پیکر استاد مزار گلستانه در زابل تشییع می‌شود

پیکر استاد مزار گلستانه در زابل تشییع می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان گفت: امروز با حضور مسئولان و مردم منطقه سیستان، پیکر مرحوم استاد مزار گلستانه، شاعر برجسته استان در شهرستان زابل تشییع می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس دانشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان با تسلیت درگذشت استاد مزار گلستانه شاعر برجسته استان اظهار کرد: استاد مزار گلستانه از چهره‌های نخبه فرهنگی سیستان و مولف و پدید آورنده کتاب‌های متعددی در حوزه فرهنگ عامه سیستان بود.

وی افزود: بدون شک از استاد می‌توان به عنوان یک سیستان‌شناس متعهد یاد کرد که در احیا فرهنگ عامه مردم سیستان و زنده کردن آداب و رسوم مردم این دیار نقش جدی داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان بیان کرد: از تالیفات این استاد بزرگ بدون شک به عنوان منابع ارزشمند سیستان‌شناسی می‌توان یاد کرد.

دانشی اضافه کرد: فرهنگ چهار جلدی تالیف شده توسط این استاد فقید ادبیات و شعر سیستان، درباره آداب و رسوم ازدواج و نکاح مردم این دیار و سور و سوگ سیستان روایت کرده است و جزو کتاب‌های پر فروش در نوع خود است.

وی گفت: استاد فقید تلاش کرد در نگارش کتاب‌های حوزه فرهنگ عامه سیستان، باورها، اعتقادات و تاریخ درخشان این سامان را به زیبایی روایت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان افزود: استاد گلستانه در حوزه شاهنامه‌نویسی و فردوسی‌شناسی نیز صاحب تالیفات و تحقیق و پژوهش بود.

دانشی بیان کرد: 50 مقاله ارزشمند از آثار منتشر نشده این استاد فقید به شمار می‌آید.

وی عنوان کرد: درگذشت این نخبه فرهنگی صدمه جبران‌ناپذیری برای اهالی فرهنگ استان سیستان و بلوچستان است و ما خیلی زود و ناباورانه این دانشمند بزرگ را از دست دادیم.

استاد مزار گلستانه روز پنج‌شنبه هنگام مراجعت از سفر زیارتی مشهد مقدس در اثر سانحه تصادف، دار فانی را وداع کرد.

بعد از ظهر امروز پیکر استاد گلستانه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان در شهرستان زابل تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon