات نظامی که در روز شنبه پس از تصرف مرکز خرید ویست گیت در روز شنبه گذشته آغاز شده بود به مدت چهار روز ادامه یافت.

رئیس جمهور کنیا روز گذشته به دلیل کشته شدن 67 تبعه کنیایی در این حمله تروریستی و گروگانگیری سه روز را در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

براساس اطلاعاتی که تا دیروز منتشر شده بود در این گروگانگیری دست کم 170 تن در این پاساژ از سوی گروه های گروگانگیر زخمی شدند.

رئیس جمهوری کنیا از دستگیری 11 گروگانگیر از سوی نیروهای ارتش کنیا در این پاساژ خبر داده است.

رئیس جمهور اشاره کرد: در اثر این عملیات نظامی سه طبقه سوپر مارکت لوکس فرو ریخت، بنابراین این تعداد قربانیان و مجروحان می تواند افزایش یابد، تلویزیون سی ان ان امریکا هم در خبری از سرنوشت 65 نفر دیگر از گروگان ها ابراز بی اطلاعی کرد.

گفتنی است بزرگترین حمله تروریستی از سال 1998 در کنیا در روز شنبه ظهر صورت گرفت، شبه نظامیان مسلح از گروه سومالی با نفوذ در پاساژی در کنیا بر روی حاضران در این محل آتش گشودند و پس از گروگان‌گیری مهاجمان که همگی از اعضای جنبش جوانان سومالی هستند در این سوپرمارکت مستقر شدند.

علاوه بر شهروندان کنیا که در جریان این گروگان گیری کشته شدند، چند شهروند خارجی، از جمله شش انگلیسی، سه هندی، دو کانادایی و دو فرانسوی وهمچنین شهروندانی از نیوزیلند، هلند، پرو، آفریقای جنوبی و کره جنوبی کشته شدند.

در میان کشته شدگان برادرزاده رئیس جمهور کشور کنیا و نامزدش و کوفی اوونور، شاعر معروف و دیپلمات غنایی نیز به چشم می خورند.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان