هزینه یک تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی مدارس غیر دولتی/ محرومیت دانش‌آموزان ابتدایی از معلم‌ آقا

هزینه یک تا 2 میلیون و 700 هزار تومانی مدارس غیر دولتی/ محرومیت دانش‌آموزان ابتدایی از معلم‌ آقا

خبرگزاری تسنیم: مدیر آموزش و پرورش تهران گفت: هزینه مدارس غیردولتی از یک میلیون و ۳۰۰ تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نوسان است که با توجه به تنوع برنامه‌ها این هزینه‌ها به چندین میلیون هم می‌رسد.

به گزارش خبرنگاراجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدعلی یزدی‌خواه در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، به ارائه گزارشی درباره آغاز سال تحصیلی 93-92 و هماهنگی‌های انجام شده جهت ارائه خدمات بهینه به دانش‌آموزان و فرهنگیان تهران پرداخت و اظهار داشت: تهران یکی از متراکم‌ترین شهرهای کشور از لحاظ حضور دانش‌آموز در کلاس است و 9 درصد کل دانش‌آموزان کشور را دانش‌آموزان تهرانی تشکیل می‌‌دهند.

وی با بیان اینکه تراکم دانش‌آموز در کشور 23 نفر در هر کلاس است اما این رقم در تهران 30 نفر است، گفت: 39 هزار کلاس درس در شهر تهران فعال هستند و در این میان به صورت میانگین 73 درصد از نیروهای فرهنگی را زنان و 27 درصد را مردان تشکیل می‌دهند این در حالی است که ترکیب دانش‌آموزی 50 به 50 است و تفکیک جنسی مناسبی بین معلمان در مناطق وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه 95 درصد اعتبارات آموزش و پرورش، اعتبارات هزینه‌ای است که برای حقوق و دستمزد اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: در حال حاضر 17 هزار سرویس مدرسه فعال هستند که 4 هزار و 150 تاکسی، 4 هزار و 350 دستگاه ون و 8 هزار و 500 دستگاه خودروی شخصی آنها را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه 250 هزار دانش‌آموز به عنوان همیار پلیس با پلیس راهور ناجا همکاری دارند، اظهار داشت: در سال 89، 19 هزار و 500 نفر به اردوی راهیان نور رفته‌اند که این رقم طی 2 سال گذشته به 38 هزار و 400 نفر رسید اما در سال 92-91 به دلیل چند حادثه و کشته شدن تعدادی از دانش‌آموزان به 28 هزار نفر کاهش یافت.

یزدی‌خواه گفت: در حال حاضر درخواست برای ایجاد مدارس تخصصی از جمله مدرسه ورزش در تهران افزایش یافته و تاکنون 95 مدرسه درخواست تبدیل شدن به مدارس تخصصی داشته‌اند.

وی تأکید کرد: حضور روحانی ثابت در مدارس ضروری است اما هزینه این روحانیان را حوزه علمیه پرداخت می‌کند و هم اکنون 140 مدرسه روحانی دارد که وظیفه آنها پاسخگویی به مسائل شرعی است. این در حالی است که ما به روحانیان بیشتری نیاز داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه صندوق‌های رأی در استان تهران 3 هزار و 381 صندوق بود که یک هزار و 631 صندوق آن در مدارس بود، گفت: 2 هزار و 800 نیروی فرهنگی و 22 هزار نفر عوامل اجرایی در انتخاب کمک کرده‌‌اند.

وی در پایان اظهاراتش خواستار پایان اختلافات قدیمی با شهرداری درباره عوارض و نوسازی مدارس، کمک برای هوشمندسازی مدارس، تأمین استخرهای پوشیده و حمایت از تغییر کابری‌های و همچنین ایجاد نمازخانه‌های جدید شد.

عباس شیبانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گزارش مدیر کل آموزش و پرورش تهران خواستار شد: آموزش و پرورش برای دبستان‌ها، مسئولان دینی‌ قرار دهد که خودشان متخصص اخلاق اسلامی باشند.

معصومه آباد عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 62 درصد مطالبات مردم تهران، در حوزه فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: از اعتبار 175 میلیارد ریالی شهرداری تهران در سال گذشته، 102 میلیارد ریال در حوزه عمرانی، 30 میلیارد ریال در حوزه برنامه‌ای و 41 میلیارد در حوزه تجهیزات بوده است بنابراین آنچه مد نظر مدیریت شهری تهران بود انجام نشده است.

وی افزود: نمی‌خواهم به اعدادی که درباره کاهش سن اعتیاد در مدارس است ورود پیداکنم ولی خواهش بنده این است که ارائه گزارش‌‌ها تنها در فصل مهر نباشد و درباره اقدامات عملکردی که از شما خواسته شده بود هم گزارش ارائه شود.

فاطمه دانشور عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از بازیگران اصلی که تأثیر بسیاری در کاهش کودک آزاری می‌تواند داشته باشد،‌آموزش و پرورش است، به ورود مددکاری اجتماعی به مدارس اشاره کرد و گفت: برخوردی که یک مددکار اجتماعی با غیبت‌های متوالی یک دانش‌آموز می‌‌تواند داشته باشد با برخورد‌ معلم یا سایر افراد متفاوت است زیرا مددکار به صورت تخصصی وارد این موضوع می‌شود.

 وی پیشنهاد مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران را هم برای تشکیل کارگروه مشترک بین آموزش و پرورش و مدیریت شهری تهران برای پیگیری مطالبات مشترک را تأیید کرد.

رحمت‌الله حافظی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به اهمیتت پایش اسکلت عضلانی دانش‌آموران و آموزش برای اصلاح آن تأکید کرد و گفت: افتادگی شانه، خمیدگی پشت، پایین بودن ویتامین D از جمله مشکلاتی است که منتهی به پوکی استخوان و مشکلات زنان و شیردهی می‌شود.

احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران از مدیر کل آموزش و پرورش تهران خواستار شد ساختمان دارلفنون به موزه آموزش و پرورش شود.

اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای شهر تهران به  بازدیدش از دبیرستان شهید مطهری اشاره کرد و گفت: هر سال مالک این ساختمان شکایت می‌کند و مدرسه و دانش‌آموزان امنیت ندارند بنابراین خواهشمندم برای این مدرسه فکری شود.

ابوالفضل قناعتی عضو دیگر شورای شهر از یزدی‌خواه پرسید کنترل مدارس غیر انتفاعی درخصوص شهریه‌ها به چه صورت است؟

یزدی‌خواه در پاسخ به قناعتی با بیان اینکه شهریه ثابت در مدارس مشخص است، اظهار داشت: برخی امکانات وجود دارد که با محاسبه آنها، شهریه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شهریه ثابت مدارس غیر دولتی حدوداً‌ 2 برابر هزینه مدارس دولتی است، یادآور شد: برگزاری برنامه‌‌‌های فوق برنامه و حضور برخی دانش‌آموزان تا عصر در مدرسه به صورت پانسیون از دیگر مواردی است که باعث می‌شود هزینه مدرسه از شهریه ثابت بیشتر شود.

مدیرعامل آموزش و پرورش تهران  خاطرنشان کرد: هزینه مدارس غیردولتی از یک میلیون و 300 تا دو میلیون و 700 هزار تومان در نوسان است که با توجه به تنوع فعالیت‌ها و برنامه‌های فوق برنامه و همچنین خدمات و مشاوره‌های صورت گرفته، این هزینه‌ها به چندین میلیون هم می‌رسد.

اقبال شاکری، عضو دیگر شورای شهر تهران با بیان تذکری گفت: با توجه به  اینکه اشاره شد 73 درصد معلمان آموزش و پروش خانم‌ هستند در حقیقت کل مدارس ابتدایی دست خانم‌های معلم است و آقایان در سال ششم ابتدایی یک باره وارد دنیای دانش‌آموزان می‌شوند.در واقع دانش‌آموزان پسر ما در مقطع ابتدایی از معلم آقا محرومند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon