سنای آمریکا طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق انداخت

سنای آمریکا طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق انداخت

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان و مشاوران کنگره آمریکا گفتند: مجلس سنا پیش از برگزاری نشست ۱+۵ و ایران که ۱۵ و ۱۶ اکتبر در ژنو برگزار می‌شود طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را مورد بررسی و تصویب قرار نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نمایندگان و مشاوران کنگره آمریکا گفتند: مجلس سنا بعید است قبل از برگزاری نشست 1+5 و ایران در ژنو تحریم‌های جدیدی علیه ایران تصویب کند.

یک مشاور کنگره گفت: کمیته بانک‌داری سنا قرار بود در ماه سپتامبر بسته تحریمی جدید تصویب‌شده علیه ایران در مجلس نمایندگان را بررسی کند اما حداقل تا چند هفته آینده این کار را نخواهد کرد.

به‌گفته تحلیلگران خودداری مجلس سنا از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران می‌تواند فضای بهتری برای مذاکرات 15 و 16 اکتبر [23 و 24 مهر ماه] در ژنو فراهم کند.کنگره آمریکا در حال حاضر درگیر بحران بدهی‌های این کشور و تعطیلی دولت است و این مشکل نیز در نپرداختن به موضوع تحریم‌ها علیه ایران تأثیر داشته است.

یک سناتور جمهوری‌خواه در کمیته روابط خارجی سنا دراین‌باره گفت: بحثهایی در مورد تحریم‌ها مطرح شده است که اکنون در آستانه مذاکرات بهترین کار فقط حفظ تحریم‌های کنونی است.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته گفته بود: مایل است در بهترین فضای ممکن به استقبال مذاکرات ژنو برود.

بر اساس این گزارش برخی منابع در درون کنگره گفته‌اند: دولت اوباما کنگره را تحت فشار قرار داده است تا از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران خودداری کند.

توقف کامل صادرات نفت ایران مهمترین بند طرح جدید تحریم‌ها علیه ایران است که در مجلس نمایندگان تصویب شده است. فعالان بازار نفت این طرح را غیرعملی می‌دانند و هشدار داده‌اند بازار نفت توان تحمل کاهش بیشتر صادرات نفت ایران را ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: «ما به مشورت‌ها با کنگره در مورد قوانین مربوط به ایران ادامه می‌دهیم همچنان که که قبلاً این کار را انجام داده‌ایم. ایران قصد دارد وضعیت اقتصادی خود را بهبود ببخشد زیرا همه شاخص‌های اقتصادی در این کشور منفی است».

بر اساس این گزارش دولت آمریکا پیشتر نسبت به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره هشدار داده است. واشنگتن نگران است مشتریان نفت ایران به تحریم‌های جدید اعتنا نکنند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه