استان فارس به خلیج فارس متصل شد


استان فارس به خلیج فارس متصل شد

خبرگزاری تسنیم: استاندار فارس گفت: با تلاش های مسئولان استانی و کشوری پس از ۵۱ سال، استان فارس به خلیج فارس متصل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حسین صادق عابدین در مراسم افتتاحیه هتل بزرگ شیراز اظهار کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید پس سال ها تلاش و انتظار، یکی از آرزوهای دیرینه مردم فارس محقق و این استان به خلیج فارس متصل شد و در حال حاضر بیش از 100 کیلومتر به وسعت فارس اضافه شده است.

وی بیان کرد: با رخ دادن این مهم، فرصتی برای فعالان بخش اقتصادی به وجود آمده که در امر صادرات، فعالیت های موثرتر و آسان تری انجام دهند.

استاندار فارس ضرورت راه اندازی منطقه آزاد فارس را تقویت بخش اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاران دانست و افزود: با راه اندازی منطقه آزاد در این حوزه الحاقی، به تقویت بنیه اقتصادی کشور نیز کمک می شود.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به پتانسیل های فارس در بخش صنعت نفت و گاز، خاطرنشان کرد: تمامی مسئولان استان و نمایندگان شیراز در مجلس باید تدابیری بیاندیشند که با به کارگیری ظرفیت های منطقه بتوانیم حامی پروژه های ملی در حوزه های نفت و گاز کشور شویم.

صادق عابدین اظهار کرد: استان فارس نیز درحال حاضر با این اتصال، در کنار استان های هرمزگان، بوشهر از نعمات خلیج فارس برخوردار می شود.

به گزارش تسنیم در حال حاضر طرح مطالعات انتقال آب دریای خلیج فارس به منطقه لامرد در حال بررسی بوده که قرار است به زودی نتایج آن عنوان شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon