نرمش قهرمانانه به معنی چشم پوشی از حقوق ملل مسلمان نیست

نرمش قهرمانانه به معنی چشم پوشی از حقوق ملل مسلمان نیست

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: نرمش قهرمانانه به معنی چشم پوشی از حقوق ملل مسلمان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضی موسوی شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه با اشاره به دستاوردهای مثبت سفر رئیس جمهور به نیویورک و تبیین لزوم حرکت در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری اخیراً به آن اشاره کرده اند نرمش قهرمانانه در رابطه با سیاست خارجی است.

وی افزود: لازم به یادآوری است که مقام معظم رهبری چند سال پیش نیز به این موضوع اشاره کرده بودند و ما بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ارتباط با سیاست خارجی معتقد به اصول ثابت و مسلمی هستیم که همه دولت ها موظف هستند آنها را رعایت کنند.

حجت الاسلام شکوری اظهار کرد: چنانچه از شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی بر می آید ما ملتی مستقل بوده و هیچ وقت زیر بار ظلم و ستم بیگانگان نخواهیم رفت و هیچ وقت با حقوق ملل اسلامی معامله نخواهیم کرد.

امام جمعه خوی اضافه کرد: منظور از نرمش قهرمانانه این است که مذاکرات و صحبت‌ها نباید از موضع ضعف و عدول از اصول مسلمین باشد چرا که ما همیشه بر اصول مسلم خود پافشاری می کنیم.

وی افزود: اختلافات ما با آمریکا دیرینه است و به زمان ستم شاهی برمی گردد و این ظلم ها و ستم ها همانطور که در مذاکرات نیز اشاره شد عمق و ریشه تاریخی دارد و حل این اختلافات نیز طبیعتاً زمان بر است.

حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: امریکا بایستی در نگرش گذشته خود به ایران تجدید نظر کند چرا که قبل و بعد از انقلاب بر ایران ستم های زیادی روا داشته است و برای ایجاد روابط فی ما بین ایران و امریکا بایستی متهعد شوند که دست از ظلم و ستم بردارند.

وی خاطر نشان کرد: بحث انرژی صلح آمیزهسته ای که حق مسلم ملت ایران است یکی از موضوعاتی است که سبب تحریم اقتصادی ایران شد در حالی که بنا به اظهارات قاطعانه رئیس جمهور ما دست از حق مسلم خود در غنی سازی و حقوق هسته ای بر نخواهیم داشت.

امام جمعه خوی با تجلیل از مواضع رئیس جمهور روحانی در سخنارنی های اخیر در نیویورک و در مقر سازمان ملل اضافه کرد: هنوز معلوم نیست در آینده چه پیش خواهد آمد و نتیجه مذاکرات چه خواهد بود اما روشن است که مسیر مذاکرات بایستی بر اساس رعایت اصول، اهداف و موازین انقلاب و نظام اسلامی باشد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon