تخلف ۱۴ میلیارد تومانی دو اپراتور سیار/ ۷۰ میلیون آهنگ پیشواز گرانتر فروخته شد

تخلف 14 میلیارد تومانی دو اپراتور سیار/ 70 میلیون آهنگ پیشواز گرانتر فروخته شد

خبرگزاری تسنیم:همراه اول و ایرانسل مجموعا ۷۰ میلیون آوای انتظار و آهنگ پیشواز را، ۲۰۰ تومان گران‌تر به مردم فروختند.

به گزارش خبرنگار فناری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، تخلف همراه اول و ایرانسل در تبعیت از مصوبه سال گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (شهریور ماه 91) موجب شد که 14 میلیارد تومان پول اضافی از جیب مردم به حساب اپراتورهای اول و دوم واریز شود.

رقمی که طبق گفته حسن رضوانی –معاون نظارت رگولاتوری- 8 میلیاردش متعلق به آوای انتظار همراه اول و 6 میلیارد تومان آن نیز در ارتباط با آهنگ پیشواز ایرانسل است.

رگولاتوری در مصوبه سال گذشته‌اش عنوان کرده بود که تعرفه آهنگ‌های پیشواز نهایتا 300 تومان است و شرایطی را نظیر تغییر آهنگ به شکل رایگان در این مصوبه دیده بود که نهایتا بعد از تأخیر 4 و 9 ماهه توسط اپراتورهای اپرانسل و همراه اول از 500 به 300 تومان رسید.

حال اگر رقم 14 میلیارد تومانی که اضافه به جیب اپراتورها واریز شده را بر مابه‌التفاوت 200 تومانی تقسیم کنیم، میزان آهنگ‌های فعال شده در بازه زمانی حداکثر 9 ماهه به دست می‌آید.

بر این اساس، اپراتورها 70 میلیون آهنگ پیشواز را از سال گذشته و بعد از مصوبه شهریور ماه رگولاتوری فعال کرده‌اند که سهم همراه اول از این میزان، فعال‌سازی 40 میلیون آوای انتظار خارج از تعرفه و ایرانسل نیز فعال‌سازی 30 میلیون آهنگ پیشواز 500 تومانی بوده است.

ظاهرا هر دو اپراتور با تأکیدات رگولاتوری در نظر دارند که این اضافه دریافتی‌ها را به مشترکان خود بازگردانند.

شیوه بازگرداندن اضافه دریافتی‌ها نیز بعد از بررسی میزان حق مشترکان از این سرویس مشخص می‌شود که به گفته مدیر عامل همراه اول قطعا پرداخت‌ها به شکل نقدی نیست و به مشترکان اجازه استفاده از آوای انتظار رایگان داده می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک