اولین همایش ضرورت توسعه تسلیحات هواپایه در نبردهای آینده برگزار شد

اولین همایش ضرورت توسعه تسلیحات هواپایه در نبردهای آینده برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: نخستین همایش سراسری ضرورت توسعه تسلیحات هواپایه در نبردهای آینده صبح امروز با حضور جانشین وزیر دفاع و معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، نخستین همایش سراسری ضرورت توسعه تسلیحات هواپایه در نبردهای آینده صبح امروز با حضور سردار مجید بکایی جانشین وزیر دفاع، سردار حجازی، معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار فرحی رئیس صنایع سازمان هوافضای وزارت دفاع و سردار مهدی رام‌پناهی رئیس تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه امام حسین (ع) طی سخنانی با بیان اینکه باید عقب‌ماندگی 150 ساله را جبران کرد و مباحث علمی که مقام معظم رهبری در آن بیانات روشنی را داشته‌اند به عنوان یک هدف اساسی سرلوحه کار خود قرار دهیم. 

وی با بیان اینکه باید الگویی برای اسلام و جهان اسلام باشیم افزود: واژه جهاد علمی فراتر از آن است که بخواهیم در غالب یک مقاله آن را ارائه دهیم. جهاد علمی زایش یک تمدن نوین اسلامی است و برای زایش تمدن نوین اسلامی باید بر تمامی دانش‌های موجود فائق آییم.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه جهاد علمی اقتدار ملی را به همراه می‌آورد، تصریح کرد: جهاد علمی از طریق مرجعیت علمی به دست می‌آید و سازوکار دستیابی به مرجعیت علمی نیز موروثی نیست، فروختنی و خریدنی هم نیست. 

محمدرضا حسنی آهنگر در بخشی از سخنانش با تاکید بر اشاعه دانش در جهاد علمی، اظهار داشت: ما در بسیاری از جاها که از متون غربی استفاده می‌کنیم و به دستاوردهایی دست می‌یابیم، آن را به جاهای دیگر صادر نمی‌کنیم و مهرهای محرمانه و خیلی محرمانه بر آن می‌زنیم. ولی نباید کارهای موازی برای رسیدن به یک هدف انجام دهیم. باید دانش خود را در اختیار دیگران نیز قرار دهیم.

به گزارش تسنیم، در ادامه این مراسم سردار مهدی رام‌پناهی رئیس تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص برگزاری نخستین همایش سراسری ضرورت توسعه تسلیحات هواپایه در نبردهای آینده پرداخت و گفت: حدود 154 مقاله ارائه شده که 44 عدد از آنها انتخاب شده و 74 مقاله نیز برای پوستر برگزیده شده‌اند. 

امیر حسنی جانشین معاونت طرح و برنامه‌ریزی ستاد کل نیروهای مسلح نیز، به ارائه مقاله‌ای در زمینه نقش تسلیحات هواپایه در حفاظت از آسمان پرداخت.

سردار مجید بکایی و سردار فرحی از سخنرانان این مراسم بودند.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon